La Liste de l’Association des groupes en arts visuels francophones présente les nouvelles de ses membres au Manitoba, en Ontario, au Nouveau-Brunswick et en Nouvelle-Écosse, et compile les appels de dossiers en arts visuels, arts médiatiques, performance, art public, etc.

Retrouvez l’AGAVF sur Twitter: @agavf
ou sur Facebook: www.facebook.com/agavf

La Liste sur Internet: liste.agavf.ca. Abonnement courriel gratuit.
Visitez l’AGAVF: www.agavf.ca

 

Nouvelles des membres de l’AGAVF

Joseph Tisiga à la Galerie SAW Gallery

Joseph Tisiga à la Galerie SAW Gallery

 

Galerie SAW Gallery (Ottawa)
Presenté avec AXENÉO7, en collaboration avec la Scène du Nord du CNA
Visions du NordSteve Anderson (Inuvik / Yellowknife), Janet Ripley Armstrong (Iqaluit), Goota Ashoona, Joe Ashoona et Bob Kussy (Yellowknife), Aidan Cartwright (Yellowknife), Marcus Jackson (Yellowknife), Jimmy Kamimmalik (Baker Lake), Ben Kovic (Iqaluit), Qavavau Manumie (Kavavaow Mannomee) (Kinngait / Cape Dorset), Ohotaq Mikkigak (Kinngait / Cape Dorset), Leo Mukjunik (Arviat), Willie Mukjunik (Arviat), Danny Osborne (Iqaluit), Itee Pootoogook (Kinngait / Cape Dorset), Monique Robert (Yellowknife), Nicotye Samayualie (Kinngait / Cape Dorset), Doug Smarch (Whitehorse), Joseph Tisiga (Whitehorse), Jutai Toonoo (Kinngait / Cape Dorset), Papiara Tukiki (Kinngait / Cape Dorset), Mary Tutsweetok (Tutsuitok) (Arviat)
Commissaire: Candice Hopkins (Albuquerque, Nouveau-Mexique)
du 5 avril au 18 mai 2013
Vernissage et après-fête le vendredi 26 avril de 18 h à 2 h  (performance de Joseph Tisiga à 23h30)
67, rue Nicolas
Ottawa, Ontario
www.galeriesawgallery.com

 

Centre culturel franco-manitobain (Winnipeg)
Hélène Brunet Neumann Ondulations / Undulations
du 11 avril au 31 mai 2013
340, boulevard Provencher
Saint-Boniface, Manitoba
www.ccfm.mb.ca

 

Le Trécarré (Pointe-de-l’Église)
Cora-Anne Belliveau, Karen Boudreau, Nadine Blinn, Isabelle Cattiaux, Imelda Chiasson,  Angeline Comeau, Annette Comeau, Rolande Comeau, Denise Comeau, Jocelyne Comeau, Michel Comeau, Noëlla DeMille, François Gaudet, Paul Gaudet,  Colette (Deveau) et André King, Jay LeBlanc, Rose-Marie (Comeau) Mahar, Geneviève (Jane) Melanson,  Nora Robicheau, Diane Surette, Dorothy Thibodeau, Dora van Onselen, Sandra Voegele –
Lampe de poche
du 18 mars au 30 avril 2013
Université Sainte-Anne
Pointe-de-l’Église, Nouvelle-Écosse
letrecarre.blogspot.com

 

Maison des artistes visuels (Saint-Boniface)
Katia Gosselin et Eric Lesage Entre soi et l’oubli
du 7 mars au 25 avril 2013
projet d’échange entre la Maison des artistes visuels et l’Atelier Graff
219, boulevard Provencher
Saint-Boniface, Manitoba
www.maisondesartistes.mb.ca

 

Le Laboratoire d’Art (Le Labo) (Toronto)
Pascal Paquette et Patrick Thompson
– Au-delà de cette limite, l’art s’en mêle
du 2 au 30 avril 2013
Distillery District, 9 Trinity, suite 317
Toronto, Ontario
www.lelabo.ca

 

Centre d’artistes Voix Visuelle (Ottawa)
Jacynthe Carrier et Yvan Dutrisac
du 11 mai au 18 juin 2013
Vernissage : le samedi 11 mai à 13 h
81 avenue Beechwood
Vanier, Ontario
www.voixvisuelle.ca

 

Atelier d’estampe Imago (Moncton)
Épistola : un échange entre la poète québécoise Sonia Cotten et l’artiste acadien Rémi Belliveau
le 24 avril de 17h à 18h30
140, rue Botsford, rez-de-chaussée du Centre culturel Aberdeen
www.atelierimago.com

 

Galerie du Nouvel-Ontario (Sudbury)
Jacqueline Hoang Nguyen
For an epidemic resistance
du 15 mars au 19 avril 2013
174, rue Elgin
Sudbury, Ontario
www.gn-o.org

 

Galerie Sans Nom (Moncton)
Kyte Whitehead 
Circles of Confusion
Mario LeBlancLa forêt cachée
du 1er mars au 5 avril 2013
140, rue Botsford, rez-de-chaussée du Centre culturel Aberdeen
Moncton, Nouveau-Brunswick
www.galeriesansnom.org

 

Galerie d’art Louise et Reuben-Cohen (Moncton)
Adèle Boudreau, Noémie DesRoches, Kate Hull, Josette Martin, François McLaughlin, Angie Richard, M.L. Josée Robichaud, Melissa RogersLes délinquant(e)s 2013
Exposition des finissants en arts visuels de l’Université de Moncton
du 12 avril au 26 mai 2013
vernissage le vendredi 12 avril de 19h à 21h
Pavillon Clément-Cormier
Centre universitaire de Moncton, Nouveau-Brunswick
www.umoncton.ca/umcm-ga

 

1. appels en français du Canada

La Galerie du Nouvel-Ontario – Sudbury – 30 juin
Daïmôn – Gatineau – 1er mai
Dazibao – Montréal – en tout temps
Fête du bois flotté – Sainte-Anne-des-Monts – 1er mai
Manif d’art 7 – Québec – 1er mai
3 appels du Festival du Nouveau Cinéma – Montréal – 15 juin
PRIM – Montréal – 30 avril
RIDM – Montréal – 28 juin
Galerie Colline – Edmundston – 30 avril
Diagonale – Montréal – 1er novembre
SAT Fest 2013 – Montréal – 15 mai
Action Art Actuel – Saint-Jean-sur-Richelieu – en tout temps
Skol – Montréal – en tout temps
Concours de peinture RBC – 1er mai

2. appels en anglais du Canada

Propeller centre for the visual arts – Toronto – 10 mai
Emmedia – production access – 1er mai
Lumière 2013 – Cap Breton – 30 avril
King Alt Film and Video Festival – 20 juin
RBC Canadian Painting Competition – 1er mai
Asinabka Film & Media Arts Festival – Ottawa – 29 avril
Prefix Photo – Toronto – 1er juillet
imagineNATIVE – Toronto – 1er juin

3. appels internationaux

Rencontres internationales sciences et cinémas – Marseille – 30 avril
Szpilman Award – 30 septembre
Sound Developmnt City – Lisbon et Marseille – 3 mai
Convergence 2013 – 12 avril 2013
Open Platform – 19 avril
torinoPERFORMANCEFESTIVAL 2013 – Turin – 21 avril
Dimanche Rouge – Estonie – 1er mai
re-new festival 2013 – Danemark – 1er mai

4. résidences

Lillstreet 2013-2014 Artist Residencies – Chicago – 10 mai
Annmarie Sculpture Garden & Arts Center Residencies – Maryland – 1er juillet
Neighbourhood Spaces – Socially-engaged artist in residence program – Windsor – 6 mai
33OC Artist Residency program – Toffia, Italie – 24 juin
Fogo Island Arts Residency – Terre-Neuve – 31 mai
Rockefeller Foundation Bellagio Center Arts and Literary Arts Residencies – 1er mai
Pixel Palace Artists in Residence – Newcastle upon Tyne, Angleterre – 26 avril
Résidence arts numériques #1 – Cergy, France – en cours
Arborescence: résidence d’architecture – Maison de l’Architecture – Montréal – Gers, France – 31 mai
Suddenly – Beauchery-Saint-Martin, France – 15 mai
Atelier Topaz – Ontario – en tout temps

5. art public

Alaska State Council on the Arts – 19 avril!
North Vancouver Public art commission for the Anchor Building – 24 mai
Temporary/Contemporary – Annual Temporary Contemporary Art Installation – Oakville, Ontario – 30 avril

6. divers

Mises en candidatures – Les Éloizes 2014!

1. appels en français du Canada

La Galerie du Nouvel-Ontario
Appel de dossiers
Saison 2014-2015

La GNO appuie concrètement le développement du milieu et des formes d’expression en art actuel tout en offrant des occasions ponctuelles de réflexion ou de création.

La GNO invite les artistes, les collectifs d’artistes et les commissaires à soumettre un projet d’exposition.

Documents devant accompagner votre soumission
1. Un curriculum vitæ
2. Une description détaillée de l’exposition/projet
3. Une démarche artistique
4. Dix images numériques d’œuvres récentes avec description
5. Une copie numérisée de la demande serait grandement appréciée.
6. Une enveloppe pré-adressée et préaffranchie

Faire parvenir votre dossier au :
Comité de sélection
La Galerie du Nouvel-Ontario
C.P. 242, Succursale B
174, rue Elgin
Sudbury (Ontario) P3E 4N5
visitez www.gn-o.org

Date limite : le 30 juin 2013

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Daïmôn centre de production et de diffusion en arts médiatiques

date de tombée:
2013/05/01
Situé dans l’édifice La Filature – une ancienne filature industrielle magnifiquement rénovée – le Centre de production et de diffusion Daïmôn est un centre d’artistes autogéré qui a pour mission de soutenir la recherche-création, la production et la diffusion des arts médiatiques et plus particulièrement de la vidéo, de l’audio et de la photographie.
Par ses programmes Artiste résident, Recherche et création, Photographie et impression numérique et Soutien aux premières oeuvres, Daïmôn encourage les artistes à repousser les limites de leur pratique et à développer de nouvelles approches par le biais de l’image, de la vidéo, ainsi que des arts sonores et électroniques, y compris les pratiques installatives, interactives et performatives.
Daïmôn privilégie les projets qui font valoir le jeu de plus en plus complexe des médias entre eux et qui interrogent les zones intermédiaires et non seulement les langages constitués des médias utilisés. Seuls les projets comportant un certain degré de recherche sont considérés.
Avec son Studio, espace de production et de diffusion, Daïmôn favorise la mise en espace et la mise à l’essai d’oeuvres d’envergure, ainsi que le développement des pratiques transversales. Des rencontres publiques y sont organisées régulièrement afin de permettre à la communauté de s’initier au travail des artistes accueillis en résidence. Ce Studio multifonctionnel est offert aux artistes pour l’expérimentation, la production et la présentation d’oeuvres dont les composantes requièrent une infrastructure technique particulière.
Daïmôn met à la disposition des artistes des équipements de tournage et d’enregistrement, et des salles de montage audio et vidéo numérique. Une chambre noire permet des développements argentiques de grand format (1m32) à partir de négatifs pouvant aller jusqu’à 280 mm. Un service d’impression numérique (EPSON Stylus 9600 Pro) est également disponible.
4 PROGRAMMES DE CRÉATION
Artiste résident
Recherche et création
Soutien aux premières oeuvres
Recherche en photographie et en impression numérique
Artiste résident
Offert aux artistes professionnels de l’extérieur de la rég

