La Liste de l’Association des groupes en arts visuels francophones présente les nouvelles de ses membres en Nouvelle-Écosse, au Nouveau-Brunswick, en Ontario et au Manitoba, et compile les appels de dossiers en arts visuels, arts médiatiques, performance, art public, etc.
N’hésitez pas à la faire circuler. Vous pouvez consulter La Liste sur Internet et/ou vous y abonner pour la recevoir gratuitement par courriel: liste.agavf.ca. Visitez l’AGAVF: www.agavf.ca
Nouvelles des membres de l’AGAVF
Galerie Voix Visuelle (Ottawa)
Exposition internationale d’estampe numérique miniature
Le corps transformé, commissariat de Katy Le Van
du 5 novembre au 13 décembre 2011
vernissage: samedi 5 novembre à 13h
81 avenue Beechwood à Vanier
www.voixvisuelle.ca
Galerie Glendon (Toronto)
Guillaume Clermont – Warehouse (les jardins)
du 25 octobre au 25 novembre 2011
2275 av. Bayview, Collège Glendon, York Hall, C-130, Toronto
www.glendon.yorku.ca/gallery
Galerie du Nouvel-Ontario (Sudbury)
Michèle Provost – abstracts/résumés
du 14 octobre au 19 novembre 2011
174, rue Elgin, Sudbury, Ontario
www.gn-o.org
D’Arcy Wilson – Fleshold
Alex Francheville – Lost
Joëlle Arseneau, D. Kimm, Angela Thibodeau, Julie Tremble, Jacinthe Loranger, Isabelle Hayeur et Kandis Friesen; (de la France) Véronique Sapin, Antony Jacob, Jean Gabriel Periot et Prosper & Germaine – volet arts médiatiques dans le cadre du Festival international du cinéma francophone en Acadie
du 28 octobre au 29 novembre 2011
Acadie underground le vendredi 18 novembre à 21h à la salle Empress
140, rue Botsford, rez-de-chaussée du Centre culturel Aberdeen
Moncton, Nouveau-Brunswick
Galerie d’art Louise et Reuben-Cohen (Moncton)
Le réel imaginé de Sergeï Parajanov (1924-1990)
présentation d’œuvres les 6 et 7 novembre 2011
Pavillon Clément-Cormier
Centre universitaire de Moncton, Nouveau-Brunswick
www.umoncton.ca/umcm-ga
Maison des artistes visuels (Saint-Boniface)
Colette Balcaen (MB), Pascal Jaoue (FR) et Sarah Houle (AB)– Farandole
du 22 septembre au 10 novembre 2011
également à Plug In ICA, en partenariat avec l’Alliance française
219, boulevard Provencher à Saint-Boniface, Manitoba
www.maisondesartistes.mb.ca
Galerie SAW Gallery (Ottawa)
Emilio Chapela – Ask Google
du 30 septembre au 12 novembre 2011
Sketch – levée de fonds
le 25 novembre de 20h à 2h
67, rue Nicolas à Ottawa
www.galeriesawgallery.com
Le Laboratoire d’Art (Le Labo) (Toronto)
membre du mois: Zefred
17 novembre 2011 à 18h
Distillery District, 55 rue Mill Street, Cannery Bldg #58
Studio 317, Toronto, Ontario
www.lelabo.ca
Le Trécarré (Pointe-de-l’Église)
Expo-vente
du 10 novembre au 31 décembre 2011
Université Sainte-Anne, Nouvelle-Écosse
letrecarre.blogspot.com
1. appels en français du Canada
Galerie SAW Gallery – Ottawa – en tout temps
Axenéo7 – Gatineau – 6 janvier 2012
Mutek – Montréal – 9 décembre 2011
Arts jeunesse nationale – concours prend fin le 10 janvier 2012
B-312 – Montréal – 1er décembre 2011
Sommet de Génération d’idées @ Les Territoires – Montréal – 10 novembre 2011
2. appels en anglais du Canada
A-H – Vancouver – en tout temps
Access – Vancouver – en tout temps
Yorkton Film Festival – 31 janvier 2012
Scotiabank nuit blanche – Toronto – 19 décembre 2011
Contemporary Art Forum Kitchener and Area – 30 décembre 2011
Regent Part Arts & Cultural Centre – Toronto – 14 novembre 2011
Images Festival – toronto – 14 novembre 2011
3. appels internationaux
Las ARTóN – Madrid – 14 novembre 2011
Soapbox Performance Art Series – Washington – en cours
currents 2012 Santa Fe International New Media Festival – 1er février et 1er mars 2012
Drift Station – Lincoln, Nebraska, USA –
La Box – Bourges, France – en cours
4. résidences
Est-Nord-Est – Saint-Jean-Port-Joli – 15 novembre 2011
Gushul Residency Program – Lethbridge, Alberta – en cours
City of Vincent Artist in residence program me – Australie – 16 décembre 2011
The New Gallery – Calgary – 15 novembre 2011
Here Artist Residency Program – 2 janvier 2012
Artscape Gibraltar Point – Toronto Island – en cours
La cité des curiosités – Marseilles – 15 novembre 2011
5. divers
Décès de l’artiste Mathieu Lefèvre (Edmonton)
1. appels en français du Canada
Galerie SAW Gallery
Accepte en tout temps les dossiers d’artistes soumis par la poste.
Consulter le site internet: http://www.galeriesawgallery.com
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Appel de dossiers 2012 / 13
Pour sa programmation 2012 / 2013, AXENÉO7 sollicite des projets qui feront de ses expositions des ailleurs, des représentations décalées, des relectures augmentées, conceptuelles ou oniriques du monde; des univers-autres, des contres-espaces, des espaces-métaphoriques, des espaces-morphologiques, une sorte de mise en abîme physique du réel qui ne cesse de s’y référer pour en comprendre les mécanismes. Plus que rejouer ou réinterpréter le monde, il s’agit de jouer littéralement en inventant de nouvelles manières de voir, de sentir, ou de concevoir le réel. Les propositions peuvent être de n’importe quel médium, de nature et de durée variables; elles peuvent questionner les contraintes habituelles des lieux de diffusion. Dans cette perspective, AXENÉO7 offre un soutien important et flexible (voir conditions d’accueil). Avec cet appel, AXENÉO7 souhaite poursuivre la réflexion qu’il a mise de l’avant avec sa programmation 2011 / 2012 autour des questions d’engagement et de bouleversement. Au plaisir de recevoir vos dossiers. L’équipe d’AXENÉO7 Information : jonathan [point] demers [arobas] axeneo7 [point] qc [point] ca Date limite : 6 janvier 2012 SVP télécharger le formulaire ici
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APPEL DE PROJETS MUTEK 2012
Voici venu le temps de soumettre vos projets pour la 13e édition du festival MUTEK
qui aura lieu du 30 mai au 3 juin 2012!
