La Liste de l’Association des groupes en arts visuels francophones rassemble des appels de dossiers en arts visuels, arts médiatiques, performance, art public, etc. Les appels proviennent du Québec, du Canada et d’ailleurs. N’hésitez pas à la faire circuler. Vous pouvez consulter La Liste sur Internet et vous y abonner gratuitement: liste.agavf.ca. Prochaine édition: 22 janvier 2010. Visitez l’AGAVF sur internet: www.agavf.ca

Nouvelles des membres de l’AGAVF

Le Laboratoire d’Art (Toronto)
Jenn E. Norton – Les sœurs Fox du 21e siècle
du 7 au 21 janvier 2009
vernissage 7 janvier à 19h
55 rue Mill, Cannery bldg #58, Studio 317
www.lelabo.ca

Galerie Sans Nom (Moncton)
Gerald Beaulieu – Resource Management
Mondes possibles et impossibles
– Jason St-Laurent, Commissaire
avec les artistes: Allyson Mitchell et Christina Zeidler (Toronto), Jim Verburg (Montréal), Steven Cohen (Johannesburg), Dana Inkster (Lethbridge), James MacSwain (Halifax) et Ali El-Darsa (Montréal) – espace vidéo/vidéo
Benjamin Allain – dozenstumbling – Salle Sans Sous
du 8 janvier au 5 février 2010
vernissage 8 janvier 20h
140, rue Botsford, rez-de-chaussée du Centre culturel Aberdeen
www.galeriesansnom.org

Atelier d’estampe Imago (Moncton)
Erin O’Neill
du 8 janvier au 5 février 2010
vernissage 8 janvier 20h
Lilliput: exposition itinérante de miniatures au Centre culturel Aberdeen
le vendredi 8 janvier à 20h
Jacinthe Loranger (Québec), Luce Dumont (Québec), Cynthia Dinan-Mitchell (Québec), Maryse Arseneault (Nouveau-Brunswick), Pudy Tong (Nouvelle-Écosse), Jean-Denis Boudreau (Nouveau-Brunswick), Geneviève St-Pierre (Nouveau-Brunswick), Lisette Thibeault (Québec)
140, rue Botsford, local 35 du Centre culturel Aberdeen
imagoartistruncentre.blogspot.com

Galerie du Nouvel-Ontario (Sudbury)
mercedes cueto – la confession de mademoiselle M
du 18 janvier au 27 février 2010
résidence du 18 au 22 janvier
vernissage vendredi 22 janvier à 17h
exposition du 22 janvier au 27 fév
rier
174, rue elgin, sudbury
www.gn-o.org

Maison des artistes visuels (St-Boniface)
Jacquelyn Hébert et Niki Trosky – Sous un ciel bleu
du 20 novembre 2009 au 20 janvier 2010
219, boulevard Provencher à St-Boniface
www.maisondesartistes.mb.ca

Galerie Voix Visuelle (Vanier)
Lise Robichaud et Florence Debeugny – Les Voix Multiculturelles 2010
16 janvier – 23 février 2010
vernissage le samedi 16 janvier à 13h
81 avenue Beechwood à Vanier
www.voixvisuelle.ca

Galerie Glendon (Toronto)
Charles Beamish – Spatial Networks
Du 19 janvier au 25 février 2010
Vernissage : le mardi 19 janvier, 18 h à 20 h (visite guidée par l’artiste à 17 h 30)
2275 av. Bayview, Collège Glendon, York Hall, C-130, Toronto
www.glendon.yorku.ca/gallery

1. appels en français du Canada

CINÉFRANCO, Festival du film francophone de Toronto – 31 janvier 2010
Association des documentaristes du Canada – Toronto – 29 janvier 2010
articule – Montréal – 15 janvier 2010
Programme d’art public de la Ville d’Ottawa – 8 février 2010
résidences d’artiste au Studio XX – Montréal – 15 février 2010
Troisième exposition internationale d¹estampes en miniature – Ottawa – 26 mars 2010

2. appels en anglais du Canada

Eastern Edge Gallery – St John’s – 31 mars 2010
Urban Screens Toronto – 1er mars 2010
Coalition of New Canadians for Arts and Culture – Ottawa – 31 mars 2010
The Duckworth Project – en cours
RIM Park Premier Sports Fields – Waterloo – 25 janvier 2010
Fiat Lux jewellery – Calgary – 6 avril 2010

3. appels d’ailleurs

c u r r e n t s 2 0 1 0 – Santa Fe – 23 février 2010
Taiwan International Video Art Exhibition – 31 janvier 2010
Mega Joy – A Collaborative Film Project – South Florida – 31 janvier 2010
rijksakademie – amsterdam – 1er février 2010
e n s a _bourges – Bourges – avant le 31 mars 2010
Future Generation Art Prize – 18 janvier au 18 avril 2010
Houston Center for Contemporary Craft – sans date
Triple Canopy – Brooklyn – 15 janvier 2010
H + F Curatorial Grant – Pas-de-Calais – 28 février 2010
Outcasting an online moving image gallery – 15 janvier 2010
SHOTS Magazine – 1er février 2010

1. appels en français du Canada

APPEL DE DOSSIERS

Date limite d’inscription : 31 Janvier 2010
CINÉFRANCO, Festival du film francophone de Toronto
Ville : TORONTO

Le festival CINÉFRANCO vous invite à soumettre vos oeuvres de fiction ou documentaire pour son édition 2010!
La 14eme édition du festival CINÉFRANCO  aura lieu du 26 mars au 3 avril 2010.

Conditions d’inscription :
• Tous les genres cinématographiques sont admissibles.
• Les films doivent être de langue française.
• Les films doivent être sous-titrés en anglais.
• La copie de prévisionnement doit être en format  DVD.

Prière de nous faire parvenir :

•  Un DVD de prévisionnement
•  Un court synopsis
•  Une biographie du réalisateur ou de la réalisatrice

À L’ADRESSE POSTALE SUIVANTE :

CINÉFRANCO – MARCELLE LEAN
25 rue George – Suite 401
Toronto, ON, M5A 4L8

•••••

L’Association des documentaristes du Canada / Documentary Organization of Canada est heureuse d’annoncer un appel de soumission pour ReBoot, une conférence web d’une semaine portant sur la production multiplateforme incorporant de la formation, du mentorat et des présentations d’experts.

DOC cherche à soutenir ses membres lors de la transition vers le documentaire numérique et à bien positioner les réalisateurs et les
producteurs dans l’environnement télévisuel canadien au moment où pleuvent les bouleversements occasionnés par le Fonds des médias du Canada.