ion Ottawa-Gatineau, ce programme veut promouvoir des échanges féconds entre les artistes d’ici et d’ailleurs. Il s’adresse aux artistes en mi-carrière et établis ou qui ont cumulé plus de cinq (5) années de pratique dans un champ de recherche spécifique en arts médiatiques. Les artistes du Québec, du Canada et de l’étranger sont admissibles à ce programme.
Daïmôn fournit, pour la réalisation de chacun des projets, un encadrement technique et artistique, un séjour de 4 à 6 semaines incluant l’hébergement, l’accès aux équipements du Centre et les services ponctuels d’un technicien. Un cachet de 1 500 $ est versé à l’artiste. Certaines indemnités de déplacement ainsi que des indemnités quotidiennes sont également payées par Daïmôn. Tous les autres frais concernant la production de ces projets doivent être assumés par les artistes. Au terme de la résidence, Daïmôn pourra organiser une soirée rencontre avec le public où l’artiste présente son travail antérieur et actuel.
Recherche et création
Ce programme est offert aux artistes professionnels de la relève, en mi-carrière ou établis qui ont une pratique en arts médiatiques. Daïmôn sélectionne six artistes par année, dont trois parmi les candidats de la région Ottawa-Gatineau et trois parmi les candidats en provenance du Québec et du Canada.
Daïmôn fournit, pour la réalisation de chacun des projets, un encadrement technique et artistique, l’accès aux équipements du Centre pendant une durée de quatre (4) semaines et les services ponctuels d’un technicien. Certaines indemnités de déplacement ainsi que des indemnités quotidiennes sont également payées par Daïmôn pour les artistes de l’extérieur de la région. Tous les autres frais concernant la production de ces projets doivent être assumés par les artistes.
Photographie et impression numérique
Ce programme vise à mieux soutenir la création sur support papier en chambre noire et en impression numérique. Seuls les projets de recherche-création en photographie sont acceptés dans ce programme. Le programme est offert aux artistes professionnels de la relève, en mi-carrière ou établis et accueille des candidats de la région Ottawa-Gatineau, du Québec et du Canada.
Daïmôn fournit, pour la réalisation de chacun des projets, un encadrement technique et artistique; l’accès aux équipements du Centre pour la réalisation des projets pendant une durée de trois (3) semaines et les services ponctuels d’un technicien. Certaines indemnités de déplacement ainsi que des indemnités quotidiennes sont également payées par Daïmôn pour les artistes de l’extérieur de la région. Tous les autres frais concernant la production de ces projets doivent être assumés par les artistes. En photographie traditionnelle, les artistes doivent fournir leurs produits de développement et leurs papiers photographiques.
Soutien aux premières oeuvres
Daïmôn maintient par ce programme son soutien à la réalisation d’une première oeuvre en arts médiatiques pour trois artistes de la région Ottawa Gatineau. Les projets admissibles comportent la production d’une oeuvre originale utilisant la vidéo, l’art audio, la photographie ou le croisement de divers médias.
Sont admissibles à ce programme, les artistes en début de carrière de la région Ottawa-Gatineau ayant une formation de base et voulant créer dans un contexte professionnel une première oeuvre dans les champs de la photographie et des arts médiatiques. Les candidats étudiants ne sont pas admissibles. Les artistes professionnels de la région Ottawa-Gatineau ayant déjà une pratique artistique dans une autre discipline (peinture, sculpture, photographie, installation, etc.) et voulant développer une production en vidéo et/ou en nouveaux médias sont également admissibles.
Daïmôn fournit, pour la réalisation des projets un encadrement technique et artistique, l’accès aux équipements pendant une durée de trois (3) semaines et les services ponctuels d’un technicien. Tous les autres frais concernant la production de ces projets doivent être assumés par les artistes.
PRÉSENTATION DES DOSSIERS
Les artistes intéressés sont invités à prendre connaissance des conditions des programmes de création et à faire parvenir un dossier comprenant:
- une indication claire du choix du programme;
- un résumé du projet (5 lignes);
- un énoncé de la démarche artistique (1/2 page maximum);
- une description du projet (1 page maximum);
- une description des besoins techniques (1/2 page maximum);
- un échéancier de production (1/2 page maximum);
- un curriculum vitæ (3 pages maximum);
- une documentation d’appui * accompagnée d’une liste descriptive;
- une enveloppe affranchie pour le retour du dossier (joindre des bons postaux en devise canadienne
pour tout retour à l’international) ;
* La documentation d’appui doit faire état de la production artistique et non seulement du projet à réaliser. La documentation d’appui doit inclure :
- un maximum de 20 images (fichiers numériques jpgs compatibles avec MAC, d’une résolution de 72 dpi et ayant un maximum de 1 MB et 1024×768 pixels)
et/ou
- un CD, un DVD (max. 10 min) – fichier vidéo (.mov) et ficher audio (.aiff ou .wav préférablement 16 ou 24 bits)
Nous acceptons également :
- une adresse URL
- des publications
- un dossier de presse
Nous acceptons les dossiers en français OU en anglais.
Les dossiers envoyés par courrier électronique ou par télécopieur ne seront pas considérés. Dans le cas où la date de tombée coïncide avec un week-end ou un congé férié, veuillez envoyer votre dossier le premier jour ouvrable suivant la date officielle. LE SCEAU DE LA POSTE EN FAISANT FOI. Pour avoir accès aux services et aux équipements du Centre, les artistes dont les projets auront été sélectionnés devront devenir membres actifs au coût de 60$.
Les dossiers doivent être acheminés à l’adresse suivante :
Appel de projets / Centre de production et de diffusion Daïmôn
78, rue Hanson
Gatineau (Québec)
Canada J8Y 3M5
Daïmôn remercie ses membres, le Conseil des arts et des lettres du Québec, le Conseil des Arts du Canada ainsi que le Service des arts, de la culture et des lettres de la Ville de Gatineau.
Information:
Directeur général et artistique
Guillaume Lafleur
dg [arobas] daimon [point] qc [point] ca
819.770.8525 poste 302
Gatineau
www.daimon.qc.ca

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Appel de projets d’exposition et de publication
À l’automne 2013, Dazibao s’installera au 5445-5455 de Gaspé : nouveau point névralgique pour les arts visuels à Montréal! Nos espaces compteront une galerie d’environ 140 mètres carrés (1500 pieds carrés) et une salle de projection de 25 places. Le centre sollicite vos projets en vue de sa programmation 2014-2015.
APPEL DE PROJETS D’EXPOSITION ET DE PUBLICATION POUR LA PROGRAMMATION 2014-2015
PROPOSITIONS ACCEPTÉES EN TOUT TEMPS
La programmation de Dazibao regroupe des propositions reçues dans le cadre de nos appels de dossiers et/ou choisies à l’initiative du centre.
VOTRE PROPOSITION D’EXPOSITION OU DE PUBLICATION DOIT COMPRENDRE :
1. une description précise du projet
2. un texte expliquant votre démarche artistique
3. de la documentation visuelle de vos oeuvres (17 MB maximum) ou un lien vers celle-ci
4. un curriculum vitæ
Merci de n’envoyer de projet qu’une fois l’an.
Seules les propositions envoyées à dossiers [arobas] dazibao-photo [point] org seront considérées.
Les réponses seront communiquées dans les six mois.

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Artistes recherchés !
Pour la douzième année consécutive, le comité organisateur de la Fête du bois flotté invite les artistes de partout à présenter leur candidature d’ici le mercredi 1er mai 2013 à 16h pour participer à cet événement qui met à la fois en valeur  le patrimoine et les matériaux que la mer laisse sur les rivages de la Haute-Gaspésie. 

Les dix artistes ou équipes d’artistes retenus par le comité de sélection recevront chacun un bourse de 750 $ pour leur articipation à l’événement qui se déroulera du mercredi 7 au dimanche 11 août 2013. Unique au Québec, la Fête du bois flotté lance un défi tout particulier aux artistes: réaliser en quatre jours une œuvre avec du bois flotté, en plein air, tout en interagissant avec le public et en s’inspirant d’une chanson ou d’un conte tiré du patrimoine local  (Romancero du Canada de Marius Barbeau).

 Les œuvres de bois flotté revêtent une grande importance pour la population de Sainte-Anne-des-Monts puisque cette forme d’art constitue une marque distinctive de la localité. Les œuvres originales réalisées depuis douze ans dans le cadre de la Fête du bois flotté sont mises en valeur un peu partout sur le territoire de la municipalité et contribue ainsi au sentiment de fierté des annemontoises et annemontois.

 C’est donc une invitation aux artistes à présenter leur candidature d’ici le mercredi 1er mai 2013 pour la douzième édition de la Fête du bois flotté. L’événement se déroulera sur le site du Parc multisports à Sainte-Anne-des-Monts du 8 au 11 août 2013.

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Manif d’art 7 : Appel de dossiers pour artistes canadiens

Manif d’art 7 – Mai et juin 2014
Commissaire : Vicky Chainey Gagnon
Thème : Résistance – Et puis, nous avons construit de nouvelles formes
Date butoir : 1er mai 2013

Manif d’art
Biennale majeure en arts visuels actuels sur la scène canadienne, la Manif d’art présente à Québec et en périphérie le travail de près de 100 artistes provenant de tous les horizons. Environ 30 organismes culturels et artistiques de la ville de Québec et de l’international collaborent à cette manifestation artistique incontournable se tenant de mai à juin tous les deux ans. En plus des expositions, l’événement offre une pléiade d’activités évoluant autour d’un thème central, exclusif à chaque édition. La Manif d’art s’adresse au public spécialisé ainsi qu’aux visiteurs non initiés qui profitent d’un vaste volet destiné à la découverte de l’art actuel.

Thématique
Les lignes directrices de la Manif d’art 7, telles que définies par la commissaire Vicky Chainey Gagnon, se déploieront autour du thème de la résistance. L’événement commencera par une reconnaissance du rôle critique joué par les arts visuels et médiatiques dans la documentation de conflits et de manifestations de résistance. Comme l’indique la commissaire, leur contribution à l’expression de points de vue personnels sur la politique, la guerre, les injustices sociales et la condition humaine sera également examinée : « L’actualité est marquée par différentes vagues inquiétantes comme le fondamentalisme extrême, l’euphorie de la spéculation et de la consommation, combinés au chômage généralisé, aux crises bancaires et à la surchauffe des marchés boursiers, sans parler des enjeux écologiques. Dans le contexte très récent d’un effondrement économique planétaire, le moment semble propice pour jeter un coup d’œil sur les productions artistiques contemporaines qui parlent des modes d’articulation de la résistance aujourd’hui. »

Contenu du dossier numérique :
•    Une lettre d’intention ou de projet (maximum 250 mots) en formats Word ou PDF;
•    Un document de deux pages maximum expliquant votre démarche artistique;
•    10 images en format JPG (72 dpi) ou PDF d’un maximum de 500 ko chacune,  accompagnées d’une liste descriptive comprenant le titre de l’œuvre, le médium, les dimensions et la date;
•    Un lien vers votre page web;
•    Un curriculum vitæ (maximum 5 pages) pour chaque participant en format Word ou PDF, comprenant ses coordonnées (adresse postale, date de naissance, citoyenneté, téléphone, courriel).

Détails :
•    Envoyer le dossier numérique à appel_call [arobas] manifdart [point] org avant le 1er mai 2013.
•    Seuls les dossiers respectant la thématique, conformes aux instructions et reçus avant la date limite seront acheminés à la commissaire.
•    Seuls les dossiers envoyés en format électronique seront acceptés. Les documents envoyés par la poste ne seront ni acheminés ni retournés.
•    Ne pas envoyer de vidéo par courriel. Fournir un lien permettant de le visionner en ligne.
•    Les collectifs doivent identifier un responsable.
•    Un accusé de réception sera transmis par courriel lors de la réception du dossier. Nous ne sommes pas responsables des dossiers non reçus.
•    Seuls les candidats dont le dossier a été sélectionné recevront une réponse.
•    Cet appel de dossiers ne concerne que les citoyens canadiens. La sélection des artistes étrangers se fait sur invitation seulement.

http://www.manifdart.org/manif-dart-7-appel-de-dossiers-pour-artistes-canadiens/

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Festival du nouveau cinéma
http://www.nouveaucinema.ca/soumissions

Chaque année, le Festival du nouveau cinéma programme quelque 300 longs et courts métrages, œuvres interactives et performances d’une cinquantaine de pays durant ses 11 jours de festivités, et remet plus de 30 000 $ en argent et services aux lauréats de la compétition nationale et internationale.

Le Festival est aujourd’hui à la recherche de films, d’œuvres interactives et de performances pour sa 42e édition qui aura cette année lieu du 9 au 20 octobre 2013 à Montréal!

Envoyez-nous vos œuvres AVANT LE 15 JUIN 2013 pour peut-être faire partie de la programmation de cette année !
Tarif préférentiel avant le 30 mai 2013 !