Les artistes qui travaillent sur des projets inédits explorant de nouvelles avenues
esthétiques en création numérique et en musiques électroniques sont invités à nous
soumettre leurs candidatures. Nous sommes particulièrement intéressés par :
· les performances musicales en direct
· les performances audiovisuelles numériques
· les projets multimédias, incluant les installations urbaines interactives et les
projets de mapping architecturaux
· les soumissions d’artistes québécois et canadiens
Nous encourageons fortement les candidats à accompagner leur soumission d’enregistrements
live de leurs performances. Veuillez également prendre note que MUTEK étant voué
à la présentation de performances en direct, les mixes de DJ ne seront pas considérés.
La date limite de soumission pour MUTEK 2012 est fixée au 9 décembre 2011, mais
nous vous invitons à nous contacter le plus tôt possible puisque nous sommes déjà
à mettre sur pied la structure du programme.
Veuillez nous faire parvenir vos soumissions en complétant le formulaire:
SOUMISSION ARTISTIQUE MUTEK 13e ÉDITION [http://r20.rs6.net/tn.jsp?llr=kxaz7rdab&et=1108451565982&s=17181&e=001Uu_6Mty8ticjQOZB150AHc787a-koYFYmkzf7cGxyC5QvZNfGk0ImGho46Q3uFcV0HsZ2rfyEVwymb8diDOKixa7fmpdiivrA_4ZuMLMLTqMErJ-0nLOFCJn-syAHF6TMlfQRWnsJo855mGD-iadoHVthnQiTJUDplOqwwqh_a8VU3zHMVfvGQ==]
Et/ou par voie postale régulière à:
MUTEK / PROJETS 13e ÉDITION
C.P. 855 – Succursale Desjardins
Montréal (Québec) H5B 1B9
Canada
Notez que nous ne serons pas en mesure de confirmer la réception de toutes les soumissions.
Les prises de contact se feront uniquement avec les artistes dont les projets auront
été retenus.
L’équipe de MUTEK remercie d’avance tous les artistes qui portent intérêt au festival
et qui soumettront ainsi leur candidature.
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Participez à l’initiative d’arts jeunesse nationale
INVITATION
La Fondation Michaëlle Jean (FMJF) et EQ3 invitent les jeunes créateurs de 15 à 30 ans à imaginer… une meilleure collectivité et à soumettre leur œuvre originale représentant leur vision à Génération Art.
Directives pour la participation :
1. Créer une œuvre artistique originale en deux dimensions à l’aide d’un des médias suivants : aquarelles acryliques, encre, crayon, fusain, collage, photographie, graphisme, ou tout autre support de votre choix. L’œuvre devrait être d’au moins 1 pi x 1 pi. Si le design contient du texte, il doit être en français et en anglais.
2. Envoyer une photo numérique de 300 ppp de l’œuvre complétée, par courriel, à generationart [arobas] eq3 [point] com. Inclure le nom de l’artiste, l’âge au moment de la soumission, le numéro de téléphone, l’adresse et le code postal dans le corps du courriel.
3. Veuillez inclure une explication de la façon dont l’œuvre évoque le thème imaginez une meilleure collectivité. Raconter les enjeux auxquels vous faites face et les solutionsrequises. Format : une explication écrite de 200 mots ou moins dans le corps du courriel, OU téléchargez votre vidéo d’une minute sur la chaîne YouTube de FMJF (FMJF2011). Les vidéos ne doivent pas montrer l’œuvre soumise ni la dévoiler d’aucune façon.
4. Les participations seront jugées selon : l’esthétique générale, la créativité, la façon dont le thème est représenté et le potentiel de vente.
5. Les artistes doivent être âgés de 15 à 30 ans au moment où la participation est reçue. Le concours prend fin le 10 janvier 2012. Pour connaître tous les règlements, aller à la prochaine page.
Les œuvres gagnantes seront sélectionnées par région et feront partie d’une gamme de produits Génération Art en série limitée, offerte dans tous les magasins EQ3 et chez certains revendeurs en gros au printemps 2012. Cent pour cent des sommes recueillies seront réinvesties dans des initiatives jeunesse à travers la Fondation Michaëlle Jean.
Les lauréats recevront le produit Génération Art avec leur œuvre d’art gagnante, une carte cadeau de 200 $ de EQ3, et la possibilité de passer du temps individuel avec des consultants EQ3!
À la clôture du concours, toutes les soumissions seront affichées sur le site Internet FMJF.
http://www.fmjf.ca/fr/generation_art.php
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Galerie B-312
La Galerie B-312 convie les artistes de toutes disciplines en arts visuels et en arts médiatiques, de même que les commissaires ou les collectifs, à soumettre un projet d’Exposition, de performance, de vidéo ou tout autre type d’évènement in ou hors situ pour son prochain calendrier d’activités, soit de septembre 2012 à juin 2013.
Date de tombée: 1er décembre 2011
Détails:
http://www.galerieb312.ca/html/appel_dossiers.html
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APPEL DE DOSSIERS pour EXPOSITION
exposition du 25 au 27 novembre au Palais des Congrès dans le cadre du 2e Sommet de Génération d’idées
Vous êtes invités à soumettre votre dossier pour participer à la production d’une exposition dans le cadre du 2e Sommet de Génération d’idées. L’appel est ouvert à toutes les pratiques et à tous les médiums. Il est possible de soumettre plusieurs oeuvres dans votre dossier. Une cinquantaine d’œuvres d’artistes de la relève seront sélectionnées pour être présentées au Palais des Congrès de Montréal le 25, 26 et 27 novembre 2011.