DOC cherche des propositions de documentaires multiplateformes conçus pour deux médias ou plus. La préférence sera accordée aux projets en développement qui incorporeront, en plus d’une version linéaire/télévisuelle, des méthodologies participatives et interactives.

Les projets sélectionnés recevront du mentorat individuel offert par des professionnels du milieu au cours d’une semaine et culminera en une session de «pitch» en ligne se déroulant au moment de l’événement ReBoot au mois de février. Un jury de professionnels des médias choisira un des projets qui se méritera un mentorat additionnel sur une période de trois mois offert par l’équipe chevronnée de EyeSteelFilm, ainsi qu’un groupe de professionnels de l’industrie se spécialisant dans les divers aspects de la production multiplateforme. 

Les intéressés devraient envoyer leur proposition à info [arobas] docorg [point] ca

Les propositions doivent inclure:
1. Nom(s)
2. Coordonnées
3. Titre du projet
4. Description du projet (250 mots)
5. Budget
6. État du projet
7. Courte description des nouvelles technologies et des plateformes qui seront explorées

Veuillez noter: Cette activité est offerte en anglais seulement de sorte que les soumissions doivent être rédigées en anglais.

Les propositions doivent être conçues pour un documentaire multiplateforme et doivent décrirent l’expérience d’un usager sur la version web ou numérique de la production et donner un aperçu du documentaire créé en tandem. Les propositions devraient répondre aux questions suivantes:

· L’histoire peut-elle être racontée plus d’une façon? Peut-elle exister en tant que documentaire traditionnel et en version non-linéaire?
· Peut-il y avoir de multiples versions du documentaire? Peut-il être différent selon s’il est présenté en ligne, en salles, ou à la télévision?
Comment exploiter les forces de chacun des médias?
· Le sujet se prête-t-il à une approche participative propre aux médias sociaux?
· Et, plus que tout, l’auditoire peut-il participer au projet? S’agit-il d’une expérience interactive à laquelle il peut prendre part?

Les soumissions sont ouvertes aux membres de DOC seulement. Les participants sélectionnés doivent, sans exception, être disponibles du 15 au 21 février et doivent être disposés à partager leur processus créatif et à partager leur travail avec le public.

La date de tombée est le 29 janvier. Prière d’envoyer votre soumission à info [arobas] docorg [point] ca

•••••

articule

APPELS DE DOSSIERS

PROGRAMMATION 2010-2011
DATE DE TOMBÉE: 15 JANVIER 2010

articule invite les artistes, les collectifs d’artistes et les commissaires locaux, nationaux et internationaux à tenter de répondre à des questions possibles à propos d’impossibles sujets, en soumettant un projet d’exposition pour la programmation de septembre 2010 à juin 2011.
articule est un centre d’artistes autogéré qui se consacre à la diffusion d’un large éventail de pratiques en art contemporain en s’intéressant plus particulièrement aux projets qui expérimentent et risquent. Avant de nous faire parvenir votre dossier, nous vous invitons à visiter notre site Internet afin d’obtenir plus d’informations sur les dimensions de la galerie, son mandat et sa programmation.

PROJETS SPÉCIAUX
DATE DE TOMBÉE: À TOUT TEMPS

Le volet des Projets spéciaux d’articule est un programme parallèle aux expositions en galerie et contribue à la co-diffusion de projets indépendants de diverses natures: interventions publiques, projets d’art action, manoeuvres, nouvelles pratiques artistiques, ainsi que projets web, conférences, ateliers, présentations de vidéos/films etc. Le comité donne une attention particulière aux pratiques indisciplinées, et les projets qui se réalisent in-situ et dans les lieux alternatifs. Le soutien d’articule en tant que co-diffuseur peut se manifester de différentes façons : appui financier (pour un montant maximum de $500), appui promotionnel et logistique, accès à l’équipement du centre, infrastructure administrative et lieu. Les frais admissibles sont: coûts reliés à la promotion et diffusion, vernissage, location d’espace et d’équipements, contribution aux cachets et à la production dans certains cas. Veuillez déposer un dossier complet (voir ci-dessous) et allouer un minimum de deux mois avant le début de votre activité pour l’évaluation de votre dossier.

Votre soumission de projet doit comprendre:

* description du projet spécifiant les besoins spatiaux et techniques (max. 1 page)
* texte de démarche artistique (max. 1 page)
* curriculum vitae
* maximum de 20 images numériques sur CD, clairement identifiées
* maximum 1 DVD (max. 10 min.), clairement identifié
* liste descriptive des documents visuels (titres, dates, dimensions et médium)
* une enveloppe de retour pré-adressée et suffisamment affranchie

Important :

Veuillez respecter les indications suivantes pour vos documents numériques.

* compatibles avec MacIntosh OS 10.4 et OS 10.5
* format jpeg suggéré n’excédant pas 1 MB ou 1024 x 768 pixels
* numérotez et identifiez chaque image avec le titre correspondant à la liste descriptive

Veuillez nous faire parvenir vos dossiers par la poste à:
articule
262 Fairmount Ouest
Montréal, QC, H2V 2G3

Les applications envoyées par courriel ne sont pas acceptées.
Les dossiers non réclamés ou non affranchis ne seront pas conservés.

•••••

Le Programme d’art public de la Ville d’Ottawa lance un
APPEL AUX ARTISTES POUR UN PROJET D’ART PUBLIC

Projet de rénovation et d’agrandissement du Centre communautaire Overbrook

La Ville d’Ottawa a le plaisir d’inviter les artistes à présenter leur candidature pour pouvoir élaborer, concevoir et réaliser une oeuvre d’art public dans le cadre des travaux de rénovation et d’agrandissement du Centre communautaire Overbrook, comme le décrit le présent appel aux artistes. Ces derniers, conformément à la politique Pourcentage pour les arts, sont invités à proposer leur projet de conception et d’exécution d’une oeuvre d’art public qui fera partie de la cour extérieure du Centre communautaire Overbrook agrandi et rénové. Les artistes peuvent présenter une demande à titre individuel ou en équipe.

L’appel aux artistes intégral, qui contient des renseignements sur l’admissibilité, les exigences pour la conception du projet d’art public, le site, les critères de sélection, se trouve sur le site Web de la Ville à http://www.ottawa.ca/residents/arts/for_artists/opportunities/overbrook_fr.html

Le budget total alloué aux oeuvres d’art est de 20 000 $, TPS en sus. Le budget des oeuvres d’art doit comprendre tous les coûts de conception, de fabrication et de mise en place du projet.