FILMS (longs et courts métrages)
Dates: du 1er avril au 15 juin 2013

Deux façons simples de soumettre un court ou un long métrage en ligne :
– via Zone Festival
- via Withoutabox

Pour plus d’information, vous pouvez vous abonner notre infolettre en cliquant ICI ou écrire à soumissions [arobas] nouveaucinema [point] ca

OEUVRES INTERACTIVES (prix Innovation)

Dates: du 1er avril au 15 juin 2013

Dans le cadre de la section FNC Lab et de son volet compétitif dédié aux œuvres interactives, le Festival du nouveau cinéma est à la recherche d’œuvres qui expérimentent avec les nouveaux formats audiovisuels et les outils technologiques les plus innovants pour raconter une histoire, exprimer un concept et contribuer, plus activement que jamais, au cinéma de demain.

Les projets Web, transmédia et multiplateformes les plus originaux et audacieux seront retenus afin d’être présentés au public et seront éligibles au Prix Innovation (1000 $ en argent) remis chaque année.

Pour soumettre une œuvre interactive, veuillez envoyer la documentation suivante à innovation [arobas] nouveaucinema [point] ca :
- le titre de l’œuvre
- le nom de l’auteur (optionnel : brève biographie)
- l’année de production
- une brève description de l’œuvre
- un hyperlien, une vidéo ou un support visuel

PERFORMANCES

Dates: du 1er avril au 15 juin 2013

Le Festival du nouveau cinéma propose, dans la section FNC Lab, une série de performances au croisement des disciplines et des différentes formes d’expression ; moments de cohabitation privilégiés entre des artistes et des publics aux horizons les plus variés. Centrées sur le caractère « live » d’œuvres audiovisuelles et cinématographiques, les performances forment un ensemble hétérogène de pratiques centrées sur la présence, le performatif et l’expérience perceptuelle des sons et des images.

Pour soumettre une performance, veuillez écrire à fnclab [arobas] nouveaucinema [point] ca
Festival du nouveau cinéma | 3805, boulevard Saint-Laurent, Montréal QC H2W 1X9
514 282-0004 | info [arobas] nouveaucinema [point] ca

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Une nouvelle résidence de recherche et création expérimentale

offerte par PRIM !

PRIM (Productions Réalisations Indépendantes de Montréal) lance un appel à candidatures auprès des artistes établis ou à mi-carrière dont la pratique artistique conjugue simultanément l’expérimentation, l’exploration et la recherche aux étapes de production.

Tous les créateurs indépendants utilisant les outils de création numérique audiovisuels sont invités à déposer leur candidature pour cette nouvelle résidence d’un an dédiée à la recherche et la création expérimentale. Les pratiques artistiques visées sont l’installation vidéo, audio, interactive, l’essai documentaire, la vidéo d’art, l’art sonore, la fiction expérimentale, l’animation, la vidéo de danse et la performance.

L’artiste accueilli en résidence pourra bénéficier de l’utilisation illimitée, pour une période d’un an, de tous les équipements de tournage et de l’utilisation des studios de montage et/ou de son, d’une bourse d’heures techniques de 100 heures pour le montage en ligne ou mixage sonore et d’une formation de base en audio et/ou vidéo.

La résidence doit permettre à l’artiste un renouvellement de son langage. Des besoins doivent être exprimés en termes d’accès aux équipements et au soutien de l’équipe technique de PRIM. L’artiste devra démontrer la nature expérimentale et l’aspect novateur de sa proposition et décrire les impacts qu’aurait cette résidence sur son processus de création. L’innovation peut se trouver dans un renouvellement d’éléments formels sur les plans du style, de la technique ou du processus. Elle peut être une contribution fondée sur l’originalité du sujet ou du contenu du projet, ou encore sur la singularité du  point de vue ou du processus d’expression de l’artiste.

La date limite de réception d’une lettre d’intention de recherche ou la présentation d’un projet de création est
le 30 avril 2013. Les modalités de cette nouvelle résidence ainsi que le formulaire d’inscription est disponible sous l’onglet « Actualités » du site web de PRIM : www.primcentre.org.

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C’EST LE MOMENT D’INSCRIRE VOTRE FILM POUR LES RIDM 2013

Vous désirez proposer votre film pour les prochaines Rencontres internationales du documentaire de Montréal?
C’est le moment de le faire : les inscriptions ont commencé. Elles sont ouvertes jusqu’au 28 juin prochain.
Pour proposer votre film, rien de plus simple: suivez les instructions disponibles en cliquant sur ce lien.
Du 13 au 24 novembre 2013 aura lieu la 16e édition des RIDM. On y présentera une centaine de films, du Québec, du Canada et de partout dans le monde.

http://film.zonefestival.com/film.asp?f=ridm&form=1

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APPEL DE DOSSIERS
Date limite : 30 avril 2013
La Galerie Colline est un centre de diffusion en art contemporain. Son conseil d’administration sollicite des propositions d’artistes, de collectifs ou de commissaires pour sa programmation 2013-2014.
Les dossiers doivent comprendre :
•    une lettre d’intention (indiquer clairement le titre du projet proposé et son contexte de présentation en galerie)
•    une description détaillée du projet
•    les besoins techniques en salle d’exposition
•    un curriculum vitæ (une biographie de l’artiste est également acceptée)
•    de dix à quinze exemples d’œuvres récentes (en format numérique seulement)
•    une liste détaillée du matériel d’appui
•    une enveloppe de retour affranchie
•    les dossiers de presses sont facultatifs (cinq pages maximum)
La Galerie Colline :
La Galerie Colline est un centre de diffusion en art contemporain voué à la présentation des arts visuels et multidisciplinaires. Notre centre de diffusion préconise les pratiques artistiques dont l’accent est porté sur l’expérimentation et l’innovation. Notre programmation tient compte des différentes tendances de l’art actuel, considérant la pertinence de celles-ci comme sources d’inspiration et de développement pour le milieu des  arts et sa propre communauté artistique.

Adresse pour le dépôt des dossiers :
Galerie Colline
165, boulevard Hébert
Edmundston, NB
E3V 2S8
Pour toutes autres informations, vous pouvez communiquer avec M. Christian Michaud au numéro de téléphone suivant :506 737-5282.
Courriel : cmichaud [arobas] umoncton [point] ca

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Programmation régulière 
Prochain appel : 1er novembre 2013

DIAGONALE invite les commissaires et les artistes en arts visuels à proposer leurs dossiers pour la programmation régulière du centre.
L’appel de dossier s’adresse à tous les artistes qu’ils soient des artistes « occasionnels » de la fibre ou des inconditionnels du domaine.
DIAGONALE regroupe des artistes du Québec et du Canada. Il a pour premier objectif la promotion et la diffusion du travail des artistes en arts visuels qui utilisent les techniques et/ou les procédés relevant du domaine des arts de la fibre. Le centre établit un dialogue avec les artistes de toutes les disciplines afin de favoriser le métissage au niveau des idées.
Art / Fibre
Il faut mieux parler de fibre et non de textile qui est une matière propre à être tissée. La fibre désigne quant à elle toute matière filamenteuse de forme allongée, d’origine naturelle ou non, qui entre dans la composition d’un corps ou d’un objet. Ses qualités tactiles ainsi que sa structure molle et flexible constituent des potentialités spécifiques indéniables.
Entrent dans la catégorie : la fibre, le fil et le tissu incluant les fibres végétales, animales, synthétiques et artificielles, les fils métalliques, les tubulures plastiques, les lanières de cuir, les languettes de bois, les bandelettes de papiers et la fourrure.
Les techniques et les procédés comprennent toutes les formes de construction et de traitement possible ; couture, tissage, haute lice, maillage, tressage, nouage, dentelle, broderie, laminage, façonnage, feutrage, taille direct, assemblage, gaufrage, feutrage, pliage, froissage, entrelacs, plissage, moulage, teinture, etc.
En prenant compte le concept fibre on doit ajouter les possibilités d’intégration de techniques et de matériaux propres à d’autres pratiques. La fibre peut être évoquée, représentée ou utilisée.  On retrouve de tout chez DIAGONALE : la peinture, la sculpture, l’installation, la vidéo, la performance …
Les artistes ou les projets d’exposition sont sélectionnés par un comité de membres et d’invités extérieurs. DIAGONALE encourage la réalisation d’activités novatrices qui élargissent la notion de concept fibre.
Le dossier doit comprendre :
•    Curriculum vitae
•    Démarche artistique
•    10 à 15 images (72 dpi) et une liste descriptive des images
•    Proposition de projet
•    Dossier de presse, s’il y a lieu
Les artistes intéressés doivent faire parvenir leur dossier PAR COURRIEL à : info [arobas] artdiagonale [point] org
www.artdiagonale.org/appel-de-dossiers.html

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Appel d’oeuvres – SAT Fest 2013
Soumettez vos oeuvres pour la nouvelle édition du SAT Fest!
Lancé en mars 2012, le SAT Fest est un festival de courts-métrages 360° visant à promouvoir la création de contenus artistiques dans le domaine de l’immersion audiovisuelle. Offrant une importante place aux créations locales et produites par des artistes issus des formations de la SAT, nous ouvrons aussi désormais l’édition 2013 aux créations venant de l’international.
La sélection de films 2013 sera d’une durée totale d’environ 45 à 75 minutes et sera dévoilée dès le mois d’août dans la Satosphère. Une bourse de 1000$ sera offerte à chacune des équipes dont l’oeuvre aura été sélectionnée en plus d’un « Prix du public » qui sera décerné lors de la première semaine de projection!
Date limite de dépôt : Le mercredi 15 mai à 17h (UTC−05:00)
Durée idéale des films : 4 à 6 min
► TÉLÉCHARGEZ LE FORMULAIRE DE SOUMISSION
► PLUS D’INFORMATIONS À PROPOS DE LA SATOSPHÈRE
Documents & Matériels Requis
À envoyer par courriel :
•    Formulaire de soumission (pdf) à l’adresse satfest2013 [arobas] sat [point] qc [point] ca.
À envoyer par la poste :
•    Un disque dur externe, contenant le formulaire pdf, le matériel audio et vidéo (voir spéc. techniques plus bas),
identifié par le nom de l’artiste et le titre du projet;
•    Le câblage nécessaire pour transférer les fichiers (usb, firewire 400/800 et alimentation);
•    Version imprimée en plus de la version électronique (pdf) du formulaire de soumission.
Le dossier postal doit être envoyé à l’adresse suivante :

SAT – Immersion, 1201 St-Laurent, H2X 2S6, Montréal, Qc. Canada

Merci d’inclure une enveloppe préaffranchie à votre envoi
afin que nous puissions vous retourner votre matériel.
Pour les envois internationaux
Voir la structure de fichiers pour votre disque dur
Spécifications techniques
Vidéo – 2 versions
Audio
Dates importantes
•    Date limite pour dépôt de projet : 15 mai 2013 (17h)
•    Annonce des oeuvres sélectionnées : Semaine du 17 juin 2013
•    Première médiatique : 21 août 2013
•    Première série de projections dans la Satosphère : 22 août au 21 septembre 2013
Questions & Infos
Pour toutes demandes d’informations supplémentaires, n’hésitez pas à vous adresser à la personne concernée via l’adresse satfest2013 [arobas] sat [point] qc [point] ca.
•    À propos de la vidéo : Dominic St-Amant, Chargé de projet vidéo
•    À propos de l’audio : Olivier Rhéaume, Chargé de projet audio / Designer sonore
•    Questions générales : Louis-Philippe St-Arnault, Directeur – Production et Développement immersif

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APPEL DE DOSSIERS EN TOUT TEMPS
En vue de sa saison 2013-2014, Action Art Actuel invite les artistes, les groupes d’artistes et les commissaires à proposer un dossier à son comité de programmation. En plus des présentations en salle; installations, sculptures, œuvres en deux dimensions, AAA portera une attention particulière aux dossiers combinant une intervention hors les murs tel que performances, art relationnel, collaboration avec le public.
Votre dossier qui doit contenir :
• Une lettre de présentation
• Un curriculum vitae
• Une description du projet proposé
• Un texte explicatif de votre démarche artistique
• 12 images numériques format jpeg de moins de 2Mo
• Une liste descriptive des documents visuels
• Toutes autres informations pertinentes, telles que : dossier de presse, site Web, etc.
Action Art Actuel respecte les barèmes établis par CARFAC pour le paiement des cachets d’artistes.
Les artistes et les commissaires peuvent faire parvenir leur dossier par la poste à l’adresse suivante :
Action Art Actuel
190 rue Richelieu
Saint-Jean-sur-Richelieu (Québec)
J3B 6X4
INFORMATION 
Marie Hébert
 450 357-2178
 direction [arobas] action-art-actuel [point] org
www.action-art-actuel.org

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APPEL DE DOSSIERS – PROGRAMMATION RÉGULIÈRE

Skol invite les artistes et autres membres de la communauté artistique à soumettre des propositions pour des projets de courte ou de longue durée, ou encore, des propositions qui donnent continuité à des recherches déjà en cours dans notre programmation. Il s’agit, dans ce cas, de permettre un échange entre différents professionnels de l’art dont les recherches et l’expérimentation pourront activer différents espaces et produire différentes formes autant dans la galerie que hors-les-murs.
Il peut s’agir d’une exposition, d’une intervention, d’un partenariat, d’un projet de commissariat, d’un cours de maître, d’une publication, d’un séminaire ou colloque, de performances, de conférences, d’ateliers de production, de projections ponctuelles ou en série, d’une fouille dans les archives, d’une initiative de financement ou même d’un ensemble de ces formes regroupées dans un projet d’envergure.
Skol accepte les dossiers en tout temps.