Suite à cette exposition, un jury, composé du comité de la galerie Les Territoires et d’invités, sélectionnera un artiste qui aura la chance de présenter une exposition à la galerie Les Territoires au sein de la programmation hiver 2012. L’artiste choisi bénéficiera du programme MAPPE qui fournit aux artistes les outils essentiels au démarrage et au développement de leur carrière.
Pour faire parvenir vos dossiers :
Vous devrez remplir le formulaire, disponible sur la page Web de MASSIVart.
Date limite pour envoyer votre dossier : jeudi 10 novembre
Pour plus d’information sur Génération d’idées, visitez www.generationdidees.ca
Le programme MAPPE de la galerie Les Territoires inclut :
– une exposition
– des actions de communications des expositions (un communiqué de presse,
une infolettre annonçant l’exposition à nos abonnés et une diffusion internationale via le Web)
– une discussion avec la directrice générale afin de préparer le montage et
le commissariat de l’exposition
– une mise en contact de l’artiste avec des professionnels du milieu des arts
(galeristes, commissaires, professeurs, etc.)
– une rencontre afin d’évaluer avec l’artiste la valeur marchande de
ses œuvres et son positionnement dans le marché de l’art
– une rencontre afin de discuter des stratégies de développement de carrière avec
la directrice générale de la galerie
– une immersion dans le monde du marché de l’art avec les œuvres en vente dans la galerie: l’artiste touche 100 % des ventes
– une page permanente sur notre site Internet
– un programmation de conférences données par les artistes exposants, si souhaitée
2. appels en anglais du Canada
A-H- is a non-profit, non-government funded artist-run initiative
engaged with independent and critical thinking regarding contemporary
art in all media. Through providing a space for research, development,
collaboration and cooperation, we hope to explore genuinely new
dialogues between arts communities and audiences. A-H- invites
artists
to present works in a non-structured environment, where the artist has
free-range concerning space and outcome. In providing a platform for
the dissemination of art, A-H- accepts unsolicited proposals and or
curatorial ideas.
Gallery Hours: Friday – Monday, 12 – 5 PM
Gallery Location: 350 East 2nd Ave, Suite 110, Vancouver CB
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Access
•
• 222 East Georgia St.
• Vancouver BC Canada
• V6A 1Z7
• 604-689-2907
• access [arobas] vaarc [point] ca
Access accepts submissions for exhibitions and projects from artists and curators on an ongoing basis. Exhibitions run 5-8 weeks in length and CARFAC fees are paid to all participating artists. Access accepts work of all media, but artists are strongly encouraged to evaluate their work within the context of the gallery’s mandate. Programming is determined approximately 12 months in advance. Please see the floorplan for gallery dimensions. Note: measurements are +/- 2inches.
Proposals should include:
• CV with current contact information
• an exhibition proposal/a statement of the proposed work (500 words or less)
• a general statement about your art practice
• a maximum of 20 images or 5 minutes of video, including a list of titles, dates, and dimensions
Floorplan
We are updating the floorplan to reflect our new space. In the meantime, please email the gallery if you have specific questions.
Submissions will be kept on file for a period of up to one year, for consideration by staff and guest curators. Submission material will not be returned, so we encourage applicants to submit visual material on inexpensive media such as CD or DVD. Slides are not accepted. We cannot accept original artworks with submissions. Please clearly label all submission materials with your name and date, and include a contents page that clearly indicates all material included in the submission.
We thank everyone for taking the time to make a submission. Please note that submission selection is extremely competitive and that only a portion of our exhibition programming is comprised of proposals selected from submissions. For specific questions related to your submission, please contact Shaun Dacey, Director/Curator, at access [arobas] vaarc [point] ca.
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YORKTON FILM FESTIVAL
Entries for 2012 Festival now open
Enries for the 2012 Festival, which will celebrate the 65th anniversary of the event, are now being accepted, and will remain open until midnight of January 31, 2012.
Canadian productions 60 minutes in length and under may be entered. Entries must have been completed between February 1, 2011 and January 31, 2012. Click the links below, or under 2012 Festival at left, for complete details, and to submit your entry.
http://www.goldensheafawards.com/
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Scotiabank Nuit Blanche now accepting submissions for 2012
Preparation for Toronto’s next all night contemporary art event is well underway. As in previous years, the Scotiabank Nuit Blanche program will include a mix of City-produced Exhibition and Open Call projects, as well as Independent Projects that will transform city streets on Saturday, September 29, 2012.
Information Session
There are two different ways artists and venues can participate in next year’s event: either as part of an Open Call Project or an Independent Project. Those interested in submitting an application are encouraged to attend an information session hosted by the City of Toronto. It is an opportunity to, ask questions, share ideas and meet event organizers and other artists. The information session will take place Monday, November 21 at City Hall, 100 Queen Street West, 2nd floor in Committee Room 2 starting at 7 pm.
Applications are now being accepted for Open Call projects.
The City-produced exhibition includes Open Call projects, smaller scale works produced specifically for the event. They are selected by a curator in consultation with the City of Toronto to work within the theme of the curatorial vision. Funding and production support is provided. Open Call submission deadline: December 19, 2011. View complete details here http://www.toronto.ca/special_events/nuitblanche/participate.htm
Independent Projects call for submissions.
Each year’s event also features close to 100 independent projects consisting of self-funded installations created by galleries, schools, neighbourhoods, community organizations or individual artists. Selected projects are chosen by the Scotiabank Nuit Blanche Artistic Advisory Committee. The Independent Project submission process and criteria will be announced early in December. For complete details visit http://www.toronto.ca/special_events/nuitblanche/participate.htm
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The Contemporary Art Forum Kitchener and Area (CAFKA) is an artist-run organization that produces an international biennial exhibition of contemporary art projects in the public spaces of the Waterloo Region. Through the exhibition, lectures, tours and related special events, CAFKA develops opportunities to learn about contemporary art and participate in its making – creating memorable experiences and contributing to the creation of an engaging, animated and stimulating urban environment.
CAFKA wants to hear what artists are thinking about and what drives their practice. The theme of the Spring 2013 biennial exhibition will therefore be determined by the topics and content identified within the proposals. Further, CAFKA seeks artists who are able to respond to the specific features of the local urban landscape and culture as sites of critique and reflection from a global perspective.