Les demandes doivent être reçues par la poste ou en personne au plus tard le lundi 8 février 2010 à 15 h 30.

Une séance d’information visant à fournir les détails des lieux et du projet aux demandeurs potentiels aura lieu dans le salon situé au premier étage du Centre communautaire Routhier, au 172, avenue Guigues, le jeudi 14 janvier, de 17 h à 18 h.

Renseignements :
Site Web : ottawa.ca/lesarts
Courriel : publicartprogram [arobas] ottawa [point] ca
Téléphone : 613-244-4261

•••••

APPEL de dossiers pour les résidences d’artiste au Studio XX

Le Studio XX lance un appel de projets afin de recueillir des soumissions de dossiers pour son programme de résidences.

Date de tombée pour l’année 2010-2011 : 15 février 2010.

Le choix des candidates sera communiqué au cours du mois avril.

Les résidences d’artiste du Studio XX offrent aux artistes une occasion unique d’expérimenter de nouveaux logiciels et de nouvelles méthodes de travail dans des visées de création et de production novatrices. Notre centre favorise les approches interdisciplinaires et accueille des projets créés par des collectifs composés d’artistes qui collaborent avec d’autres professionnel-les afin de répondre à la multiplication des langages et besoins techniques de plus en plus complexes. Le Studio XX a développé un réseau d’expert(e)s afin de répondre aux besoins de programmation et de techniques des résidentes en s’assurant de procurer parallèlement un encadrement théorique et/ou critique. Ce réseau appuie l’artiste dans sa démarche et contribue à créer une situation dynamique, stimulante et ouverte.

Programme de résidences

Trois résidences d’une durée de 8 semaines sont offertes.
Cette année, la thématique du Studio est la résistance. Tout de meme, toutes les thématiques seront considérées. Par contre, nous avons une affection particulière pour les projets innovateurs qui considèrent les orientations du Studio : soit l’utilisation des logiciels libres et un point de vue engagé.

Les artistes ont le choix d’orienter leur proposition selon l’une des trois catégories suivantes :
Résidence Matricules

Cette catégorie est axée autour des archives du Studio XX comme source ou matériau du projet.

Matricules est l’une des plus grandes archives sur les oeuvres en art électronique et numérique réalisées par les femmes. Il s’agit d’un registre imagé et documentaire de l’histoire du Studio XX. Matricules, c’est plus de 3400 fichiers images, son, vidéo, textes critiques, communiqués, qui documentent tous nos volets : salons Femmes br@nchées, résidences d’artistes, coproductions et collaborations, projets et événements spéciaux, ateliers de formation, festival HTMlles, émission de radio XX Files, revue .dpi. La base de donnée de l’archive Matricules relie les individus, événements et les documents et permet de passer d’un élément à un autre. L’interface principale de Matricules présente un tableau imagé de tout son contenu par type d’événement et par mois, une sorte de tissage qui illustre l’ensemble de l’histoire du Studio. Ce prototype novateur a été développé avec le système de gestion de contenu (CMS) Drupal, un outil de création de site Web libre. [http://studioxx.org/fr/matricules]
Résidence virtuelle

Pour répondre à la situation répandue des artistes en région et à l’international qui souhaitent collaborer avec le Studio, mais qui n’ont pas les moyens financiers de se loger à Montréal pour la durée de leur séjour, le Studio offre des résidences virtuelles — ouvertes ou thématiques. En mettant à profit son serveur à large bande passante, le Studio prévoit un soutien technique à distance en fonction de chaque projet. Les participantes se verront allouer un espace sur le serveur et l’oeuvre réalisée sera publiée en ligne, hébergée sur le site du Studio pendant une période déterminée.
Magali Babin, Onion Router. Photo : Stéphanie Lagueux, 2008Résidence ouverte

En gardant l’idée première des résidences ouvertes, le Studio XX continue d’offrir aux artistes un espace privilégié comme contexte libre de création pour les femmes qui recherchent un lieu d’échange et d’encadrement dans lequel elles peuvent définir un programme de travail autour de leurs préoccupations et de leurs démarches personnelles.

INFORMATIONS PRATIQUES

Toute proposition est examinée par un comité de sélection. Les projets sont choisis selon les conditions suivantes :

* oeuvres créées ou dirigées par des femmes artistes
* oeuvres d’art Web, d’art-réseau, numériques ou audionumériques, installations ou performances multimédias innovatrices autant au point de vue du contenu que de la forme.
* oeuvres qui peuvent être réalisées avec les ressources matérielles disponibles au Studio XX (équipement, connaissance technique, ressources financières)

De plus, la sélection du projet d’une candidate devra aussi répondre à au moins 2 de ces critères :

* appuyer de manière significative et à point nommé le parcours d’une artiste
* s’inscrire dans une volonté d’expérimentation technique que le Studio XX juge prioritaire
* exprimer d’une manière pertinente et captivante un engagement théorique, politique et/ou social

Pour les projets acceptés, le Studio XX offre :

* 2000 $ à répartir en cachet d’artiste et/ou jusqu’à 45 heures de formation et soutien technique.
* accès à l’équipement du centre (valeur de 3335$ en location)
* la possibilité d’assister à certains ateliers de groupe (valeur de 200$ à 300$)
* un espace distinct réservé à l’artiste et ses instructrices

Le Studio s’engage à diffuser le projet de l’artiste sur son site Web et lors d’un salon Femmes br@nchées durant l’année suivant la réalisation du projet. Pour les participantes à distance, ceci se fait par le biais d’une présentation en ligne (via Webdiffusion ou clavardage). Les résidences n’incluent pas le coût des déplacements, de l’hébergement ni de per diem; l’artiste est responsable de trouver un arrangement pour son séjour à Montréal.

Formulaire de soumission en ligne :
http://www.studioxx.org/node/add/formulaire-residence

COPRODUCTIONS

Le Studio XX reçoit toute l’année des propositions de coproduction d’artistes débutantes ou chevronnées, de collectifs d’artistes ou d’organismes. Une description du projet et ses spécificités techniques doivent accompagner les propositions.