Tous les dossiers doivent comprendre :
•    Un court texte au sujet de votre pratique artistique
•    Un texte présentant votre projet
•    Un curriculum vitæ (max. 3 pages)
•    Un maximum de 20 images (JPG n’excédant pas 1 Mo ou 1024 X 768 pixels), et/ou un lien vers des extraits vidéo ou audio (5 min. max.) qui représentent votre démarche artistique
•    Une description détaillée de vos images ou vidéos
Information générale :
•    L’appel est ouvert aux artistes et aux professionnels de l’art de tout âge et niveau d’expérience
•    Les dossiers seront évalués par un comité de pairs
•    Skol paie les droits de diffusion et honoraires selon les taux recommandés par la CARFAC
•    Un plan de la galerie est disponible sur le site Internet en format PDF(http://skol.ca/fr/appel-propositions/).
Veuillez noter que cet espace est variable puisque le comité de programmation peux proposer d’y présenter deux expositions divisées par un mur.
SVP envoyez vos dossiers par courriel à l’adresse suivante : skol [arobas] skol [point] ca

Sujet : PROJET POUR LA PROGRAMMATION REGULIÈRE
Une réponse vous sera transmise par courriel quatre à six mois après la réception de votre dossier.
Svp faites parvenir vos dossiers en personne durant les heures d’ouverture ou par la poste à l’adresse suivante:
Équipe de programmation
Centre des arts actuels Skol
372, rue Sainte-Catherine O., espace 314
Montréal, QC H3B 1A2
Pour plus d’informations:
Stéphanie Chabot
Tel.
+1.514.398.9322
schabot [arobas] skol [point] ca
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Annonce de la période de mise en candidature pour le Concours de peintures canadiennes de RBC
La période de mise en candidature pour le Concours de peintures canadiennes de RBC est maintenant commencée. Pour souligner le quinzième anniversaire du Concours, RBC accordera des prix totalisant 115 000 $, ce qui fait de ce concours le plus important du genre au Canada. Le lauréat national recevra 25 000 $, les deux gagnants d’une mention honorable recevront 15 000 $ chacun. De plus, pour souligner le quinzième anniversaire du Concours, les 12 autres finalistes toucheront chacun 5 000 $.
Créé en 1999, le Concours de peintures canadiennes de RBC fait connaître des artistes canadiens émergents. Dans le cadre de ce concours parrainé par la Canadian Art Foundation, un jury composé de membres respectés du monde canadien des arts visuels sélectionnera cinq œuvres dans les régions de l’Est, de l’Ouest et du Centre du Canada, pour en arriver à un total de 15 demi-finalistes.
Les noms de ces demi-finalistes seront annoncés le 14 juin 2013, et ceux des gagnants seront dévoilés à l’occasion d’une réception qui aura lieu le 2 octobre 2013 au Musée des beaux-arts du Canada, à Ottawa.
Date limite de présentation des candidatures : le mercredi 1er mai à 17 h (HE)
Pour obtenir de plus amples renseignements sur le Concours de peintures canadiennes de RBC, entre autres sur la manière d’y participer, veuillez consulter le site www.rbc.com/concoursdepeintures.
Pour obtenir de plus amples renseignements, veuillez communiquer avec :
Jackie Braden, Marque et communications, RBC, 416 974-1724, jackie [point] braden [arobas] rbc [point] com
Personne-ressource, artistes :
Deborah Dexter, conseillère, Concours de peintures canadiennes de RBC, 416 277-4068

2. appels en anglais du Canada

Darkness at the edge… curated by Thom Sokoloski
Propeller Centre for the Visual Arts’ annual curated exhibition presents,
Thom Sokoloski

Darkness at the edge…
There are places we find ourselves where light fades and darkness arrives.

That edge, precipice, or boundary, where the light meets the dark, can become a threshold into an unknown abyss or terrain.

It might be the moment after opening the door to reveal the darkness of your home or studio. Entering a cave on a bright day. Looking out at a moon-lit lake of dark water that you would never dare dive into. The end of an affair, marriage or friendship. We have all looked into the darkness at the edge, the place where we let go of what we had, knew or cherished.

Darkness at the edge is about those moments of liminality; the quality of ambiguity or disorientation that occurs in life and dream when you no longer hold what you held, but have not yet begun the transition to what you will hold. During a ritual’s liminal stage, a participant “stands at the threshold,” often in a state of contemplation of what was and what could be.

I am looking for submissions that engage the public in the immediacy of these moments, an act of contemplation rather than an exercise in nostalgia.

All media will be considered.

-Thom Sokoloski

Deadline: Friday, May 10, 2013 @ 5pm.
Exhibition dates: June 12- 30, 2013

Please consider the following;
Before entering the gallery, the public will be able view a selection of works contained in the storefront area that will be enclosed and viewed through peepholes. Propeller’s storefront window measures 65” (165 cm) wide x 80” (203 cm) height. The total area of this portion will measure 10 x 6 ft (please see gallery floor plan). Smaller works which can hung, wall-mounted or be free-standing considered.

Propeller’s Main Gallery the viewing experience will be that of a darker space. Traditional spot lighting will be used in this space for all works unless otherwise communicated or self-illuminated such as video.

The viewing experience in Propeller’s North Gallery will be in complete darkness. Works will be illuminated from mini-light sources carried by the viewer. Propeller asks that artists not propose works that could be damaged by or cause harm to the viewer – no sharp edges or obstacles.

http://propellerctr.com/calls-for-submission/darkness-at-the-edge-curated-by-thom-sokoloski

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PRODUCTION ACCESS 2013:
Call for Submissions
Deadline: MAY 1, 2013
Theme: SHIFT (Collaborative Practices)

Every year EMMEDIA supports artists in the community through our Production Access Programs. Support includes access to workshops, production equipment, post-production facilities, and professional mentorship through the production process of a media artwork. We encourage the production of innovative and challenging work from a variety of artists working in any genre. Our support to media artists extends beyond those working in video to encompass diverse forms of time-based art including installation, documentary, narrative, animation, performance, new media, audio, and web-based projects. Our goal is to support the growth and enable innovation in media arts production. Each year this growth serves as a benchmark to reflect and build upon the diverse practices of our membership, continually raising the bar in our expectations of participants’ work at EMMEDIA.

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CALL: Lumière

LUMIÈRE 2013-03-19

Attention All Artists!

It is that time again — the Call for Proposals for Lumière 2013 is NOW open!

This year’s festival will take place on September 28, 2013 from 6:58 pm – 11:58 pm.

Applications are now available on our website at www.lumierecapebreton.ca and in the attachment to this message.

Held each September, Lumière is an art-at-night festival that takes place in Sydney, Cape Breton.  Each year we seek out fresh contemporary projects in any artistic medium that will provide a new aesthetic experience to the our audience.

The most successful projects consider the nature of the event as a sensorial journey for the audience and be strong in aesthetic, conceptual and experiential elements.

The application deadline is April 30, 2013 at 11:58 pm.

For more information about the festival please visit our website at www.lumierecapebreton.ca

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Call: King Alt Film and Video Festival – Summer Edition

We are presently looking for short narrative and documentary films
to present at our 2nd Summer Edition. Films must be between 2-30
minutes and feature some storytelling element. All genres of film
and subjects are welcome. Shorts from Toronto and the rest of
Ontario will be given preference.

If interested in submitting please send an email with a youtube or
vimeo link of the video to kingaltfilm [arobas] gmail [point] com

Deadline: June 20th, 2013
http://kingsteetaltfilmfest.blogspot.ca

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RBC Canadian Painting Competition Announces Call for Submissions
The RBC Canadian Painting Competition is officially accepting submissions. To celebrate the 15th anniversary of the RBC Canadian Painting Competition, RBC will award a total of $115,000 in prize money, making it the largest prize of its kind in Canada. The national winner will receive $25,000, two honourable mentions $15,000 each and in recognition of the 15th anniversary, the remaining 12 finalists will be awarded $5,000 each.
Established in 1999, the RBC Canadian Painting Competition recognizes emerging artists from across Canada. Adjudicated by the Canadian Art Foundation, a jury of distinguished members from the Canadian arts community will select five paintings from the eastern, western and central regions of Canada, for a total of 15 finalists.
The finalists will be announced June 14, 2013 and the RBC Canadian Painting Competition winners revealed at a gala event at the National Gallery in Ottawa on October 2, 2013.
Submission deadline: Wednesday, May 1 at 5 p.m. EST
For more information and to enter, visit
www.rbc.com/paintingcompetition
For more information, contact:
Jackie Braden, RBC Brand Communications, 416-974-1724, jackie [point] braden [arobas] rbc [point] com
Artist contact:
Deborah Dexter, Advisor, RBC Canadian Painting Competition, 416-277-4068

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Asinabka Film & Media Arts Festival, Ottawa
Deadline: Monday, April 29th 2013
The Asinabka Festival is excited to announce its second annual festival taking place on traditional Algonquin territory in July 2013. Asinabka invites submissions from independent filmmakers, and any film or video that tells First Nations, Métis, or Inuit stories, or focuses on international Indigenous issues, is eligible. Works can be in any genre (documentary, drama, animation, experimental etc.) or any length, and must be finished works. Preference will be given for new works produced within the last two years. For more info about the Asinabka Festival, and to find out how to submit, please visit: www.asinabkafestival.org

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Call for Submissions from Photographers
Prefix Photo encourages submissions of new or previously unpublished photography for editorial consideration. Submissions should include visual support material in the form of digital files, 35mm slides, transparencies, work prints, laser prints, etc.; a written description of the work, if available; and a curriculum vitae of the artist. The number of images submitted remains at the discretion of the artist, with a recommended maximum of 20. Submissions are accepted on an ongoing basis and are reviewed twice annually: July 1 and  January 1 .
Please send submissions to:
Stephanie Mina Kim
Prefix Photo
124 – 401 Richmond Street West
Toronto, Ontario
M5V 3A8
Mailed support materials will not be returned unless accompanied by a self-addressed envelope with return postage or equivalent. Prefix Photo also accepts submissions by e-mail to stephanie [arobas] prefix [point] ca. Please follow the digital submission requirements below.
Proposals from young and emerging artists and from artists from all cultural and regional communities of Canada are particularly encouraged.
Digital Submission Requirements
-72 dpi resolution
-Maximum size of 1024 x 768 pixels
-Files should be no larger than 500K
-RGB format
-Name each image file with your name, surname, the number and the title
-Please send only up to 20 images
Call for Submissions from Writers
Prefix Photo encourages submissions of writer’s outlines for new critical essays of 3000-4000 words in length, but does not consider completed manuscripts for publication. Outlines should be no more than 250 words in length, and may be supported by one or two previously published texts. Outlines are accepted at any time, but should be submitted at least six months in advance of a projected publication date. If accepted for publication, the deadline for the submission of the completed essay is approximately three months in advance of an issue’s release. Prior to publication, writers will be consulted regarding editorial revisions and writer’s fee. Please note that, in addition to critical essays, Prefix Photo also reviews proposals for literary features of 600-800 words. Submission materials will not be returned unless accompanied by a self-addressed envelope with return postage or equivalent.
For more information on the submissions process, please contact
Stephanie Mina Kim, Production Manager, T: 416-591-0357, E: stephanie [arobas] prefix [point] ca.