CAFKA is inviting proposals for new or existing works that engage the public and a diverse audience. Works in all media will be considered including sculpture, performance, video, audio, installation, photography, painting, drawing, and digital media.
Artist Fees paid for Visual and Media Art Projects: $2,000 CAD, plus travel expenses. Wherever possible CAFKA will work with artists to source the donation of materials to help offset production costs. Video and one-time performance fees are paid in accordance with CARFAC (Canadian Artists’ Representation/le Front des Artistes Canadiens).
For more information and submission guidelines, please visit www.cafka.org/submissions
All applications must be received by midnight on December 30, 2011. Selected artists will be notified within three months of the application deadline.
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Request for Expressions of Interest for Permanent Art
at the Regent Park Arts & Cultural Centre
***Deadline extended until November 14, 2011 and info session added***
Artscape is seeking to commission permanent art installations by local artists, arts collectives and community organizations for the Regent Park Arts & Cultural Centre (slated to open in Spring 2012). We are accepting expressions of interest by Toronto-based visual artists whose work will be installed outside the Regent Park Arts & Cultural Centre, and will reflect the social and cultural fabric of Regent Park.
Due to interest, we have extended the deadline for Expressions of Interest to November 14, 2011. An information session will be held at the Daniels Presentation Centre (500 Dundas St. E) on Thursday, October 27 at 6:00pm. Please RSVP by contacting Seema Jethalal at seema [arobas] torontoartscape [point] on [point] ca.
Eligible forms of art include (but are not limited to) sculpture, painting, mixed media, photography, mosaic and water features. Materials may include two-and three-dimensional media such as paint, textile, glass, wood, water, text, ceramic and metal.
Available Sites
Examples of available sites include exterior sidewalks, a portion of a 3rd story balcony and a large planter. Please see Appendix A for detailed specs and floor plans outlining available sites at www.regentparkarts.ca
Additionally, a 3-D architectural model of the Regent Park Arts & Cultural Centre can be found at the Daniels Presentation Centre (500 Dundas St. E) and may be a useful tool for visualizing the space. The presentation centre is open to the public every day from 12:00–6:00pm.
Budget
The art production budget, including all fees, materials, fabrication and installation costs, may be up to $100,000.00.
Selection Criteria
A selection committee made up of 4-5 practicing arts professionals and community representatives will select the public art concept for this project through a two-stage open competition. The following criteria will be used by the committee to create the short list of applicants for stage one:
• Engagement/ Reflection of the Regent Park Community
• Conceptual Innovation
• Visibility & Impact
• Appropriateness of Artwork to the Site
• Technical Feasibility
• Financial Feasibility
• Experience / Track Record of the Artist / Organization
Submission Process
Expressions of Interest should be submitted by November 14, 2011 at 5:00 pm. A selection committee will review applications and short-listed artists will receive application packages for a formal request for proposals including a maquette (due January 2011). Fees will be rewarded to short-listed artists for their time and materials.
How to Apply
Submit one electronic copy and one hard copy of your proposal, containing the following:
• An artist bio, organizational profile or CV (1-2 pages)
• 6-8 images of recent, relevant work (printed copies or .JPG images on CD). If possible, include an image list with the title, date, medium and dimensions of each work.
• 1-2 sketches or renderings of your proposed project or work of art
• A brief project outline including interest in the project, description of proposed artwork, materials, size and community engagement process. (1-2 pages)
In your proposal, please consider the durability of materials, up-keep requirements, and maintenance needs. Should you be considered for the second round of submissions, please be prepared to submit a detailed description, a maquette, and a budget for your work. Please do not submit original artwork; we will not return artwork or any images submitted.
Hard copies can be mailed or delivered to: Artscape, 171 East Liberty Street, Suite 224, Toronto, Ontario, M6K 3P6
Electronic copies can be emailed to Seema Jethalal, Managing Director, Regent Park Arts & Cultural Centre at seema [arobas] torontoartscape [point] on [point] ca
About The Regent Park Arts & Cultural Centre
Dedicated to experience, learning and innovation, the Regent Park Arts & Cultural Centre will be a central meeting place in the community, bringing people of all ages and walks of life together from Regent Park and across the GTA to connect, create and celebrate in culturally diverse arts. The Centre will house a large 400-person performance venue and outdoor performance court as well as 7 tenant organizations including ArtHeart, Cabbagetown Regent Park Museum, Centre for Social Innovation, Collective of Black Artists (COBA), Native Earth Performing Arts, Regent Park Film Festival and Regent Park School of Music. It will be a destination point for people from all corners of the GTA to attend music, theatre and dance performances; cultural festivities; community events; film screenings; educational events; private functions; and more. This 3-storey, 60,000 square foot Arts & Cultural Centre is located at 585 Dundas East, slated to open in spring of 2012.
www.regentparkarts.ca
About Artscape
Celebrating its 25th anniversary in 2011, Artscape is a not-for-profit organization that makes space for creativity and transforms communities. Artscape projects provide affordable space for creativity while generating positive cultural, economic, social and environmental impacts. Artscape has transformed a portfolio of underutilized buildings across Toronto into dynamic community assets that serve to enable innovation and creativity, including the award-winning Artscape Wychwood Barns and multi-tenant arts facilities in the Queen Street West, Liberty Village, Toronto Island and Distillery Historic District neighbourhoods. Collectively, Artscape manages 10 buildings for 863 artist and cultural worker tenants and owners in 417,000 square feet of space. www.torontoartscape.on.ca
If you require any clarification or have any concerns, please contact Seema Jethalal, Managing Director, Regent Park Arts & Cultural Centre at seema [arobas] torontoartscape [point] on [point] ca (subject line « RPACC Permanent Art »).
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IMAGES >> 2012 CALL FOR SUBMISSIONS >> FINAL deadline November 14
25th Anniversary Images Festival will take place 12-21 April 2012
CALL FOR SUBMISSIONS : Images On Screen
For films and videos presented in the cinema, final deadline is 14 November for film/videomakers.
Please visit the link below for the submission guidelines and forms.
http://www.imagesfestival.com/festival.php?misc_id=28
*Artist fees (screening fees) paid for all works presented.
*Forms, guidelines and new FAQ now available!
