La Liste présente les événements des membres de l’Association des groupes en arts visuels francophones (AGAVF), soit quinze centres d’artistes et galeries à travers le Canada, et compile les appels de dossiers en arts visuels, arts médiatiques, performance, art public, résidences qui s’adressent aux artistes et aux commissaires.

Nouvelle de l’AGAVF

Terres à traverser : Zine nouvelle génération

L’ AGAVF est heureuse de publier Nouvelle génération : Laboratoire 27.01.2019, Ottawa, un zine qui fait connaître des artistes et commissaires francophones émergents, de 7 provinces canadiennes. Cette initiative de publication collective, réalisée dans le cadre du Forum Trajectoires 2019 tenu à Ottawa le 27 janvier, et qui soulignait le 20e anniversaire de l’AGAVF, réunit les voix de 22 artistes et commissaires. Le zine, imprimé en cinq cents copies, fait partie du colis réconfort envoyé aux délégué.es de Terres à traverser, la conférence nationale de l’ARCA, organisée cette année par l’Association des centres d’artistes autogérés de l’Alberta, et constitue une des activités de la programmation présentée en français. LIRE LA SUITE

Terres à traverser : Table ronde

L’AGAVF est fière de présenter la Table ronde Contextualisations : développement du Réseau N.O. dans le cadre de la conférence Terres à traverser le jeudi 5 août 2021 de 10h à 11h30 (HAR) qui vise à informer les délégué.es de la Conférence de la démarche du projet de réseautage, et ses réalisations depuis  sa  création. Au printemps 2017 à Edmonton, la Société francophone des arts visuels de l’Alberta et le collectif Sans-atelier (Sask.), appuyés par l’AGAVF, invitaient des centres d’artistes, des galeries et des associations culturelles de l’Ouest et du Nord du pays à se réunir. La rencontre avait pour but de réfléchir à une initiative commune qui mettrait en lumière le travail des artistes visuels francophones dans ces régions du Canada. LIRE LA SUITE

 

Programmation des membres de l’AGAVF

Maison des artistes visuels francophones (Saint-Boniface)

Chris DoroszMaison de matière sombre
du 10 juin au 21 août 2021

Nichol MarschSujets
du 5 au 21 août 2021

101-219, boulevard Provencher
Saint-Boniface, Manitoba
maisondesartistes.mb.ca

Centre d’arts visuels de l’Alberta (Edmonton)

Anne Brochu Lambert, Marie-Hélène Comeau, Virginie Hamel, Patricia Lortie, Michèle Mackasey, Laura St.Pierre et Josée ThibeaultPrésence de femmes
du 30 juin au 28 août  2021
9103 95e Avenue
Edmonton, Alberta
www.galeriecava.com

 

Centre d’artistes Voix Visuelle (Ottawa)

Défi unsplash
Exposition virtuelle
à partir du 15 juillet 2021 sur instagram
67, avenue Beechwood
Vanier, Ontario
voixvisuelle.ca

 

Constellation bleue-Galerie Bernard-Jean (Caraquet)

Julie CaissieHorizon commun (s)
du 15 juillet au 30 août 2021
220, boul. Saint-Pierre Ouest
Caraquet, Nouveau-Brunswick
constellationbleue.com

 

Le Trécarré (Pointe-de-l’Église)

Nadine Belliveau, Dany Sheehy, Jane Melanson, Diane Nadon, Denise Comeau, Claude Thériault, Amy Paradis, Jennie Morrow, Jan Swaren, Dianne Surette, Liz Lore, Noella DeMille, Nadine Blinn, Angélina Comeau, Mona Mc Donald, Claude Chaloux et Jay LeBlanc – On Y R’Baille
en juillet et août 2021
Université Sainte-Anne, Nouvelle-Écosse
www.rendezvousdelabaie.ca/galerie-dart

 

Galerie Sans Nom (Moncton)

Images rémanentes à vélo
les 25 juillet, les 22 et 29 août

140, rue Botsford, local 16
Moncton, Nouveau-Brunswick
galeriesansnom.org

 

Association acadienne des artistes professionnel.le.s du Nouveau-Brunswick

Revoyez La Soirée des Éloizes
présentée sur Tou.TV pendant la prochaine année
leseloizes.ca

 

Maison des artistes visuels francophones (Saint-Boniface)

Chris Dorosz – Maison de matière sombre / Dark House Matter
du 10 juin au 21 août 2021

101-219, boulevard Provencher
Saint-Boniface, Manitoba
maisondesartistes.mb.ca

 