Studio XX met à la disposition des artistes son parc informatique Linux et Mac, ses équipements vidéos et audionumériques. Il donne accès à l’espace disponible sur un de ses serveurs afin de favoriser les expérimentations en réseau et les webdiffusions. Studio XX est membre de Ile sans fil et offre un accès Internet sans fil. Les projets sont choisis par l’équipe en fonction de leur qualité, de la disponibilité du laboratoire et de la disponibilité des ressources techniques. Les coproductions effectuées au Studio XX exigent l’autonomie des artistes tant au niveau conceptuel que technique, mais le Studio offre, si nécessaire, un soutien technique personnalisé – les frais exigés sont de 25$/heure. Les projets peuvent s’échelonner jusqu’à trois mois. Il est nécessaire d’établir un échéancier et de réserver des plages de travail dans le laboratoire. Dans des cas très spécifiques, le Studio peut défrayer certains coûts encourus pour une coproduction — notamment des frais de formation de base pour les artistes participantes. Les productions/coproductions ne sont pas hébergées sur notre site Web, mais nous dirigeons les artistes vers différents serveurs qui sauront héberger leur travail.

Le Studio XX encourage la diffusion des oeuvres produites en coproductions lors des Salons Femmes br@nchées. Les participantes s’engagent à faire mention de la participation du Studio XX, dans toute publicité du projet.

Formulaire de soumission en ligne :
http://www.studioxx.org/node/add/formulaire-residence

•••••

Troisième exposition internationale d¹estampes en miniature
Organisée par l¹École d¹art d¹Ottawa Campus George St.

Dates de l¹exposition : du 19 avril au 23 mai 2010
Galerie de l¹École d¹art d¹Ottawa

La date limite pour présenter les ¦uvres est le 26 mars 2010. Les ¦uvres
doivent nous parvenir au plus tard à 17 h heure locale (HE), pour être
prises en considération pour l¹exposition.

Téléchargez le contrat et les critères de présentation [PDF]
www.artottawa.ca

2. appels en anglais du Canada

Eastern Edge Gallery is accepting proposals to be considered for the our 2011 programming year.

Please review submission guidelines before submitting your proposal.

Regular Programming is created through submissions that seek the support of Eastern Edge’s gallery and services for public presentation.

Eastern Edge accepts proposals from individuals, groups and collectives in all visual arts media.

We are dedicated to cultural diversity in our programming and encourage applications from contemporary artists and curators of diverse communities and backgrounds.

Regular Programming submissions are solicited through a general annual national call with a deadline of March 31st. The Selection Committee reviews submissions within the context of Eastern Edge Gallery’s mandate and goals and makes recommendations to the board within 6 weeks of the deadline. [The Selection Committee is comprised of the Director and Assistant Director, 3-5 Board Members, and 2 Community Members.]

Submission Deadline :March 31st, 2010 postmarked 5pm.

Regular Programming Proposals must include:

When preparing your proposal, please keep in mind that each jury member receives and reviews your written materials before they view your visual support material. It is to your advantage to provide written materials that are easily readable. Submissions that do not follow the below will be edited as such for jury to review (ie. CVs going over 2 pages).

We advise for those who do not know our establishment, to get a sense of what we’ve done, visit our web archives at easternedge.ca.

1. a current CV with current contact info(no more than 2 pages)

2. an artist and or curatorial statement (no more than 1 page)

3. a project proposal. note: if project is in development, please present support about the development as well as related past work

4. schedule of activities (if applicable)

5. an equipment list or itemization of special technical needs if applicable

6. image list (no more than 1 page)

7. Self- Addressed Sufficiently-Stamped Envelope (S.A.S.E.): Due to excessive costs for the gallery, your submission will not be returned without one. For return of CD-R/DVD only, please ensure correct postage for those items. Dossiers that are not claimed or pre-stamped will not be kept.

8. Support materials: up to15 images (inc. total of 15 for group submissions)

**CD-R images must be as jpegs 72dpi, 1024 x 768 pixel, 500k (.5 MB) RGB or SRGB only. NO POWER POINT PLEASE!

other:

*video DVD max 10 minutes long and cued up

* CD-R video must be accessed only with one of the following plug-ins: Quicktime, RealPlayer, Shockwave, Windows Media Player or Flash.

*audio cassette or cd

*no more than 2 printed matter (may include essays, reviews, non-original documents of artworks that cannot otherwise be described in slide or video format. NO BOOKS PLEASE or if you want to send any they will be kept in our reference library!)

*NO laser-copied images, thumbnails, or original artwork.

*NO binders, folders or staples. (Paper clips only please)

*We will accept applications by e-mail BUT make sure your images are as requested above. No faxed submissions.

Michelle Bush
Director
Eastern Edge Gallery
72 Harbour Drive
po box 2641 station c
St. John’s, NL, A1C 6K1
709-739-1882
easternedgegallery [arobas] gmail [point] com
www.easternedge.ca

•••••

Urban Screens Toronto :
Call forInteractive Media and Video Art, Deadling Mar 1
Urban Screens Toronto
Call for Interactive Media And Video Art

Explore what is possible with creative access to live, interactive, locally and globally connected screens: real-time, content-rich experiences on digital screens in our public space

The exhibition I am here; what can we do? is part of “Urban Screens Toronto 2010”, an international urban screens conference and exhibition taking place between September 24th-30th; produced in collaboration with the International Urban Screens Association (IUSA).

Urban Screens Toronto 2010 will promote a multifaceted approach to exploring the growing appearance of moving images in urban space and the global transformation of public culture in the context of networked forms of urban screens. It will build on the successful events held in Amsterdam, Manchester, and Melbourne and will be the first international Urban Screens conference held in North America.

Through an integrated program of keynote lectures, panel sessions, workshops, curated screenings and multimedia projects, it will bring together leading Canadian and international artists and curators, architects and urban planners, designers, ad agencies and brand managers, screen operators and content providers, academics, activists, policymakers, technology manufacturers, software developers and public intellectuals.

I am here; what can we do?

Public Call For:
New or existing experimental, interactive artwork suitable for urban screens.

Short-format videos that are relevant for presentation on urban screens.

Interactive Design & advertising created for urban screens. We will accept past commercial interactive work from ad agencies and designers.

Student work interactive and video work by students at any institution worldwide is welcome..

Themes include, but are not limited to: The meeting point of the real and the virtual; work that incorporates media technology and contemporary building/architectural technology; user-generated content; multi-site, networked projects; work that addresses public spaces and civic engagement.

IMPORTANT INFORMATION:
Submission deadline: MARCH 1 2010
Submission format: Please submit PDF files only.

No larger than 3 MB.
Provide URLs for viewing of work if desired.

Proposals should include:

1) Brief 50-word summary of your artwork
2) Full proposal or description of the project (maximum 2 pages)
3) Maximum 10 images, URL where work can be found online
4) Documentation of this work if it has previously be exhibited, or of another exhibited work by the artist.
3) Detailed list of technical requirements
4) Curriculum Vitae (maximum 3 pages)

Fees: There is no entry fee. Reasonable presentation fees will be paid, for new and existing interactive work and videos. Fees will not be paid for design & advertising work. Students will not receive a fee, but will  be automatically considered for a prize. Please note that we cannot fund the creation of new work.