Online forms are accessible on our website:
www.imagesfestival.com
3. appels internationaux
Las ARTóN’as nos saltamos noviembre pero volveremos al ataque con nuestro encuentro el 17 de diciembre. Para ello convocamos …
Una plaza de residencia artística con bokACCIÓN en El Bokerón, Cadalso de los Vídrios (Madrid).
Dos propuestas de acción en vivo.
Una propuesta de videoacción.
Fecha límite: 14 de noviembre
La Residencia tendrá lugar entre los dias 11 al 17 de diciembre.
La persona seleccionada será acogida y atendida por nuestras hermanas de bokACCIÓN y alojada en la cabaña de madera de El Bokerón, su finca en Cadalso de los Vídrios.
El objetivo es crear como mínimo una pieza de arte de acción para ser exhibida/s tanto en el área de Cadalso de los Vidrios, en una sesión comisariada por bokACCIÓN el día 16 de diciembre, como en el ARTóN del día 17 de diciembre en Madrid.
Para participar envíanos relleno el formulario que puedes encontrar AQUÍ a artnaccion [arobas] gmail [point] com
Puedes leer más info sobre la residencia AQUÍ
Propuestas para acciones en vivo:
Para ser accionadas en el encuentro que tendrá lugar el día 17 de diciembre de 2011 en un lugar de Madrid todavía por confirmar.
Envíanos relleno el formulario que puedes descargar AQUÍ a artnaccion [arobas] gmail [point] com
Propuestas para videoacciones (máximo 7 minutos)
Para ser proyectadas en el ARTóN del día 17 de diciembre de 2011
Envíanos relleno el formulario que puedes descargar AQUÍ a artnaccion [arobas] gmail [point] com
Nos vemos en diciembre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
—
ARTÓN
http://www.arton.es
http://www.tea-tron.com/arteenaccion/blog/
http://www.myspace.com/elcarromato
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Soapbox Performance Art Series
Soapbox is a new performance art series at Hillyer Art Space in Washington, DC, USA. Soapbox is a platform for performance and an incubator for new ideas. We host a monthly event, showing 2-3 performances in an evening, with opportunity for additional performances. Our open call is not limited to work that fits in an evening performance dynamic, we encourage all types of performance to submit proposals. The series seeks to bolster and expand the performance art community in and around the DC area and beyond, based on the idea that if a platform is presented, new performance will be created.
We are currently accepting submissions on a rolling basis, open to all kinds of performance, from individuals and collaborations. There are no prerequisites for submitting work, and we encourage artists of all media to consider their work in terms of performance.
For more information visit: http://www.artsandartists.org/hillyer/Soapbox.html
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currents 2012 Santa Fe International New Media Festival June 22 – July 8, 2012
Call for New Media Submissions currents 2012, the 3rd annual Santa Fe International New Media Festival will be held in Santa Fe, New Mexico, USA – June 22 – July 8, 2012. The Festival explores the role of technology and the diverse applications of New Media in the arts.
This year submission categories include single channel video, video and sound installation, interactive new media, animation, computer/software modulated sculpture, multimedia performance, experimental and interactive documentary video, Digital Dome projection, art gaming and web art.
The Festival will be held in several venues throughout the city: El Museo Cultural de Santa Fe, the Center for Contemporary Arts, the Santa Fe Complex and the Digital Dome facility at the Institute for American Indian Arts. In addition to exhibitions currents 2012 will offer panel discussions and workshops, and two nights of multimedia performance. Festival events are free to the public.
Application Deadlines (via online submission or postmarked):
February 1, 2012 (most festival submissions)
March 1, 2012 for Digital Dome Submissions
For Application Guidelines and Submission Forms and to view archives of previous festival exhibitions:
http://www.currentsnewmedia.org/currents2012.html
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Open Call for Works Dealing with Change and Evolution
Curated by Angeles Cossio
Deadline for submissions: November 16th, 5pm CST
Exhibition: December 2 – 30th
Opening Reception: Friday, December 2nd
Drift Station is interested in works/objects/ideas that use change and evolution as their core premise. We encourage the submission of works that change during the course of the opening reception and/or the run of the exhibition. Submission of recipes, performance scores, videos, generative work, sounds pieces etc.… is encouraged. We are especially interested in recreating works/performances in the gallery with materials that can be purchased for $25 or less from a supermarket, hardware or thrift store.
Works that will be considered for the exhibition:
- Works that change over a period of time in the gallery
- Works that can be recreated in the exhibition space
- Can exist solely as instructions or scores
- Video/sound files/ images – anything that can be transmitted digitally
- Can be shipped for under $10
- Objects and ideas that would not be normally
considered artworks but fall within the parameters of the call (writing, music, performance, scientific experiments, etc…)
ALL SUBMISSIONS MUST BE MADE VIA EMAIL AND SHOULD INCLUDE
- Your name
- Location
- Website of other works (if available)
- JPEG’s or a URL to view representative images or media files for the piece
- A short paragraph explaining how your work relates to the concept of the exhibition
SEND SUBMISSIONS TO: open [arobas] driftstation [point] org
Please note we cannot accept video/sound files attached to emails or direct download links (such as YouSendIt). We encourage artists without websites to use SoundCloud and Vimeo.
Started by Angeles Cossio and Jeff Thompson in the summer of 2010, Drift Station acts as a non-traditional curatorial platform for innovative exhibitions, art, music, and performance based in Lincoln, Nebraska, USA. Working within limited geographic and financial means, we are rethinking how art can be transmitted not transported. We are interested in exhibitions that allow artistic projects from around the world to be seen in locations that might not otherwise have access.
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La Box, appel à projet curatorial 2012-2013 (Bourges)
Une partie de la programmation de la saison 2012-2013 sera confiée à un commissaire indépendant, un critique, un artiste ou un collectif, dont le projet aura été choisi par l’équipe pédagogique de l’école.
Ce projet devra définir la structuration et la temporalité de son programme, sa thématique, son rythme avant la fin du mois de juin 2013. Son caractère expérimental sera l’un des principaux critères de sélection.
Inscrite dans le contexte pédagogique de l’école, la programmation devra intégrer la présence et la participation des étudiants à chaque étape de son travail (depuis la conception des expositions jusqu’à leur médiatisation) dans de le cadre des dispositifs d’enseignement. Le commissariat devra expérimenter également une action de médiation de son choix envers un public extérieur.