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imagineNATIVE 2013
CALL FOR SUBMISSIONS

Be part of imagineNATIVE’s 14th Annual Festival!
FREE SUBMISSION DEADLINE: JUNE 1, 2013

$25 LATE SUBMISSION DEADLINE: JUNE 15, 2013
It’s that time of year once again for you to submit your film, video, radio and new media works for the 14th annual imagineNATIVE Film + Media Arts Festival. This year’s Festival runs from October 16-20, 2013 in Toronto, Canada. imagineNATIVE is an international Festival that celebrates the latest works by Indigenous peoples at the forefront of innovation in film, video, radio and new media. Each fall, the Festival presents a selection of the most compelling and distinctive Indigenous works from Canada and around the globe. The works accepted reflect the diversity of the world’s Indigenous nations and illustrate the vitality and excellence of our art and culture in contemporary media.
If you are planning to submit, let us know! Send an email to Daniel Northway-Frank, Programming + Industry Manager, programming [arobas] imagineNATIVE [point] org. In the email “Subject” line, type “Tracking 2013 -” followed by the title of your work. Include in the body of the email your name, email, title, length, type (film/video, radio or new media) and genre (documentary, drama, experimental, music video, animation). This helps us track your work and provide follow-up if we don’t receive your submission.
PLEASE NOTE: Free submission deadline is June 1, 2013. Late submissions past June 1st are subject to a $25 CAD processing fee and forms can only be submitted online with a valid credit card via imagineNATIVE’s PayPal page. See Submission Instructions below for details.
For complete submission details and film/video, radio, new media and TV Series submission forms, go to www.imagineNATIVE.org under “Festival Info” then “Artists”.
FILM/VIDEO ELIGIBILITY REQUIREMENTS
(see website for radio and new media eligibility details, under “Festival Info” then “Artists”):
imagineNATIVE considers film, video, radio and new media (web-based) works made by Canadian and international Indigenous artists. The Festival strives to represent a diversity of ideas, themes and genres in its programming. The Festival prioritizes works that balance unique content, cultural and social relevance, and a creative approach to form characterized by innovative expression, distinctive style, and personal vision. Priority is given to works that have not yet been broadcast in Canada or on the Internet. International and Canadian premiere status is also a consideration. News reports, extended reportage, television magazine formats, and information programming or segments (such as PSAs) are not eligible.
Dramatic or documentary episodic series led and produced by Indigenous production companies are eligible to submit programs and episodes to the Festival’s Mediatheque, an on-site video library of all submitted work to the Festival, which industry distributors, broadcasters and programmers screen for acquisition and programming needs. NOTE: TV Series works are not screened publicly at the Festival, nor eligible for awards.
RULES:
•    imagineNATIVE exhibits works that have been created by an Indigenous person in a key, active creative role as director, writer or producer.
•    Films must have been completed on or after January 1, 2011.
•    All non-English language films must have English subtitles on screeners or English transcripts for the programmers.
•    Preview and exhibition tapes must have no commercial blacks or broadcaster promos.
•    Each film must have its own screening copies (2) and submission form. Compilations will not be accepted.
•    New! In addition to DVD discs, submitters are encouraged to provide an online screener link (private, password protected on Vimeo or YouTube) for the programming team to review. This is strongly encouraged if your work is submitted past the June 1 free deadline.
•    Illegible or incomplete submission forms will not be accepted.
The deadline for all submissions is June 15, 2013, but if your work is not final (ie. rough cut) for screening by June 15 and you wish it to be considered for this year’s Festival, please contact programming [arobas] imagineNATIVE [point] org prior to the free submission deadline of June 1. Late submissions without previous contact with the Programming Team will be subject to a $25 CAD fee and may not be considered.
SUBMISSION INSTRUCTIONS:
imagineNATIVE charges no fees for submission forms received online or written with DVD packages postmarked by June 1, 2013. Late submissions must have online forms received and DVD packages postmarked by June 15.  Note: Rough cuts are not preferred, but eligible to submit.
Please send the following post-marked on or before June 1, 2013 (free), or June 15, 2013 (late, $25 fee):
•    Completed and signed submission form (PDF) emailed to programming [arobas] imaginenative [point] org OR the completed online submission form at www.imagineNATIVE.org under “Festival Info” then “Artists”.
•    Two (2) Preview DVDs (NTSC or PAL) clearly labelled with the title, running time, year completed and contact information.
•    Two (2) or more stills (JPEG or TIFF files, minimum 350 dpi) on CD, submitted online, or emailed to programming [arobas] imagineNATIVE [point] org. Please use the title of the work as the file name.
•    Short and long synopses of your film/video.
•    Indigenous creative’s biography.
•    Press kits, clippings or trailer (if available, via email or online link).
•    Label the outside of your package FOR CULTURAL PURPOSES – FESTIVAL PREVIEW ONLY – NO COMMERCIAL VALUE. Do not value the package any higher than $5 Canadian.
SHIPPING DETAILS:
•    DO NOT courier tapes to Canada via UPS (United Parcel Service) as you may be liable for customs’ duties, which the festival will not pay, and your DVDs will be returned.
•    DO NOT send “Cash on Delivery” (C.O.D.) or the package will NOT be accepted.
•    DO NOT send submissions in fibre-filled envelopes as the dust can damage screeners and viewing equipment.
•    Preview tapes/DVDs will not be returned unless specifically requested and a self-addressed envelope with Canadian postage is provided.
Participants will be notified of acceptance of their submission, and of selection result by email by the end of August. If selected for the Festival, exhibition copies must be sent in by September 12, 2013.

3. appels internationaux

APPEL À CANDIDATURES

RENCONTRES INTERNATIONALES SCIENCES ET CINÉMAS (RISC)

7e ÉDITION
MARSEILLE (FRANCE) / 10 – 19 octobre 2013
L’association Polly Maggoo, organisatrice des 7e Rencontres Internationales Sciences et Cinémas (RISC), lance un appel à candidatures.

Tous genres de films (documentaires, fictions, films expérimentaux, art vidéo, animation…), dont le sujet est directement lié à des thématiques scientifiques (sciences fondamentales, sciences du vivant, environnement, médecine, sciences humaines et sociales…) sont éligibles.

Il n’y a aucun critère de durée ni de format (vidéo ou pellicule).
Les films doivent être en version originale, soit française si la production est francophone, soit sous-titrée en français si la production est non francophone.

Les démarches les plus singulières et les productions récentes sont privilégiées (cependant, la date de réalisation n’est pas un critère exclusif).

Cette année, en parallèle de la programmation internationale, nous proposons une compétition des meilleurs films euro-méditerranéens. Seront attribués : le prix du public, le prix du jeune public et le prix du jury (constitué par des scientifiques, des enseignants et des professionnels du cinéma).
Télécharger la fiche d’inscription et le règlement :
> Inscription RISC 2013_fr_en (.doc / .pdf)
> Règlement RISC 2013_fr (.doc / .pdf)
Date limite d’inscription : PROLONGÉE JUSQU’AU 30 AVRIL 2013

http://www.pollymaggoo.org/doc_polly/risc-2013.html

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The Szpilman Award is awarded to works that exist only for a moment or a short period of time.
The purpose of the award is to promote such works whose forms consist of ephemeral situations.

The Szpilman Award is awarded annually.

The prize winner receives the Jackpot Stipendium.
This scholarship consists of three parts:
A challenge cup, 10 days of accommodation in Cimochowizna (Poland), and a sum of money in cash.

The amount of money is dynamic. Szpilman is raising money parallel to the competition. The prize winner receives the money that is raised until September 30, 2013. The current score may be checked here.

Among the applicants, one award winner will be identified.
The challenge cup will be handed over to the next prize winner in the subsequent year.

Everyone can apply for the Szpilman Award.
Both individuals and groups of persons are free to apply.

The work must have been realized between October 1, 2012, and September 30, 2013.

To apply, send in a significant documentation. To that, fill in the application form (PDF) with name, e-mail, telephone, address, title of the work, and date of construction.

Send in application plus documentation by post to: SZPILMAN AWARD, Patrick Koch, Auguststrasse 26a, 10117 Berlin, Germany

Closing date: September 30, 2013 (postmark).

Applications by e-mail are NOT accepted.
Documentations will NOT be returned.

Closing date is September 30, 2013 (postmark).

From November 7 till November 10, 2013 all applications will be looked trough and jugded by the jury. They will select the best (shortlist) and one winner.

The winner will be informed on November 10, both the best and all participants in the following week.

In 2013 all applications will be looked through and judged by:

Bernd Euler
Lise Harlev
Leonard Kahlcke
Patrick Koch
Tina Kohlmann
Miná Minov (Winner 2012)
Claus Richter
Tina Schott
Michał Sznajder

The prize winner will be presented the challenge cup and the Jackpot Stipendium end of November 2013.

The Szpilman Award is initiated, organised and financed by Szpilman, a group of artists, based in Berlin, Germany.

If you have questions please read first Frequently Asked Questions (FAQ), in case you do not find an answer, contact Scott Rogers electronically at award [arobas] szpilman [point] de

Please send in your application until September 30, 2013 to Szpilman Award, Patrick Koch, Auguststrasse 26a, 10117 Berlin, Germany.

http://www.award.szpilman.de/informations.html

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Sound Development City is a project by Sound Development which enables a close exchange between artists of various backgrounds.

In the course of a summer expedition, 10 selected artists from the areas of music, performance and other cultural fields experience and revive urban spaces. “Dancing Partners” is this year’s focus of the expedition, which will take us to Lisbon and Marseille: While one city is hosting the Architecture Triennial, the other is European Capital of Culture 2013, and both unite many contradictions that we would like to address.

We are looking for works and projects that strike up new connections in urban settings, make the world clang, give room for the frailty of the provisional.

Application Deadline: 3 May 2013

For further information and how to apply, please visit our Website.
http://sound-development-city.com/en/

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Open Platform: Call for submissions
Application deadline: 12pm (HKT), 19 April 2013

Asia Art Archive 


info [arobas] aaa [point] org [point] hk 


www.aaa.org.hk

Asia Art Archive (AAA) initiated Open Platform in 2011 for cultural practitioners to present their projects on a global stage. This year, as ongoing cultural partner of Art Basel’s Hong Kong show, AAA’s Open Platform transitions from stage to booth by offering a platform for researchers, curators, writers, artists, students, academics, and art organisations to hold open meetings that might further their ongoing projects, catalyse new ones, or simply be an opportunity to make connections.

AAA will provide coffee and tea to fuel discussions, and applicants may request the use of AAA’s rolodex to reach out to people they wish to invite. Meetings will not be recorded, and although applicants are free to invite AAA staff, there is no obligation to do so. The only requirements are that topics of discussion reference the concerns of Asia Art Archive and its collection (please see the list below for a non-exhaustive list of such topics) and that applicants are willing to contribute material to enrich AAA’s collection, a free resource supporting the study of contemporary art in Asia. Applicants are expected to cover their own travel and accommodation costs.

Some key topics relating to AAA’s ongoing projects and concerns include (in alpha order): 

Abstraction, the archive/the document, art writing, artist-run spaces, the contemporary, exhibition histories, geographies, globalisation, institutions, keywords, mapping, oral history, pedagogy, performance art, periodicals, timelines, the vernacular 

But we like surprises.

Application guidelines
Please submit:
–Proposal outlining the topic of your meeting (no more than one A4 page written in English).
–Participant list—divided between those you know and up to three people you need AAA’s assistance to reach. AAA will make its best effort to initiate the conversation.
–A list of material (books, periodicals, film, ephemera, etc.)—a maximum of ten items—from AAA’s library that relate to your discussion topic to be made available during your meeting as reference. Please visit www.aaa.org.hk to browse or search the online catalogue of AAA’s collection.
–A proposed list of material that you and members of your discussion wish to add to AAA’s collection.

Proposals should be e-mailed to submissions [arobas] aaa [point] org [point] hk.

Application deadline: 12pm (HKT), 19 April 2013

Successful applicants will be contacted via email by the end of April and announced on AAA’s website in the beginning of May. Only selected applicants will be contacted. Each meeting will be allocated a 90-minute slot during the course of Art Basel’s Hong Kong Show (23–26 May 2013).