Submit: In the subject line: URBAN SCREENS TORONTO PROPOSAL

Email to JURY at: urbanscreenstoronto [arobas] gmail [point] com

Jury: The jury will be comprised of Toronto Urban Screens committee members Michelle Kasprzak, Janine Marchessault, Gabe Sawhney, Suzanne Stein and Sharon Switzer.

Notification: April 1, 2010

•••••

The Coalition of New Canadians for Arts and Culture is organizing an Art Exhibition in May 2010 in Ottawa showcasing artworks that acknowledge and celebrate Diversity and Multiculturalism.

The exhibition will be at the Art Ottawa East (Shenkman Arts Centre) www.artsoe.ca and at the Patrick John Mills Contemporary Fine Art Gallery. www.patrickjohnmills.ca

Eligibility Criteria

The Exhibition is open to established and emerging artists. Artists must be New Canadians (meaning Canadians or permanent residents born in another country.)

The general guidelines for submitting artworks are as follows:
• Provide name, address, phone number, e-mail address and web site if available.
• Include Curriculum Vitae detailing experience and other relevant information.
• Submit digital files with a maximum of 10 artworks. These files must be in JPEG format and should be no less than 1 MB and should not exceed 3 MB in size.
• Include a description of works: media, size (inches: height x width), date and total price (taxes included).
• All works must have been finished within three years prior to submission and completed after May 2007.
• Provide a one-sentence statement describing the work submitted.
• All Media are accepted (two-dimensional works: paintings and works on paper including photographs). Experimental and mixed techniques are welcome.
• Submissions should be sent by:

Wednesday, March 31, 2010 to the following e-mail address: info [arobas] cncac [point] ca
or by mail to:

Coalition of New Canadians for Arts and Culture
Art Exhibition – May 2010
945 Wellington St. W. Second Floor.
Ottawa, ON, K1Y 2X5

We will acknowledge submissions as received. If you do not hear from us within a few days, please resubmit. Do not send original artwork.

After the submissions have been reviewed to ensure compliance with eligibility criteria, a panel of 5 jurors will evaluate the digital files and select the artists to be invited to participate in the exhibition. Those chosen will then be asked to submit the original artwork represented in their digital file submission.

Only up to 4 to 6 artworks per artist will be accepted. Artworks should preferably have the same theme.

Works on canvas to be exhibited must also be secured on stretcher bars; framing is optional. However, if the painting is on paper, the work must be framed with glazing; i.e., glass or Plexiglas.

Loose, exposed, or unprotected paper works cannot be accepted.

Selection will take place in April 2010.

For more information e-mail us at info [arobas] cncac [point] ca

•••••

The Duckworth Project

/// ABOUT
The Duckworth Project is a site-specific, time-specific video artwork – a moving reflection of one of St. John’s oldest streets – transformed through drawing and animation. From dark till dawn for one week The Duckworth Project will play passing moments that occurred along the street from nearby window space.

/// HOW TO TAKE PART
Share your story. What did you see/do/experience on Duckworth Street? All stories (sincere, beautiful, humorous, simple, seedy, troublesome, dark, bright, mundane, day, night) are welcome.

/// LETTERS + POSTCARDS + EMAIL
May be dropped off or mailed to 1A Victoria Street, St. John’s, A1C 3V2 or received via email at duckworthproject [arobas] gmail [point] com. Questions? Please contact the artist Mary MacDonald at the above email address.

Mary MacDonald is an interdisciplinary artist. Interested in migration, isolation, the temporal present, design and the everyday Mary currently works as Assistant Director at Eastern Edge Gallery. She graduated with a BFA from Mount Allison University in 2006 and is a member of various Maritime Artist-Run Centres and is a free-lance curator. Mary is also a member of the Arts Advocacy Committee for the Atlantic Provinces Art Gallery Association (APAGA) and Membership Coordinator for Association of Artist-Run Centres from the Atlantic (AARCA).

This project is supported through the Newfoundland and Labrador Arts Council.

•••••

RIM Park Premier Sports Fields
Art Commission – Waterloo ON

Background:

The City of Waterloo was awarded Federal/Provincial Grant funding to develop a premier outdoor sport field facility at RIM Park, which is already well established as a major community venue for sports, recreation and events. The City wishes to commission a public artwork to be part of the project.

The new project will greatly enhance community access to field sports.

The new complex will feature:

* two artificial fields that meet international/FIFA size standards
* the fields feature leading edge technology for storm water recycling, which collects rainwater to be re-used to irrigate the natural turf fields during dry weather
* state-of-the-art lighting on the complex of all six fields, (two artificial and four existing natural turf fields)
* comfort features for players and spectators including additional seating
* a washroom and concession building which will feature a green roof
* Community and neighbourhood enhancements include a one kilometer long walking trail loop, playground enhancements and the addition of shade trees wherever possible.

To provide our community with active sports parkland, an integration of human and natural spaces needs to be achieved. RIM Park and the new sport facilities are needed to encourage and facilitate our community need for outdoor physical exercise and team sports, which play a key role in community building. RIM Park also includes habitat preservation and opportunities for nature appreciation.

Vision Description for the Art Commission:
The City of Waterloo’s vision for the art work commission is a fun, playful, possibly whimsical and kinetic art feature that captures the spirit of ‘nature’ that we all hold in great importance in our lives.

The purpose of the art commission is to celebrate the ‘refined beauty and/or power of nature’ and the ‘interaction between nature and humans’.

The chosen work will include some or all of the following:

* A playful, fun, dynamic piece that recognizes and strengthens human interaction with our natural environment.
* Recognition of the beauty and design perfection of living creatures, plants and natural elements such as wind.
* Reinforcement of the basic human need to be close to, and experience nature.
* A celebration of the art forms found in nature and natural forces. Demonstrates how humans draw inspiration from nature for human-designed creations.
* A demonstration of ‘natural wonder’ that will inspire, teach and spark curiosity.

Expressions of Interest:
To indicate your interest in being considered for this commission, please contact Betty Anne Keller for additional information. For your submission you will need to:

* Provide a letter of interest, a detailed Curriculum Vita, and up to 15 images of examples of your artworks installed in public spaces. Deadline January 25, 2010 4:30PM Local Time.
* Send your submission to the attention of Betty Anne Keller, Manager of Cultural Development, Waterloo City Centre, 100 Regina St. S, Waterloo N2J 4A8
* Preferred Delivery – email images and documents to BettyAnne [point] Keller [arobas] waterloo [point] ca Please follow up with a phone call to (519) 747-8505 to ensure the receipt of your email.
* The Council appointed Jury will review all applications and up to 5 qualified applicants will be invited to submit a Formal Proposal for the Jury’s consideration.