Le curateur invité est rémunéré en tant qu’intervenant sous forme d’honoraires (sur facture présentant un numéro de Siret).
Le budget global est de 25 000 euros. Il comprend les productions, le transport des œuvres, les déplacements des artistes et leur hébergement, les frais de déplacement du (des) curateur (s), la communication, l’édition et le défraiement de 5 000 euros du ou des commissaires.
www.ensa-bourges.fr/index.php?option=com_content&view=article&id=630&Itemid=532
4. résidences
Rappel: Appel de dossiers 2012, Est-Nord-Est, résidence d’artistes
Date limite: 15 novembre 2011
Pour l’envoi des dossiers par courriel >>> estnordest [arobas] videotron [point] ca
Vous retrouverez en attaché notre appel de dossiers pour la programmation 2012 des résidences d’artistes à Est-Nord-Est. Trois périodes de résidences sont offertes par année, au printemps, à l’été et à l’automne et peuvent accueillir jusqu’à quatre artistes à la fois.
+++ Notez qu’une nouvelle résidence s’adressant aux commissaires et auteur(e)s canadien(ne)s en art actuel s’ajoute à notre programmation.
Date limite: 15 novembre 2011.
Merci de diffuser ces appels dans vos réseaux et sur vos babillards. Vous retrouverez également tous les documents sur notre site Web: www.estnordest.org
Est-Nord-Est est un centre d’artistes autogéré dont le mandat principal est d’offrir aux artistes en processus de recherche un soutien à la production par le biais de résidences. Trois périodes de résidence sont offertes par année: au printemps, à l’été et à l’automne. Chacune de ces périodes permet de réunir jusqu’à quatre artistes à la fois, ainsi qu’un(e) commissaire ou un(e) auteur(e) en art actuel. D’une durée de huit semaines, les séjours des artistes offrent l’occasion de s’extraire du quotidien afin de travailler dans un espace culturel différent, vivant et stimulant. La disponibilité des ressources locales, l’accueil convivial et chaleureux, la qualité du soutien technique et logistique et la richesse des échanges entre artistes d’origines diverses caractérisent les résidences.
Est-Nord-Est est situé à Saint-Jean-Port-Joli, un village sur la rive sud du fleuve Saint-Laurent, dont les paysages sont caractérisés par la forte présence de l’agriculture, de la forêt et des voies fluviales. Saint-Jean-Port-Joli est situé à 115 km de Québec et à 350 km de Montréal.
Est-Nord-Est fut fondé à l’origine sur la rencontre entre les pratiques contemporaines de la sculpture et celles relevant d’un savoir-faire traditionnel. Est-Nord-Est accueille aujourd’hui des artistes de toutes les disciplines et pratiques des arts visuels actuels. Les résidences à Est-Nord-Est s’adressent aux artistes professionnels tant établis qu’émergeants et ce, de partout dans le monde. Est-Nord-Est fait partie du réseau de résidences d’artistes Res Artis, des organismes d’accueil pour les Pépinières européennes pour jeunes artistes et est membre du Regroupement des centres d’artistes autogérés du Québec.
Geneviève Loiselle
Coordonnatrice des résidences
Est-Nord-Est, résidence d’artistes
335, avenue de Gaspé Ouest
Saint-Jean-Port-Joli, Québec
G0R 3G0
418 598-6363
estnordest [arobas] videotron [point] ca
www.estnordest.org
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Gushul Residency Program
Application Checklist
Gushul residency program alumni need only submit a short cover letter and request for dates.
Note: Applications are accepted on an ongoing basis.
Information for first time applicants
___Cover Letter: Introduce yourself and your practice.
___Proposal Statement: A one-page statement outlining what you hope to achieve during your residency period.
___Curriculum Vitae.
___S.A.S.E. if you would like your materials returned.
___Support Material (see below): Support Material for Artists / Support Material for Writers.
Support Materials for Artists
Artist is defined as someone with a studio, research and/or intellectual practice that engages material production and/or critique (includes photographers, painters, filmmakers, video/audio artists, installation/digital artists, etc.).
• 10 images (jpeg, 1MB) on CD or DVD, Mac readable. Label each image file sequentially with number, initials and date (e.g. 01initialsdate, 02initialsdate, 03initialsdate).
• Image list that corresponds to jpegs submitted.
AND/OR
5 minutes video compilation/excerpt on DVD.
• Video list that corresponds to video work submitted
• Publications; catalogues; critical reviews of your work (optional)
Note: Applicants may send both images and video if applicable.
Support Materials for Writers
Writer is defined as someone with a writing, research and/or intellectual practice that engages literature, theory, history, art history, curation, cultural study, cultural critique, or related disciplines.
• Writing Sample(s), maximum of 10 pages.
• List of publications; catalogues; critical reviews of your work (optional)
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Eligibility
• Artists and writers with a professional practice and at any stage of their careers are eligible. Residencies are intended as creative opportunities for artists and writers working in all genres and mediums. Artistic merit and promise are the basis for selections. Both established and emerging artists and writers are encouraged to apply.
• Collaborators may be accepted for a residency and are asked to submit a joint proposal.
• Couples who are artists or writers may apply individually with the understanding that one partner may be officially accepted.
• Previous residents may apply for a residency by submitting a new application.
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Selection Process
A committee of artists and arts professionals reviews applications and support materials on an ongoing basis. Final awards of residencies are at the discretion of the Gushul Residency Program Committee, Faculty of Fine Arts, University of Lethbridge.
University of Lethbridge | 4401 University Drive, Lethbridge, Alberta T1K 3M4
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CITY OF VINCENT ARTIST IN RESIDENCE PROGRAMME
The City of Vincent is calling for artists to express interest in conducting a four to six week residency for 2012. Payment to the artist is up to $25,000 . The programme is open to local, national and international artists . For more information go to :
http://www.vincent.wa.gov.au/Your_Community/Whats_On/News/Expressions_of_Interest_-_Artist_in_Residence_Programme
Please forward Expressions of Interest to the Arts Officer, City of Vincent, PO Box 82, Leederville WA 6902 by 5.00pm Friday 16 December 2011.