Asia Art Archive is an independent non-profit organisation dedicated to documenting the recent history of contemporary art in Asia within an international context. Founded in 2000, AAA is one of the world’s leading public resources for contemporary Asian art and it continues to grow through systematic research and information gathering. Comprised of 85% donated material, AAA is committed to creating a collection that belongs to the public; accessible free of charge on-site and searchable online, the collection is now accessible globally via the Collection Online, which launched in June 2012. More than a static repository waiting to be discovered, AAA is a proactive platform, instigating critical thinking and dialogue that generate new ideas and works that continually reshape the Archive itself.

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torinoPERFORMANCEFESTIVAL 2013
OPEN CALL
www.torinoperformanceart.com/open_call__2013.html
performance art international festival
June, 14-15 2013, Turin (Italy)
tpa festival aims to promote performance art, creating an opportunity for exchange between artists of national and international scene.
Open to all artists interested in producing performance art / video performance (NO dance or theater projects).
tpa is committed to providing logistical support to the artists selected, meals and two nights of accomodation (only live section artists).
The material must be received no later than April 21st, 2013.
All the material will remain as archive of tpa.
The selected artists will be notified by mail by May 30th, 2013. They should therefore confirm their presence within 3 days from that date, if not they will be excluded from the Festival.
Team tpa 2013:
director: manuela macco / curators: manuela macco (live section), guido salvini (video section) / organization: jorge tobon, carlotta laugelli, paola spola, elisabetta vacca.
Application performance live
Application videoperformance
If you have a questions you can sent an e-mail to
torinoperformanceart [arobas] gmail [point] com
Tel: +39 338 58 10 572

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CALL FOR WORK DIMANCHE ROUGE ESTONIA OCTOBER 2013
Dimanche
Rouge is currently considering proposals for experimental performances
for its festival in Tallinn, Estonia from October 17th till the 20th,
2013.
Dimanche
Rouge has rapidly grown into one of the largest monthly experimental
performance festivals in Europe, presenting the work of over 600 artists
from more than 60 countries in Paris and abroad since February 2011.
The
festival will be hosted at some of the most important Estonian art
institutions including Kumu Art Museum, one of the largest art museums
in the Baltics; Kultuurikatel, a unique international cultural center
and former power plant where Tarkovsky filmed Stalker;
Culture Factory Polymer/ Art Container, one of the main strong points
for alternative culture in Tallinn, as well as at the iconic Sokos Hotel
Viru.
Artists will also be able to take advantage of a program of roundtable discussions, workshops and talks.
Performances proposed must be experimental and contain a live element.
Work we program,
- multimedia, dance, performance art, video, sound, interventions, street art, and spoken word
-
performances from other disciplines usually not included in art
festivals such as hairstyle, cuisine, tattoo, massage, sports, the
sciences and any other performative acts done in an experimental way
- installations
-
artwork without a live component provided that the artist produces a
piece live.  For instance, painters could show their work if they
produce a painting during the festival.
Work we DO NOT program
-
video screenings and other artwork that does not have a live component.
If you wish to submit a video of your work to be screened, please
apply for our weekly cable television program on Souvenirs From Earth www.dimancherouge.org/tv
Dimanche
Rouge will provide free accommodation for foreign artists for two
nights–a maximum of two artists per performance.  Dimanche Rouge will
be unable to assist with travel funds and artists fees/costs, but can
issue an official letter of invitation.
Please apply by clicking on the following link www.dimancherouge.org/dimanche-rouge-estonia
Deadline: May 1st 2013

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THE BIG PICTURE
the confluence of art, science and technology

Conference Chair: Gunalan Nadarajan, University of Michigan
Festival Curator: Edward A. Shanken, University of Memphis

Proposals due: June 15, 2013

Copenhagen, Denmark
October 29-November 1, 2013
Contact email: info [arobas] re-new [point] org

Since 2007 re-new has presented electronic and digital artworks that explore and challenge technology and artistic practice, while fostering exchange between academics and artists. In addition to its internationally recognized media arts festivals, re-new has organized leading conferences in the field, including CMMR 2008 and 2009 and IMAC 2011 and 2012. These events have received over 2000 artwork submissions and 800 academic submissions, and reached a total audience of 12.000.

Beginning in 2013 re-new will join the media arts festival with its own academic platform. Our goal is to stimulate critical dialog, collaboration and networking between leading scholars, technologists and artists. re-new 2013 will make possible hybrid presentation formats where the confluence of art, science and technology is discussed in its full complexity.

4. résidences

Int’l Call for Applications: Lillstreet 2013-14 Artist Residencies, Chicago

DEADLINE: MAY 10, 2013
Lillstreet’s resident artist program provides a unique opportunity for artists to work in collaborative, community based arts center offering resources and instruction in a variety of media. Artists-in-Residence are encouraged to develop their existing bodies of work, explore new processes and concepts, and seek instruction in entirely new media and techniques. The residency works with minimal structure, allowing artists to shape their time at Lillstreet to their own goals. Residents spend some of their time dedicated to working with students in order to enrich the education programs, offering students the opportunity to see and learn from working artists. Residents will also work with our community outreach program, ArtReach at Lillstreet, to provide arts education to under served communities in Chicago.
We hope that all residents will actively participate in our community, sharing knowledge, prompting new ideas, and building on our enthusiasm for creative expression.
Lillstreet Art Center offers Artist Residencies in all departments and encourages interdisciplinary work.
Residencies includes a work space in our classroom studios or working artist studios, free classes, learning and teaching opportunities, basic materials & firings, and a monthly stipend for additional materials or personal use. Residents will also organize a group exhibition for installation in our gallery towards the conclusion of the year.
Residents are expected to be present and at work in their department 20 hours each week. When in the studio, residents should be available to work and interact with students and artists while working on their own artwork. Residents are expected to perform up to eight hours of work for the department on a weekly basis (specific tasks vary by department but may include tasks such as kiln loading, inventory control, teaching assistance, etc…). The Artist-in-Residence Program runs September 1 to August 31.
To be considered for the Lillstreet Artist-in-Residence Program, your application must be submitted by May 10, 2013. Accepted applicants will be notified by June 14, 2013.
Applying to the Artist in Residence Program:
Applications for all departments for the 2013/14 Artist-in-Residence program will only be accepted online. At the bottom of this page you will be taken to Slideroom.com which will allow you to register and upload your images. You will be asked to provide the following when you apply:
1.    Department to which you are applying
2.    Resume/C.V.
3.    Artist Statement
4.    Letter of Intent describing what you hope accomplish through this residency and how you would contribute to the program and the community.
5.    Names and contact information of three references who we can contact regarding your suitability for our residency program.
6.    10-20 digital images of your current work including title, year produced, materials, and dimensions. Images shoudl be in jpg format and sized 1800×1800 pixels at 72dpi.
7.    $20 non-refundable application fee
For questions about submission information please contact Eric Tschetter at residency [arobas] lillstreet [point] com
To apply, please complete and submit an online application at lillstreet.slideroom.com
For technical support while completing the applicaiton please contact support [arobas] slideroom [point] com?
http://lillstreet.com/artist-in-residence-application
4401 N. Ravenswood Ave.
Chicago, IL 60640
(773)769-4226
lillstreet [arobas] lillstreet [point] com

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Int’l Call to Artists: Annmarie Sculpture Garden & Arts Center Residencies, Maryland (Deadline: Jul 1st, 2013 )

•    Location: Solomons, Maryland, USA
•    Deadline: Jul 1st, 2013
•    Duration: 1 to 3 months (For summer residencies, 3 months preferred)
•    Eligibility: Professional and emerging visual artists, musicians, and literary artists may apply. Selection is made by an internal panel and/or by a peer review panel. Annmarie Garden accommodates only one artist at a time.
•    Costs & Support: Artist responsible for: • $25 application fee • Cost of travel and transport of personal possessions • Materials and specialized equipment • Pillows, linens, personal supplies (a modest allowance for groceries is supplied by Annmarie)
•    URL: http://http://www.annmariegarden.org/

Description:
Multiple Deadlines: (RECEIVE)
Summer Residencies: April 30
Fall Residencies: July 15
Winter Residencies: October 15
Public Arts Residency Program
Annmarie Sculpture Garden & Arts Center
Solomons, Maryland
2013 Season

Annmarie’s residency program provides a serene place on the Western Shore of the Chesapeake Bay for visual, musical, and literary artists to create works that address ecological issues and/or inspire community involvement. Artists have access to a private studio space in addition to a variety of classroom studios and garage spaces, a waterfront, and fifty acres of forest and field. Residencies are meant to focus on merging the arts and the environment and should include the involvement of our local community to some capacity.

• Spring/Fall Residencies: residents are required to work with field trip groups and/or school outreach programs as scheduled.
• Summer residency: summer residents are required to design a public art project that engages the visitors to Annmarie Garden in the art-making process. Summer residents are required to work alongside the public for at least 12 hours/week.
Studios and special equipment
Resident artists have access to studio space within the living quarters (one bedroom), and are also welcome to use other gallery and classroom space as available. Annmarie has a modest ceramics studio with a kiln, slab roller, and potter’s wheels that are also available for use, as well as a painting studio with easels. With numerous indoor and outdoor exhibition and installation options, artists are encouraged think creatively about how and where to display their work. Artists should bring their own equipment.

Average length of residency:
• 1 to 3 months
• For summer residencies, 3 months preferred
• Selection process—internal review and/or peer review panel
Download Residency Packet: www.annmariegarden.org/residencyinfoAMG.pdf
Visit website: www.annmariegarden.org
Questions?
Email gardenprograms [arobas] chesapeake [point] net
or call 410.326.4640
for more information
Annmarie Sculpture Garden & Arts Center
P.O. Box 99
13480 Dowell Road
Dowell, MD 20629
t. 410-326-4640
f. 410-326-4887
Email: info [arobas] annmariegarden [point] org

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NEIGHBOURHOOD SPACES, Socially-Engaged Artist in Residence Program, now accepting applications

Application deadline: May 6th, 2013
Details and application instructions: www.brokencitylab.org/apply

Arts Council Windsor & Region (ACWR), Broken City Lab (BCL) and The City of Windsor are pleased to announce the launch of Neighbourhood Spaces: Windsor & Region Artist in Residence Program, a new initiative that will locate ten chosen artists in community sites throughout Windsor and Essex County in Ontario, for 4-6 week artist residences. Supported by the Ontario Trillium Foundation, this new program will allow artists to pursue research and/or create work(s) that engage, explore and connect with local communities. The program is inviting applications from Canadian artists of all disciplines including visual, performing, literary, music, interdisciplinary and media arts.

Neighbourhood Spaces will embed artists in community sites such as parks, nature reserves, libraries, health or community centres. These sites will provide a “home base” for each artist to work during their residency, while also allowing the artist to take on diverse roles, engaging with community members in various ways to animate, explore and inspire the specific stories, curiosities, challenges and triumphs of the local community.

Curated by Broken City Lab, residencies will begin in summer 2013 and be staggered throughout the year, concluding in August 2014. There is no application or residency fee. Each artist will receive $4750, which includes an artist fee and funding to assist in covering travel, housing (for the duration of the residency), material and per diem expenses. While housing is not provided, Neighbourhood Spaces is available to assist artists in finding accommodations. A final exhibition and symposium will be held in the fall of 2014 and an online publication will be created documenting the program.

The Program Coordinator will serve as a liaison between the artists and community site and will be available to assist in documenting work, promoting events and connecting to local resources, including organizations, artists, and volunteers. Along with a standardized submission form and artistic support materials, applicants are asked to outline their ideal neighbourhood site. A list of potential community sites can be found in the online application.