Qualified Applicants:

* Canadian artists with demonstrated experience in designing, building and installing large scale works of art in public spaces.
* Teams of artists or an artist in partnership with a landscape architect are welcome to apply.

For More Information:

Betty Anne Keller
(519) 747 8505
BettyAnne [point] Keller [arobas] waterloo [point] ca

•••••

CALL FOR ENTRIES: FIAT LUX, JEWELLERY

DEADLINE: APRIL 6, 2010

Latin for “Let There Be Light”.How can you describe or manifest the idea of ‘light’ in your contemporary jewellery designs? Are they inspired by your spiritual path? a particularly beautiful stone? Or do you let your social conscience be your guide? All submissions require a 200 word (or less) essay on the work. As always, quality workmanship, uniqueness of design, and innovation will be high on the priority list of accepted work. Please contact us for details.

INFLUX Jewellery Gallery – 2nd floor Art Central
(t) (403) 266-7527 (e) info [arobas] influxgallery [point] com
Gallery Hours: M-F 10:30 – 5:30pm; Sat 11-5, Sun & Holidays Closed
Art Central is located on 100 7th Avenue SW, Downtown Calgary

3. appels d’ailleurs

c u r r e n t s 2 0 1 0
DEADLINE FOR SUBMISSION: February 23, 2010
Disciplines: Single Channel Video Art or Video Installation
Target Group: local, regional, national and international

c u r r e n t s 2 0 1 0 will open June 17, coinciding with SITE Santa Fe’s Eighth International Biennial Exhibition, “The Dissolve”. While SITE Santa Fe’s exhibit will focus on video art and its integration of other media, the exhibition is designed to broaden the conversation about the current trends in experimental video art.

c u r r e n t s 2 0 1 0 is co-sponsored by Parallel Studios, El Museo Cultural, Zane Bennett Contemporary Art, and SITE Santa Fe. The exhibit will be located at El Museo Cultural across the street from SITE Santa Fe.

For more information please contact us at parallel-contact [arobas] earthlink [point] net or visit the currents 2010 website.
http://www.currents2010.com/submissionguidli.html

•••••

Taiwan International Video Art Exhibition: Call to Video Artists, Deadline January 31
The 2nd Taiwan International Video Art Exhibition 2010 – Jan 31/10
Entry Guidelines:
(1) Entries are restricted to artworks created after the year 2007, and are limited to unpublished works that have not been previously shown in any exhibitions.
(2) Entries are opened to topics related to the issues of food, such as distribution, class system, taboos, ecology, culture, body, consumerism, labor, farmland, etc…
NOTE:For detailed information please refer to the Entry Prospectus
Entry Eligibility: Open to artists of all nationalities 18 years of age or older
Entry Deadline: January 31st, 2010(Deadline for entry postmarked by January 31st, 2010, no submission will be accepted after)
Entry Prospectus can be downloaded from http://www.twvideoart.org
Entry Submission: By registered mail to Hong-Gah Museum
(11F, No. 166, Daye Rd., Beitou Dist., Taipei City, 11268 Taiwan).
http://twvideoart.org

•••••

‘Mega Joy- A Collaborative Film Project – Emerging Doc. filmmakers – Jan 31

WHAT: An assignment-based competition for emerging documentary filmmakers.
The subject of this project is Christmas Light Enthusiasts. A film submitted to this contest should be produced as a short documentary about one person’s or group’s quest to create a spectacular holiday light display for their community. The film’s goals will be to portray their passion, explore their motivation, record their process and results in order to develop a compelling story arc and artistically display the filmmakers’ vision.

WHEN: The 2009 and 2010 holiday seasons.
The deadline for the film’s submission is January 31, 2010.

WHERE: Your film can be shot anywhere there are people working with an abundance of electric holiday lights for public display.

WHO (Eligibility): Any individual or group of individuals over the age of eighteen.

HOW: A filmmaker or a team of filmmakers will first fill out the application form, read the projects requirements, create a film and submit by mail a final product by the deadline.

WHY: This project is designed to create opportunity for emerging documentary filmmakers, producers and crews. Applicants will be competing for the chance to have their film distributed to a large audience. Six winners will be selected for inclusion in a collaborative ninety minute long documentary feature. Winners will be selected based on merit by a committee of industry professionals. Each winner will be paid an honorarium of one thousand dollars, awarded a contract for national distribution and promotion for their film, participation in film festivals, and profit-sharing in the proceeds from the collaborative feature’s sales. Every applicant will have created a portfolio piece and gained experience to take with them into their film careers.

CONTACT: darkranchproductions [arobas] gmail [point] com

permanent link to the APPLICATION (PDF):
http://tinyurl.com/megajoyfilm

news: http://megajoyfilm.blogspot.com/

•••••

rijksakademie
Appel à Candidature : L’académie des beaux-arts d’Amsterdam

Chaque année l’académie des beaux-arts d’Amsterdam met environ 25 de ses 50 ateliers à la disposition de jeunes artistes professionnels qui ont environ entre 3 et 5 années d’expérience de travail. Chaque année environ 2000 artistes se portes candidat. Ces artistes résidents de l’académie travaillent une ou deux années à leurs projets de production ou de recherche. Les critères principaux de sélection se concentrent sur l’excellence et une aptitude du travail à se développer. L’académie dispose d’amples équipements techniques ainsi que d’une bibliothèque, de la documentation et des collections d’art et son personnel offre ses conseils artistiques aux artistes-résidents.

Les artistes résidents travaillent toutes les disciplines des arts visuels, à partir de tous les médiums: peinture, dessin, photographie, gravure et sérigraphie, sculpture, video, film, son et nouveaux médias. Les liens avec d’autres disciplines (comme l’architecture, la musique, la danse, la littérature ou le cinéma) sont également possibles.

Les artistes intéressés peuvent envoyer leur candidature pour la nouvelle session de résidence qui commencera en janvier 2011 et se poursuivra jusqu’au mois de décembre suivant. La date limite de candidature pour cette session est le 1er Février 2010. 