Further Information:
Arts Officer Richard Gunning
9273 6041 or mail [arobas] vincent [point] wa [point] gov [point] au
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Artist in Residence Program 2012 (The New Gallery)
The New Gallery (TNG) Artist in Residence (AiR) Program 2012
Call for Submissions
Deadline: Nov 15, 2011
weblink: http://www.thenewgallery.org/air
Guidelines/Eligibility:
The New Gallery is now accepting residency proposals from individual artists and collectives in all disciplines, for research and development of new or ongoing bodies of work. Proposals that are collaborative and/or multi-disciplinary in nature are strongly encouraged. In the spirit of esteemed Calgary artist John Snow, who was involved in a broad range of artistic activities, TNG seeks proposals which indicate new directions for the applicant(s), including the investigation of new media.
Previously home to the University of Calgary’s Markin-Flanagan Distinguished Writers Program, the John Snow House (JSH) has already hosted distinguished writers-in-residence Timothy Findlay and Michael Ondaatje, amongst others – and artists/curators who require time to write, research and retreat are also encouraged to apply.
JSH is municipally zoned to permit public events and applicants may consider this in their proposal, including suggestions for workshops, presentations, screenings or other creative on-site programming. However applicants should also bear in mind that the house is a designated historic resource in a quiet, residential neighborhood.
Fees:
TNG Artists in Residence are not charged fees nor paid a stipend. All travel, material and living costs are the sole responsibility of the selected participant(s). Travel grants may be available from the Canada Council for the Arts and/or provincial or territorial arts granting bodies. The New Gallery will assume all costs associated with use of the house as a living space while the AiR is present.
Applicants are asked to take the limited financial resources of TNG into account, but also consider the wide-ranging possibilities of this unique urban residential setting. JSH exists as a staffed archive and resource centre as well, so proposals that address the collection are encouraged; selected artists may also be eligible for special access to the archives and research guidance, at the discretion of the JSH Director. The JSH Director is also responsible for yard work and general maintenance of the house, but is not a housekeeper.
Selection Process:
As with all of TNG’s programming, the Artist in Residence will be selected by our peer Programming Jury. In the interest of both democratizing and administratively streamlining the submission review process, TNG Programming Selection Committee ONLY accepts proposals submitted online via the dedicated portal at: https://tng.slideroom.com/
Please be aware that a Slideroom account will cost you $5 payable with a credit card online. Please be advised that Slideroom does not accept hotmail email addresses. An outline of information required from applicants can be found here: http://www.thenewgallery.org/submit
TNG does not require letters of reference, although with permission from the applicant, we may contact organizations with which the applicant has had shows, residencies or other affiliations.
Deadline is November 15, 2011. Applicants will be contacted by mid-December 2011. The residency will take place in August 2012, for either part or all of the month. Please include a brief timeline with your proposal and indicate how long you wish to be in residence.
Facilities:
The historic John Snow House (JSH) is located at 915 -18 Avenue SW, in the residential community of Lower Mount Royal – offering easy access to the downtown core, public transit, grocery stores, restaurants, medical services, banks and all other amenities. Originally built in 1912 and renovated in 1959-61 (with a studio addition by Maxwell Bates) and again in the 2000’s, the house is a fully functional residence which includes a fenced back yard (with a small garden and composting area) and patio, front porch, two upstairs bedrooms (one with ensuite bathroom), a spacious living room, a full kitchen, and laundry room. WiFi access is also available. As the AiR, you will share the main floor of the house with the JSH Director. The washroom on the main floor is also a shared space. The small studio space addition at the back of the house may be available as shared workspace if appropriate, at the discretion of the JSH Director, whose office is situated there. The studio space is not suited to working with power tools, nor extremely messy or large productions.
JSH is a lovely example of working class housing, originally intended for Canadian Pacific Rail employees in the late 19th/early 20th centuries. TNG also has an agreement with a local bike rental organization, so the AiR has free access to bike transportation if desired. Additional information about John Snow and the JSH can be found here: http://www.thenewgallery.org/jsh
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HERE Artist Residency Program (HARP) 2012
HERE has been one of New York’s most prolific producing organizations since 1993, and today, stands at the forefront of the city’s presenters of daring new hybrid art. We have a long history of supporting unique and innovative artists, ensuring them the opportunity to develop and perform original work as well as assist them in enhancing their skill in all areas of artistic work. Through the HERE Artist Residency Program (HARP), artists are able to develop their work in a peer-based program designed to nurture new and unique work. Our community of mid-career resident artists meet monthly, show works-in-progress, develop workshop productions, and mount full-scale productions.
HERE is currently accepting applications to HARP which commissions and develops new hybrid works over a 1- to 3-year period. Our deadline is January 2, 2012.
For more information regarding the HERE Artist Residency Program and how to apply, please visit: http://here.org/programs/harp/
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Fall/Winter Artist Residencies at Artscape Gibraltar Point, Toronto Island
Find inspiration in the changing of the seasons at Artscape Gibraltar Point, a peaceful artist retreat nestled against the magnificent natural backdrop of Toronto Island.
Open year-round, the Artscape Lodge program at Artscape Gibraltar Point provides professional artists and arts administrators with a distraction-free environment and the opportunity to focus exclusively on their work.
Cosy up in a furnished private studio and private bedroom, and enjoy amenities such as a fully-equipped common kitchen, shared bathrooms, laundry facilities and wireless internet access.
Short-term studio and accommodation rentals are now available at weekly and monthly seasonal rates. Custom and group bookings are also available.
Treat yourself to an island escape of the non-tropical variety and book today! Contact us at 416-392-7834 or email bookings [arobas] torontoartscape [point] on [point] ca for available dates and details.
For more information, download the Artscape Lodge Information Package.