For more information about Neighbourhood Spaces, visit: www.acwr.net/ns or www.brokencitylab.org/apply

Broken City Lab
411 Pelissier Street
Windsor, Ontario
N9A 4L2

Contact:
Alana Bartol
Program Coordinator
Neighbourhood Spaces: Windsor & Region Artist in Residence Program
1942 Wyandotte St E
Windsor, ON N8Y 1E4
519-252-2787
226-975-1732
ns [arobas] acwr [point] net

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33OC Artist Residency program, Toffia, Italy
FALL 2013 ARTIST IN RESIDENCE, TOFFIA, ITALY  
Location: Toffia (Lazio) Italy  
Deadline: Jun 24th, 2013  
Duration: 1 month: SEPTEMBER, OCTOBER, NOVEMBER 2013
Eligibility: The residency is open to individual artists at any stage of their professional career, working in visual arts, photography, film & video, media arts, performing arts, music and literature. We particularly encourage artists interested in engaging the local community and/or working with the particular cultural and geographic characteristics of Toffia or Sabina region to apply.
Costs & Support: 33OC is a nonprofit organization currently functioning without any external financing. At the moment we can continue to host artists only on a fee basis. The cost per artist/month is: 250 Euros Host provides accommodation & studio spaces. Utilities & administrative costs, internet service.
URL: http://http://33oc.org/
DESCRIPTION: 33 Officina Creativa (33OC) Artist Residency program was developed to become a space & community where international artists can share places, experiences and sensibilities. The aim of the residency is to challenge perceptions about how Art is made and integrated in everyday life by devising unconventional scenarios for introducing ideas into the public realm.
Conceived of as a regenerative intercultural meeting place, the residency program is aimed particularly at international artists who are enthusiastic about working within the Toffia environment, and who are energetic about making connections in this context.
The program offers artists the opportunity to confront new ideas or experiment with their work and the particular territory of Sabina region. We wish to improve artists’ ability to pay attention to the constructed & natural environment and, eventually, to find new ways of interaction between art, society and the territory.

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Fogo Island Arts Residencies: call for proposals – Education Program
Deadline: May 31, 2013 for residencies starting September 1, 2013
Fogo Island Arts
Highway 334 – Suite 100
P.O. Box 102 – JBS
Fogo Island, NL, A0G 2×0
Canada

www.fogoislandarts.ca

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Rockefeller Foundation Bellagio Center Arts and Literary Arts Residencies
Call for Applications for Arts and Literary Arts Residencies at the Rockefeller Foundation Bellagio Center
Deadline: May 1, 2013
 
Through residencies and conferences, the Rockefeller Foundation Bellagio Center in Northern Italy supports innovations that change the way we address complex global issues.  Here, people of diverse expertise and backgrounds come together in a thought-provoking, creative, collegial environment that helps create change and have impact on a wide range of world issues.
The Residency Program allows for focused work, uninterrupted by the professional and personal demands of daily life, in a diverse and stimulating community of fellow residents.  Residents include an international group of academics, writers, artists, scientists, journalists, non-governmental organization practitioners, and policymakers.  In addition to time for dedicated work on individual projects and for reflection during the day, building new connections and collegial interaction with other residents is a defining characteristic of the Bellagio experience.  Meals and informal presentations of residents’ work afford an opportunity for dynamic discussion and engagement with each other.  The combination of quiet time for individual, focused work and connections with such a diverse community is unparalleled.
Academic Writing as well as Arts & Literary Arts residencies typically last four weeks, and spouses/life partners may accompany residents.  Practitioner residencies can last between two to four weeks.  Joint applications from co-authors are also welcome.
Applications for Academic Writing as well as Arts & Literary Arts residencies are due by May 1, 2013.  Applications from practitioners and for conferences are accepted on a rolling basis.
To apply, and for more information, please visit: 
http://www.rockefellerfoundation.org/bellagio-center
or download a brochure at:
http://www.rockefellerfoundation.org/news/publications/rockefeller-foundation-bellagio-center

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Pixel Palace Artists in Residence 2013  
CALL OUT FOR ARTISTS WORKING IN NEW TECHNOLOGIES AND MOVING IMAGE

Deadline: Friday 26th April 2013

Application fee: none

Pixel Palace are inviting applications from artists working in new technologies and moving image for this year’s Artists in Residence programme based at Tyneside Cinema (Newcastle upon Tyne, UK). This opportunity is open to artists based in the UK and internationally.
The Artists in Residence programme is now in its third year, offering artists the opportunity to develop new work within a peer supported environment that engages with the working cinema and its surroundings.
Pixel Palace Artists in Residence programme offers:
– The opportunity to work in a shared studio space. 
- The opportunity to develop new work in well -resourced studio with an editing suite and a chance to play with cinema projectors and auditoriums.
- The opportunity to critically engage with young people via regular and planned activities at the cinema. 
- The opportunity to share their practice and working methods through public facing events
The selected artists will have access to: .
– A shared studio space for 2 months at the Tyneside Cinema, Newcastle
- A development fee of £2800 for lead artist and £2500 for UK based artists.
- Travel expenses for one advance return journey from place of origin to Newcastle and back
- 2 months accommodation in in Tyne and Wear
- Material and/or production costs of up to £300
- Access to the Tyneside cinemas resources including an editing suite as well as standard AV software.
The Artist in Residence 2013 programme begins on Monday 26th August and will end on Friday 25th October. Artists must be based at the cinema throughout the whole residency period.
Application forms must be submitted by Friday 26th April 2013 at 5pm GMT
http://www.thepixelpalace.org/residencies

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Appel à projets : Résidence ARTS NUMERIQUES #1, Ville de Cergy
Implanté sur les « Hauts de Cergy », quartier le plus récent de Cergy, Visages du Monde est un équipement socioculturel porté par la ville, en régie directe. Il offre au public une grande variété de services : une médiathèque, une mairie de quartier, une maison de quartier, une salle de spectacles, un studio de danse, une salle de formation multimédia, un studio arts numériques, un espace dédié au « jeu vidéo », le tout sur 3000 m2.
Sur le plan artistique, les danses actuelles et les arts numériques sont les principales disciplines pratiquées et mises en valeur à Visages du Monde. Ateliers et formations, résidences, spectacles, performances et expositions y rythment la saison.
Avec l’ouverture de VISAGES DU MONDE, la ville de Cergy porte désormais une politique ambitieuse de soutien aux arts numériques. Cette politique s’exprime par un soutien actif à la création artistique et passe par la mise en place progressive de plusieurs résidences de création sur trois thématiques prioritaires :
-le jeu vidéo (retrogaming et expérimentations vidéo-ludiques)
- le rapprochement des arts urbains et des arts numériques
- la diversité, la réalité augmentée et les représentations du monde en général
vdmlab.fr/

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Arborescence : Résidence d’architecture

Édition 2013

Résidence à Roques (Gers, France) : 6 semaines, septembre / octobre 2013

Date limite du dépôt des dossiers : vendredi 31 mai 2013
Candidats admissibles : architectes de paysage, architectes, urbanistes, chercheurs, historiens ou autres professionnels spécialisés en architecture (par exemple : commissaires indépendants, plasticiens, designers, photographes, etc.) – Résidents permanents de la région montréalaise.
La Maison de l’architecture du Québec (MAQ) est fière d’offrir, pour une deuxième année, à un ou une candidat-e sélectionné-e sur dossier par un jury des pairs, l’occasion de bénéficier de la résidence d’architecture Arborescence*, une résidence dédiée strictement à l’architecture et ses disciplines affiliées (architecture de paysage, urbanisme, design urbain, histoire et théorie de l’architecture).
Ce projet-pilote original est développé en collaboration avec le Conseil des arts de Montréal (CAM) et la propriétaire hôte. Suite au choix du candidat qui se fera début juin 2013 (dépôt des dossiers avant le 31 mai), le séjour aura lieu dès l’automne de cette année.
Arborescence vise à offrir un contexte de séjour favorisant le développement de la création et des connaissances dans les disciplines architecturales, voire à faire fleurir les échanges et les projets créatifs bilatéraux France-Montréal. Le résident séjourne six semaines dans une demeure gasconne traditionnelle, au coeur d’un minuscule hameau d’une cinquantaine d’habitants nommé Roques, dans le Gers (France). Souvent surnommée la Toscane française, cette région agricole centrée sur la culture du tournesol, la production de l’Armagnac et autres produits du terroir, se situe à une heure de Toulouse et deux heures de Bordeaux.
Les vastes bâtisses de la demeure hôte, datant du XIIIe au XIXe siècle, entourent un jardin naturel, un potager et un verger, composant un ensemble rural d’une rare authenticité, objet de cinq ans de restaurations sous la direction d’un architecte du patrimoine. Les charpentiers qui ont reconstitué les structures à l’identique (père et fils) résident à Roques et figurent parmi les personnes-ressources qu’un architecte montréalais aura plaisir à rencontrer.
Propice à la concentration pour un projet d’écriture ou de création dans la calme solitude, ce cadre offre aussi un accès privilégié à une région encore préservée, peu gâchée par le tourisme et d’une exceptionnelle richesse, tant du point de vue du patrimoine bâti et du vivace savoir-faire qui s’y rattache (qu’on pense aux maîtres artisans, par exemple) que du point de vue de l’histoire des paysages et du développement villageois ancien, qu’au plan des arts contemporains. À deux heures de Bordeaux (et de son centre d’exposition en architecture et art mondialement célèbre Arc en rêve), Roques permet aussi de rayonner à plus large échelle.
À noter que l’hôte propriétaire, muséologue canadienne, est présidente du Centre d’art et de photographie de Lectoure (à 30 km de Roques) et pourra faire bénéficier le résident de son riche réseau de contacts, en qualité de personne-ressource.
*sous réserve de l’obtention de la bourse du Conseil des Arts de Montréal. Confirmation officielle le 1er juillet 2013.
>>Télécharger l’appel de candidatures
www.maisondelarchitecture.ca/?page_id=2147

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Appel à candidature
Call for application
Deadline : 12/5/2013
Suddenly est une résidence d’art et de recherche, indépendante et internationale fondée en 2010 par les artistes Camille Debray et Laurent Isnard.
Située en Seine-et-Marne (77) dans le petit village de Beauchery-Saint-Martin à 100 km de Paris, chaque été l’ancienne ferme devient un espace expérimental fédérant artistes, théoriciens et curators.
Ses objectifs et son format sont renouvelés d’une année à l’autre afin de répondre au mieux aux exigences de la création contemporaine.
> Télécharger l’appel à candidature
Présentation et informations sur

www.residencesuddenly.com

www.facebook.com/residencesuddenly
NOTE D’INTENTION
Camille Debray invite Marianne Derrien, commissaire d’expositions et critique d’art indépendante à co-diriger cette quatrième édition. Avec Mélanie Legas, chargée de production, ils forment l’équipe de coordination.
Cette année, la résidence Suddenly s’intéresse aux pratiques transcuratoriales : artistes intégrant le commissariat à leur pratique, commissaires et théoriciens proposant des modalités originales questionnant les enjeux de l’exposition.
Six artistes, théoriciens et commissaires cohabiteront et travailleront ensemble 17 jours et à plein temps. Suddenly s’articule autour d’un travail en commun où les notions d’échange et de recherche sont centrales. Les productions théoriques et plastiques des résidents sont à la fois outils et vecteurs du déroulement de ce temps de travail.
Le rôle de l’équipe de coordination est d’assurer le bon fonctionnement de la résidence et d’impulser des axes de recherche. Elle définit un cadre de travail original et orchestre la résidence en proposant des « règles du jeu ».