Plus d’infos : www.rijksakademie.nl

•••••

e n s a _bourges | 7, rue édouard-branly | F-18000 BOURGES | +33(0)2 48 69 78 78
Appel à projet curatorial 2010-2011
Présentation
http://www.ensa-bourges.fr/index.php?option=com_content&view=category&id=43%3Apresentation&Itemid=532

Une partie de la programmation de la saison 2010-2011 (octobre/mi-juillet) sera confiée à un commissaire indépendant, un critique, un artiste ou un collectif, dont le projet aura été choisi par l’équipe pédagogique de l’école.
Le projet devra prendre en compte les dates des autres propositions de la programmation et questionner les paramètres du cycle d’expositions organisé : thématique, dispositif, rythme, etc. Son caractère expérimental sera l’un des principaux critères de sélection.
Inscrite dans le contexte pédagogique de l’école, la programmation devra être articulée à un workshop permettant à un petit groupe d’étudiants, d’aborder les problématiques de l’exposition. Ce workshop est encadré par un enseignant de l’école, mais il est conçu et animé par le curateur invité qui doit intégrer la présence et la participation des étudiants à chaque étape de son travail (depuis la conception des expositions jusqu’à leur médiatisation). En outre, le commissariat devra expérimenter une action de médiation envers un public extérieur qu’il déterminera. Dans son avant-projet, il devra faire part des motivations qu’il souhaite engager vis à vis de ce public.
Le curateur invité est rémunéré en tant qu’intervenant sous forme d’honoraires.
Le budget global est de 25 000 euros. Il comprend les productions, le transport des œuvres, le déplacement des artistes et du curateur, la communication et l’édition. En plus de ce budget, est prévu un défraiement de 5000 euros si le commissaire est seul, 7000 euros s’ils sont deux et 8000 euros au delà.
L’école veillera à héberger le curateur pour l’exercice de sa mission. Soit dans un studio d’artiste qui permet d’accueillir simultanément des artistes invités et le commissaire, soit dans une chambre de l’appartement des enseignants, soit très exceptionnellement en chambre d’hôte. Cette facilité d’hébergement permet à l’école de solliciter une présence régulière du commissaire, pour la conduite de son projet et notamment son volet pédagogique, tout en sachant qu’une partie de son travail peut s’effectuer à distance.
Le curateur travaille en collaboration avec l’école, notamment l’équipe pédagogique et, plus particulièrement avec l’équipe permanente de la box : Chloé Nicolas, responsable de la box – Laurent Gautier, régisseur – Véronique Frémiot, médiatrice culturelle.
Il n’y a pas de format d’exposition prédéfini. Le rythme (nombre et durée) reste à l’initiative du commissaire invité : il est possible d’imaginer une seule exposition évolutive, plusieurs expositions par mois, ou aucune, tout est imaginable. Parmi les expositions proposées, il est souhaitable qu’une ait lieu hors les murs. Le commissaire sera attentif au calendrier scolaire (vacances, examens) afin de faciliter la participation des étudiants.
Le programme d’exposition est totalement indépendant du dispositif de résidence.
La présence d’artistes en résidence peut cependant permettre de nouveaux contacts et d’envisager des associations d’une manière ou d’une autre au projet du curateur.
Nous attirons l’attention des candidats sur la très grande disponibilité qu’impose la conduite d’un tel programme. Des réunions régulières et notamment la réunion de validation et d’organisation du projet sont indispensables sur place avec l’école, les étudiants du workshop et l’équipe de la box. Une grande réactivité s’impose, par email ou par téléphone, lors de la préparation des expositions. La présence est nécessaire dans la galerie pendant les périodes de montage. Dans le cas d’un collectif, la concertation et la coordination doivent être garanties entre les commissaires associés afin que ceux-ci puissent se relayer sans contradiction auprès de l’école et de l’équipe de la box.
Les avant-projets devront être envoyés par mail à l’adresse suivante : la.box[arobase]ensa-bourges.fr
——————–
Calendrier :
Réception des dossiers avant le 1er Mars 2010
Commission début Avril 2010

http://www.ensa-bourges.fr/index.php?option=com_content&view=article&id=630&Itemid=532

•••••

The Future Generation Art Prize established by the Victor Pinchuk Foundation is a worldwide contemporary art prize to discover, recognize and provide long-term support to a future generation of artists.
Artists around the world, without restriction of gender, nationality, race or artistic medium may enter the competition through online application.
20 shortlisted artists will be selected to show their work in an exhibition at the PinchukArtCentre (Kiev). These artists will be judged by an international Jury who will award one main prize and up to five special prizes.
The first prize will receive $100,000.

Online application starts in 11 days 18 January – 18 April 2010

http://www.futuregenerationartprize.org

•••••

HOUSTON CENTER FOR CONTEMPORARY CRAFT

If you are an institution, curator or artist working with materials or processes traditionally associated with craft and would like to have work considered for exhibition, The Houston Center for Contemporary Craft’s exhibition committee would like to hear from you.

The Craft Center reviews exhibition proposals on an ongoing basis. HCCC is a non-collecting institution with a mission to advance education about the process, product and history of craft. The museum has a reputation for cutting edge exhibitions of both traditional and contemporary craft. HCCC is interested in proposals for regional and national multiple artist exhibitions, individual exhibitions, installations and small group shows. Individual artist proposals may also be considered for inclusion in group shows curated by Craft Center staff.

The Craft Center consists of a formal 3000 square foot museum quality space (foot high ceilings and lineal feet of wall space) divided into smaller spaces. The main gallery exhibitions typically range from two to four months in length. An alternative informal “Artist Hall” space is also utilized for collaborative programming by the exhibition, education and retail departments. Its exhibitions typically run for one month.

Proposals should consist of:

1. a show statement/portfolio
2. list of artists or works proposed, including number of art works
3. slides of sample art works
4. exhibition budget and prospectus
5. catalog, press or other support materials if available

Please submit your information to:

Houston Center for Contemporary Craft
ATTN: Exhibition Committee
4848 Main Street
Houston, TX 77002

All proposals should be accompanied by an SASE. The Exhibition Committee meets several times throughout the year. Please allow four-five months for return of materials.