About Artscape Celebrating its 25th anniversary in 2011, Artscape is a not-for-profit organization that makes space for creativity and transforms communities. Artscape projects provide affordable space for creativity while generating positive cultural, economic, social and environmental impacts. Artscape has transformed a portfolio of underutilized buildings across Toronto into dynamic community assets that serve to enable innovation and creativity, including the award-winning Artscape Wychwood Barns and multi-tenant arts facilities in the Queen Street West, Liberty Village, Toronto Island and Distillery Historic District neighbourhoods. Collectively, Artscape manages 10 buildings for 863 artist and cultural worker tenants and owners in 417,000 square feet of space. www.torontoartscape.on.ca
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Appel à projet
La cité des curiosités 2011/2012
Contexte
« La cité des curiosités » est une résidence d’artiste, initiée par la Fondation d’Entreprise Logirem avec l’appui de ses partenaires, visant à la création d’une oeuvre d’art pérenne dans la cité de La Bricarde, à Marseille, en lien avec ses habitants. Il s’agit de la troisième résidence d’artiste qui prend aujourd’hui une notoriété particulière dans le cadre de Marseille Provence Capitale Européenne de la Culture 2013.
Les deux résidences d’artistes précédentes ont accueilli Yazid Oulab en 2008/2009, et Jean-Marc Munerelle en 2010/2011.
Logirem est une SA d’habitat social implantée dans la région PACA (groupe Caisse d’Epargne). Avec plus de 20 000 logements, 400 salariés et un chiffre d’affaires de 120 millions d’euros, cette entreprise constitue un acteur économique majeur dans le domaine du bâtiment et des services. Sa fondation d’entreprise apporte son concours dans le développement de projets sur le territoire d’implantation, et notamment dans le domaine culturel.
« La cité des curiosités », projet inscrit dans les ateliers de l’euroméditerranée de Marseille Provence 2013, bénéficie de l’appui de l’ensemble des institutions et collectivités locales : Le Conseil Général des Bouches du Rhône, le Conseil Régional Provence-Alpes-Côte d’Azur, la Ville de Marseille, la DRAC Provence-Alpes-Côte d’Azur et le FRAC Provence-Alpes-Côte d’Azur, qui sont également membres du jury de sélection de l’artiste.
La production déléguée de ce projet est assurée par Sextant et Plus qui dispose d’un bureau sur le site de La Bricarde.
Cet appel à projet 2012 s’adresse à un artiste pour une résidence de création de 6 mois, de mars 2012 à septembre 2012, à La Bricarde dans le 15ème arrondissement de Marseille.
Objectifs et finalités de la Résidence
La résidence a pour but la création et l’inscription d’une oeuvre pérenne au sein de la cité de la Bricarde dite « Cité des curiosités », point d’orgue du travail accompli en résidence, de la réflexion menée autour de ce territoire et des liens portés avec les habitants et un groupe de salariés de l’entreprise. Par le biais de ces actions, il s’agit d’oeuvrer à la sensibilisation des habitants à l’art contemporain, à l’enrichissement de la vie culturelle et artistique locale et à l’engagement des collaborateurs de Logirem dans une relation sensible et participative à l’art contemporain. Il s’agira pour l’artiste de s’immerger au coeur de la cité afin de tisser des liens avec les habitants et de s’inspirer du territoire afin de créer une oeuvre d’art pérenne dans les espaces extérieurs de ce site offrant un panorama unique sur la rade de Marseille.
L’artiste sera accompagné dans sa démarche par l’association « Sextant et Plus » et la Fondation Logirem.
Il disposera d’un espace de travail et de création implanté au sein de La Bricarde.
Sa démarche sera accompagnée par des actions de médiation spécifiquement mises en place par Sextant et plus avec les acteurs éducatifs, culturels et sociaux du territoire auxquelles l’artiste prendra part en tant qu’intervenant. Ces actions prennent appui sur un lieu ressource, d’exposition et d’accueil du public, également implanté au coeur du territoire : La galerie des curiosités.
Les conditions générales :
– l’artiste percevra un cachet de 9 000€ pour l’ensemble du projet de résidence. Il disposera d’un local personnel de 25m2 environ servant de lieu de travail et d’un budget de production de l’ordre de 25000€ maximum.
– il s’engage à être présent sur place pendant les six mois de sa résidence et à être pleinement disponible pour ce projet ambitieux au cours duquel il prendra part aux actions de médiation conjointement mises en place avec l’équipe de Sextant et plus.
– Il s’engage à respecter les délais de production et à livrer l’oeuvre au terme de sa résidence.
– Il s’engage à céder ses droits sur l’oeuvre à l’issue de la résidence et accepte que celle-ci soit déclinée pour en laisser une trace et une mémoire.
La résidence ne comprend pas de logement ni de transport qui sont à la charge de l’artiste. Pour les artistes internationaux, des notions de français seront appréciées.
Processus de sélection :
Le processus de sélection de l’artiste en résidence en 2012 se fera en 3 étapes.
1) Pour candidater, merci de bien vouloir nous adresser avant le 15/11/11 un dossier artistique (portfolio) et un CV à l’adresse suivante : b [point] saliou [arobas] sextantetplus [point] org.
Sur cette base, une quinzaine de candidats seront présélectionnés par les membres du jury composé de l’ensemble des partenaires du projet, selon l’expérience et l’aptitude à développer une oeuvre pérenne dans l’espace public et à engager des liens avec les habitants.
2) Un dossier précis comportant des informations sur le territoire et la résidence sera envoyé aux candidats présélectionnés. Il leur sera demandé de bien vouloir nous adresser une note d’intention en français faisant état d’un pré-projet de l’oeuvre qu’ils comptent créer pendant la résidence.
3) Sur la base de ces notes d’intention, un jury composé de l’ensemble des partenaires du projet auditionnera les 3 ou 4 candidats sélectionnés pour le choix de l’artiste résident 2012. Les candidats non retenus mais arrivés à ce niveau de sélection seront défrayés.
Pour tous renseignements :
Bérénice Saliou : b [point] saliou [arobas] sextantetplus [point] org
+33 4 95 04 95 94
http://www.sextantetplus.org/index.php?/projets/appel-a-candidature/
5. divers
Décès de l’artiste Mathieu Lefèvre (Edmonton)
Mathieu Lefèvre est décédé dans la nuit du 19 au 20 octobre à la suite d’un accident de la route à New York, où il habitait. Il était âgé de 31 ans.
Né à Edmonton en 1981, Mathieu Lefèvre détenait un Baccalauréat en Arts visuels de l’Université du Québec à Montréal. Il a présenté son travail dans plusieurs galeries et centres d’artistes au Canada, aux États-Unis et en Europe. [source: RCAAQ]