ETOILE MANQUANTE
Ainsi, pour sa 4ème édition, la Résidence Suddenly active les champs de force entre artistes et commissaires. Gravitant autour de la question de l’exposition, leurs rapports s’avèrent complexes. Parfois complémentaires, l’antagonisme intrinsèque de leur démarche ouvre un dialogue prolifique.
Artistes et commissaires collaborent, observent leurs démarches respectives et prennent position. Certaines expositions sèment le trouble: sans commissaires, sans artistes, sans oeuvres ou encore sans auteurs. L’exposition est-elle devenue objet de conflits ? Certains systèmes mis en place sont-ils plus légitimes? Le spectateur est pris à parti, et peine parfois à se repérer dans cet espace d’investigation dynamique qu’est devenue l’exposition.
Phénomène récent, le commissaire d’exposition tient aujourd’hui une position forte dans la cosmologie de l’art contemporain. Le « canon curatorial » semble insaisissable. En quête d’identité, chacun tente de dessiner les contours d’une profession qui s’invente. Une position parfois obscure, aux facettes multiples.
Au delà de la question de statut et d’identité liée à une profession émergent les enjeux artistiques de l’exposition. Certains artistes brouillent les pistes, scintillent eux aussi au coeur de la nébuleuse curatoriale. Puisque penser l’exposition est indissociable de la production artistique, elle est parfois envisagée comme matériau et s’inscrit dans une démarche globale, rayonnement d’un tout.
La pluralité des pratiques curatoriales s’avère motrice et force de proposition engendrant une réflexion vivante aux enjeux tangibles, une histoire en train de s’écrire.
CONDITIONS
L’appel à candidature est ouvert à toute personne ayant achevé ses études, sans restriction d’âge, ni de nationalité.
Les candidatures doivent présenter un intérêt particulier pour les questions curatoriales et de production et à mener un travail en commun. En outre, il sera demandé d’établir un regard transversal et critique à l’égard de ces domaines. Les résidents sont invités à s’impliquer activement tant dans les recherches artistiques que dans la vie et les tâches quotidiennes de Suddenly.
La résidence offre l’hébergement, l’utilisation des ateliers techniques, une communication soutenue ainsi que l’organisation d’événements publics. Une aide collective à la production est prévue pour les réalisations.
Sous réserve de subventions, les transports seront défrayés à hauteur maximale de 100€ par personne et les repas couverts par la résidence.
Enfin, les participants s’engagent à être présent pendant les deux semaines consécutives et à temps plein. Une convention devra être signée par les futurs résidents.
CALENDRIER
> L’appel à candidature est ouvert jusqu’au dimanche 12 mai 2013 inclus.
> Un jury de professionnels se réunira pour étudier les candidatures fin mai.
> Les résultats seront communiqués par e-mail et la liste des candidats sélectionnés pourra être consultée sur le site residencesuddenly.com.
> La résidence se tiendra du lundi 1er au mercredi 17 juillet 2013 inclus. Plusieurs rencontres publiques seront programmées sur place ainsi que des visites hors les murs.
> Un événement de restitution sera organisé à l’automne 2013 dans un lieu d’art à Paris.

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Atelier Topaz – résidence 
Opasatika, Ontario, Canada
Le lieu
Situés au cœur de la forêt boréale, les Ateliers Topaz sont à la fois un lieu de retraite et un centre de création pour artistes, toutes disciplines confondues. L’endroit parfait pour la réflexion, l’évasion. Le groupement d’édifices fait 900 mètres carrés et repose sur 14 hectares face à la route Transcanadienne. Il donne sur un étang de deux hectares. Topaz c’est la « Route 66 » dans le nord de l’Ontario. L’endroit, modeste et nostalgique, rappelle aussi les grandes épopées de la colonisation francophone de l’Ontario. Ces studios de création ou cette résidence d’artistes, endroit idéal pour les arts visuels, sont situés au centre du Canada, à mi-chemin entre l’Atlantique et le Pacifique, là où les étoiles deviennent les topazes de la nuit.
Ce qu’on offre
D’abord l’espace et, l’espace de travail déterminés selon les besoins de l’artiste. Les espaces polyvalents permettent d’y faire de la peinture, de la sculpture, de l’installation, etc. L’atelier de menuiserie, le Bar à clou, est équipé des outils de base. Un magasin d’objets trouvés est disponible autant pour l’inspiration que pour l’utilisation dans une œuvre. Le peintre apporte ses pinceaux, le musicien son instrument et l’écrivain son ordi.

Les personnes qui séjournent aux Ateliers Topaz jouissent de l’accès à la cuisine et sont responsables de préparer leurs repas. Toutefois Laurent peut aussi leur cuisiner de petits plats typiquement canadiens-français aux besoins ou aux désirs. 

Topaz possède deux suites avec lit double et une chambre avec lit simple. Chacune possède sa salle de toilette avec douche. Ces installations évoquent admirablement le style des années 1960. 

Pour la baignade, le Lac des Cœurs se situe à deux kilomètres à l’est. Pour le canotage ou la pèche, la rivière Opasatika est deux kilomètres à l’ouest. Pour se déplacer, il y a de vieux vélos ou la marche. Pour un frais très raisonnable, votre hôte peut aussi vous conduire ou organiser un déplacement vers Kapuskasing à l’est ou vers Hearst à l’ouest. 

Les matériaux d’artistes ne sont pas disponibles dans la région. Il est donc important de faire vos achats avant votre séjour, à moins que vous travailliez avec des matériaux que l’on peut se procurer dans des magasins ordinaires ou même en nature.

www.atelierstopaz.ca

5. art public

Alaska State Council on the Arts: Kodiak Near Island Research and Administration Facility

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CONTACT EVENT
Entry Deadline: 4/19/13
Days remaining to deadline: 1

REQUIREMENTS:

Media Images: 10

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ALASKA DEPARTMENT OF FISH & GAME, DIVISION OF SPORT FISH (ADF&G)
Kodiak Near Island Research Administration Facility (KNIRAF) Kodiak, Alaska

DEADLINE FOR ENTRIES: 9:59pm on Friday April 19, 2013 (Daylight Savings Time)

In accordance with Alaska Statute 35.27, the Alaska State Council on the Arts is requesting qualifications from artists for interior artwork to be commissioned for the Department of Fish and Game – Kodiak Near Island Research Administration Facility located in Kodiak, Alaska. This RFQ is open to all professional artists residing in the United States. Applications will only be accepted through www.callforentry.org

At this time, the Art Committee requests qualifications from artists for only interior locations. Submitted applications will be judged on a competitive basis from which up to five semi-finalists may be selected for one or multiple locations identified on the plans. Semi-finalists invited to propose may be interviewed, provided with plans and paid to develop detailed design proposals and/or meet with the art committee to discuss design ideas. Semi-finalists may be considered for more than one location or site. It will be up to the art selection committee to choose the final sites and the best possible artwork for each site.

TOTAL ART BUDGET $150,000 USD

The total budget may be divided to commission interior artworks. The selected artists’ budgets will include all costs of design, engineering, fabrication, installation, artwork transportation, special handling fees, special lighting (if any), photographic documentation, liability and automobile insurance, and an identification plaque made to ASCA standards and specifications. State laws related to public construction, including licensing, insurance, bonding, and payment of prevailing wage rates, may apply. Finalists will be apprised of this information.

https://www.callforentry.org/festivals_unique_info.php?ID=763&sortby=fair_deadline&apply=yes

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Request for Expressions of Interest
North Vancouver Public Art Commission for – The Anchor Building
Eligibility: Open to professional artists
Budget: $23,500 (all inclusive)
Submission Deadline: May 24, 2013 – 4:00PM PST

BT Investments Ltd. is now accepting expressions of interest from artists or artist teams to design and integrate a site-specific public artwork at their new 131 East Third Street development called ‘The Anchor’ in North Vancouver.

For full details on the project and submission requirements go to: http://www.artsoffice.ca/public_art/call_to_artists/articles539.php

Applications are due at 4:00PM on May 24, 2013 (PST).

Any questions regarding this call can be emailed to the Project Coordinator, Kamran Tafreshi, at Kamran [arobas] kamcon [point] ca<mailto:Kamran [arobas] kamcon [point] ca>

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Temporary/Contemporary

Request for Proposals

Annual Temporary Contemporary Art Installation

Faculty of Animation, Arts and Design Sheridan Trafalgar Campus
Oakville, Ontario

Introduction

In 2012 the Art Committee within the Sheridan Space Enhancement Task Force developed
a proposal for an annual temporary installation of a contemporary artwork on Sheridan’s Trafalgar campus. The inaugural installation was Derek Sullivan’s Endless Kiosk 2005, which was installed in the Learning Commons in August 2012 and continued on display until the end of March 2013.

There is a commitment at Sheridan to continue this on an annual basis.

Objectives

In keeping with Sheridan’s Mission Statement that “Sheridan delivers a premier, purposeful educational experience in an environment renowned for creativity and innovation”
the Contemporary Temporary Art Installation has four objectives:
1.    To bring innovative and original artwork by high profile artists into the Sheridan community.
2.    To enrich the experience of students, faculty and staff at the Sheridan Trafalgar campus with stimulating and challenging artwork.
3.    To integrate this artwork into curriculum through an artist’s talk, workshops and projects related to the installed artwork.
4.    To link the Sheridan Community to the broader cultural and artistic milieu

Submission Proposal Requirements

Consideration should be given to the safety of the Sheridan Community so that the proposed artwork has no sharp edges, can’t be climbed on, has no fragile parts, is made of fire resistant materials, etc.

The proposal should be submitted as a PDF document to:

Leslie McGale
Faculty of Animation Arts and Design Sheridan College
1430 Trafalgar Road
Oakville, Ontario L6H 2L1

Email: leslie [point] mcgale [arobas] sheridancollege [point] ca Phone: 905 845 9430 Ext. 2115

The submitted proposal should include the following:
1.    A description of the proposed artwork/installation.
2.    A sketch of the proposed artwork or an image of the work if it already exists.
3.    Dimensions of the proposed work.
4.    A photograph or plan of the location proposed for the artwork. The following sites have been identified as suitable for large-scale artworks (see map locations below):

a. Outside SCAET
b. Outside Theatre entrance / D wing c. Outside cafeteria
d. J wing lobby (outside J102)
e. Animation wing lobby
f. Learning Commons
g. Atrium outside library
h. Lower lobby at SCAET
i. Connexion / Student Union
j. Main Entrance
k. Stream and banks
Other locations can be considered but will have to be vetted by our Facilities Management and Health & Safety departments.
5. Technical details about the artwork’s construction and how the artwork would be installed and secured in the chosen location.
6. The value of the work for insurance purposes.
7. An explanation outlining how this installation would enhance students’ and faculty’s experience at Sheridan.
8. How the artwork could be integrated into curriculum at Sheridan. 9. Contact information for getting in touch with the artist involved. (See photos in full RFP here: http://mactech.sheridanc.on.ca/rfp.html)

a. Outside SCAET b. Outside Theatre entrance / D wing

c. Outside cafeteria d. J wing lobby (outside J102)

e. Animation wing lobby f. Learning Commons

g. Atrium outside library h. Lower lobby at SCAET

i. Connexion / Student Union j. Main Entrance

k. Stream and banks k. Stream and banks

Adjudication Process

1. A six-member Selection Committee made up of representatives from Sheridan and from the larger arts community will assess initial proposals.

2. This Selection Committee will select three proposals from all those submitted to consider for possible implementation. Each of the three finalists will be invited to the Trafalgar Campus in Oakville to tour the proposed site with representatives from Facilities Mangagement, Health & Satety department and members of the Selection Committee. Based on the recommenda- tions of these three groups a single work will be selected from the three proposals. A repre- sentative from the Selection Committee will contact the successful candidate.
Timeline
1.    Deadline for submission of proposals: April 30, 5pm.
2.    Selection of three proposals: May 15
3.    Site visit and approval of installation site and method of attaching artwork to selected location: May 15 – May 30. We will work with the successful candidate to coordinate shipping and installation.
4.    Installation date: August 15-31.
5.    De-installation date: Late April or early May (to be negotiated).

Payment Schedule

1. Each of the three finalists being considered will receive $250 for their proposal and site visit expenses.

2. The successful artist (or candidate) will receive $5,000 paid in three installments:
a. Upon notification of being chosen the successful candidate – 25%
b. After delivery and installation of the artwork at Sheridan’s Trafalgar Campus in Oakville – 50%
c. Within 30 days of the work’s de-installation date – 25%

3. The successful artist will be entitled to a shipping allowance of up to $1,000 (original receipts required).

4.The successful artist will be entitled to an installation allowance of up to $1,000 (original re- ceipts required).

5. Insurance during transit to/from Sheridan College is the responsibility of the artist.

Publicity and Documentation
1.    The artwork will be publicized both within and outside the Sheridan community through Akimbo, Sheridan Broadcast Television, Sheridan E-News and other promotional outlets.
2.    Sheridan faculty will document the artwork, so that image files can be provided to the artist, media and the institution.

Curriculum Integration
There is an expectation of an artist’s talk and integration of the artwork into curriculum at Sheridan.
Click here to see the full Request For Proposal online: http://mactech.sheridanc.on.ca/rfp.html

6. Divers

Éloizes 2014 à Fredericton – Partagez avec nous votre artiste «Coup de cœur du public»
Dates: entre le 1er juillet 2011 et le 31 mai 2013.

Nous attendons donc vos courriels (nom, courriel, numéro de téléphone, le nom de l’artiste et la catégorie) à l’adresse suivante: eloizes [@] aaapnb.ca