•••••

Call for proposals, Triple Canopy, Brooklyn
Deadline: February 15, 2010
December 15, 2009: Triple Canopy is pleased to announce its first call for proposals. We will be commissioning ten projects spanning the five areas outlined below—original research, new-media journalism, public programming, Internet-specific artwork, and critical dialogues—to be published in the magazine and presented before live audiences in the next year. Submissions and proposals are due by February 15, 2010. For more detailed information, visit our commissions page. 
http://canopycanopycanopy.com/commissions
This first round of commissions is supported in part by a generous grant from the Brown Foundation, Inc. of Houston. Commissions will be accompanied by a modest honorarium, the amount of which will reflect the scope of the project and the cost of its development. Support future commissions by making a tax-deductible contribution online now. 
http://canopycanopycanopy.com/support

Project areas
Research Work 
Research Work was established to facilitate the creation of research projects that are produced outside academia, for a general audience; employ Internet-specific methods of presentation; and serve a public best reached by making the work available for free online.
Internet as Material 
Internet as Material was established to support emerging and mid-career artists who have never before made work specifically for the Web in the production of an online project. These projects further Triple Canopy’s mission by utilizing the Internet—which is too often understood as a channel for the transfer of information—as a medium for the development of artworks that actively engage readers.
Thinking Through Images 
Thinking Through Images was established to foster conversations about images and videos of cultural, political, and social relevance, between artists, writers, researchers, and other cultural practitioners working in different fields. The program aims to facilitate close readings of popular media and fine art—from nineteenth-century paintings to Internet memes to documentation of current events—that consider these cultural products in a common context.
New Media Reporting Project 
The New Media Reporting Project was established to provide journalists an outlet for—and provide them with the training and technical resources and expertise to realize—in-depth, critical reports executed in multiple media, with the goal of providing an immersive experience of the stories and subjects that shape our age.
New Programming 
New Programming was established to support the development of exhibitions, panel discussions, performances, film screenings, and other public events that examine the intersection of culture, politics, and technology.
ABOUT
Triple Canopy works collectively with writers, artists, researchers and other collaborators on projects that deal critically with culture and politics, and the ways people engage them, both online and in the world at large. These investigations are realized in an online magazine as well as in public programs and print publications encompassing various fields and locales. We aim to present work and advance ideas informed by a multitude of disciplines and perspectives, and to disseminate them among a broad and diverse audience. Triple Canopy, a nonprofit 501(c)3 organization, was founded in late 2007; our first issue was published on March 17, 2008.
http://canopycanopycanopy.com/

•••••

Call For An Assistant Curator / Exhibition Coordinator 
Deadline: February 28, 2010
FRAC Nord – Pas de Calais (F), 
de Appel arts centre (NL), 
H + F Curatorial Grant
The “H+F Curatorial Grant” is an ambitious and original initiative which allows the FRAC Nord–Pas de Calais (Dunkirk/France) in close partnership with the private collector Han Nefkens (H+F Collection) and the de Appel arts centre (Amsterdam/NL), to give young international curators the opportunity to participate in the development of exhibition projects based on the collection of FRAC Nord-Pas-de- Calais.
This grant, which was launched in 2007, offers emerging art curators a unique infrastructure and environment with free access to a research and documentation centre as well as to one of the best French collections of contemporary art. The FRAC acts as the first intermediary for these future professionals of contemporary art by helping them to develop and implement their projects.
A panel composed of Han Nefkens (H+F Collection), Ann Demeester (Director of de Appel) and Hilde Teerlinck (Director of the FRAC Nord-Pas de Calais) will select the new candidate. The selected person will become part of the FRAC’s team as an assistant curator, coordinating local, national and international exhibition-projects. She / he will receive in exchange a grant for 12 months (May 2010 – May 2011) that will help finance her/his living and travel expenses.
An excellent knowledge of English is required, knowledge of French would be helpful.
The candidate will have to install her/himself in Dunkirk for the mentioned period.
This project has been made possible thanks to the generous support of Han Nefkens (journalist, writer and art collector), which enables the FRAC Nord-Pas de Calais to reinforce the development of a strong and active policy of patronage around its activities. From 2008 onwards the application process is open for former students of de Appel Curatorial Programme and all aspiring young curators who wish to enhance their expertise and further develop their skills and agilities in project management.
Please send your application containing a recent CV (including a photograph) and a motivation letter before February 28th 2010 to:
FRAC Nord-Pas de Calais 
930 avenue de Rosendaël 
59240 Dunkerque (France) 
Tel. 03 28 65 84 20 
http://www.fracnpdc.fr
h-teerlinck [arobas] fracnpdc [point] fr
Lumi Tan (US), the second curator to be awarded the H+F Curatorial Grant, 
will present her exhibition-project “Pilot Light” for the FRAC in collaboration with the ArtAids Foundation on 04.02.2010 in multiple locations in Lille (F).

•••••

submissions – Outcasting an online moving image gallery
submissions for Season 11
Deadline: 15th January
Outcasting is an online moving image gallery.
www.outcasting.org
This is a voluntary organisation that offers a platform for practitioners of the moving image. Artists, filmmakers, animators and documentary makers are selected for screenings of their work in bimonthly Seasons and will then be archived on the site.
Outcasting is always looking for submissions to screen in the next Season.
If you work with moving images and want your work to be considered then do one of the following;
1. Send a URL if your work is online.
2. Send a data DVD with .mov files of your work to Outcasting, c/o Michael Cousin, 116 Paget Street, Grangetown, Cardiff, United Kingdom. CF11 7LA.
3. Email your work via https://www.humyo.com (up to 10GB storage free or 100GB for £39.99 a year).
Further Information
contact [arobas] outcasting [point] org

•••••

Smoke & Mirrors – SHOTS Magazine
Smoke & Mirrors – SHOTS Magazine 
Deadline: February 1, 2010
SHOTS Magazine announces an international call for photographic work to be considered for publication in the Spring Issue, SHOTS 107. The theme for this issue is SMOKE & MIRRORS*. Please visit the SHOTS website for further information and guidelines. http://www.shotsmag.com
An established independent photography journal in its 23rd year of publication, SHOTS Magazine reaches an international audience of photographers, collectors, galleries, museums, educators and other fine art photography enthusiasts. Don’t miss this chance to have your work seen!
Note: Online submissions are now being accepted.

*As is the case with all SHOTS themes, the “Smoke & Mirrors” theme is open to your interpretation. Suggestions may include (but are not limited to): mirrors/reflections, smoke, trickery, illusions, shadows, screens, curtains, multiple exposures, spirit photography, special effects, implied presences, shadows, secrets, lies, deception, etc.
Submission Guidelines
http://shotsmag.com/shotssubmission.htm

Current Issue
http://shotsmag.com/current.htm
SHOTS 106: The 2009 Portfolio Issue 
The 2009 Portfolio Issue features the captivating photographs and insightful interviews of 10 featured photographers: Andrea Camuto, Emile Hyperion Dubuisson, Amy Holmes George, Josef Hoflehner, Kisa Kavass, Nikos Konstantinidis, Edith Maybin, Lauren Semivan, Annie Stephens, and Eva Timothy. Visit the SHOTS website for further information and sample images.
email: shots [arobas] shotsmag [point] com
web: http://www.shotsmag.com