Galerie du Nouvel-Ontario (Sudbury)

Sonia Ekiyor-KatimiTenderly Coded
résidence à domicile
juillet et août 2021

Retour sur Capter les fréquences optiques de Sophie Castonguay— texte de Erin Gee, intitulé « À l’écoute électronique des langages de la matière »

54, rue Elgin
Sudbury, Ontario
gn-o.org

 

Le Labo (Toronto)

Paul Walty, Geneviève Thauvette, Joseph Muscat, Claude Martel, Pascaline Lebras, Samuel Choisy – Exposition virtuelle des artistes du Labo, pendant le festival Scotiabank Contact 2021 –
Regarder en arrière pour aller de l’avant
Causerie vernissage sur notre page facebook

www.lelabo.ca

 

 

 

Appels de dossiers

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Terres à traverser – Un rassemblement de centres d’artistes autogérés – du 3 au 8 août 2021

1. appels en français du Canada

Sporobole – Sherbrooke – 20 septembre
Revue Ancrages – Acadie – 15 août et 15 novembre
Poste audio – Galerie Clark – Montréal – 15 août
Lab_artenso – Montréal – 31 août
La vitrine de L’imprimerie – Montréal – 6 septembre
Beauce Art – 2 septembre
Exposition internationale d’estampe numérique miniature – Voix Visuelle – Vanier – 15 août

2. appels en anglais du Canada

Critical Mass x 4 – Port Hope – 8 août
Images Festival – Toronto – 15 octobre
The James Black Gallery – 1er août
Available Light On-Demand – Yukon, TNO, Nunavut – 15 septembre
Temporary Mural at Daniels Building, University of Toronto – 31 juillet
I SPY – UNIT/PITT /  26 juillet
New Works Grants – 1er août
International digital art miniprint exhibition – Vanier – 15 août

3. appels internationaux

New Technolgy – 31 août
Critical Coding Cookbook – 15 août
Rencontres Internationales Paris/Berlin 2022 – 31 juillet
Survival Tools in the Age of Ultra Anxiety – 2 août
Nomadic artist residencies / La Serre – arts vivants – 8 août
Phileas – a fund for contemporary – Vienna – 10 septembre

4. résidences

Programme des artistes en résidence Doris McCarthy – Toronto – 30 septembre

5. art public

Call for Mural Artists for Haliburton’s Wall of Sports Heroes – Dysart – 13 août
Town of Banff – 6 août
10 Year Commemorative Commission – Woodstock Hospital – 9 août
Portail dans la communauté de Vanier – 26 juillet
BUGA 23 – en cours

6. pour commissaires

Directeur.trice général.e d’Est-Nord-Est – 30 août
Directrieur.trice artistique d’Est-Nord-Est – 30 août
directeur-trice général-e – Centre Caravansérail – Rimouski – 25 juillet
Associate director : collections – Vancouver – 3 septembre
Coordination de projets – Association Atlantique des centres d’artistes autogérés (Atlantis)  – 3 août
commissaire autochtone – Galerie Clark – Montréal – 15 août
Owens Art Gallery’s team as our Colville House Curatorial Intern – Sackville – 3 août
Gallery Coordinator – fifty fifty arts collective  Toronto – 31 juillet
Assistant curator – Capture Photography Festivals – Vancouver – 23 juillet

 

0.

Terres à traverser
Un rassemblement de centres d’artistes autogérés
3 – 8 août. 2021

LA PÉRIODE D’INSCRIPTION EST COMMENCÉE !
Terres à traverser fera connaitre le travail d’artistes, d’écrivaines et écrivains, d’organisateurs et organisatrices communautaires et d’autres personnes qui contribuent activement à la tâche sans fin de repenser le monde. Terres à traverser met à l’honneur des conférences de Faye HeavyShield et de Kim TallBear, ainsi que des projets dirigés par l’artiste Christina Battle, le collectif d’art contemporain Ociciwan et le comité organisateur du rassemblement.

Dans le but de reconstruire notre relation aux ressources en privilégiant le dialogue, les pratiques de soin et les stratégies de guérison et de réhabilitation, Terres à traverser nous offre des occasions de nous réunir pour concevoir des façons d’être autrement.

Terres à traverser est un rassemblement virtuel qui réunit des centres d’artistes autogérés. L’évènement, organisé par l’Alberta Association of Artist-run Centres (Association des centres d’artistes autogérés de l’Alberta, AAARC), est présenté en partenariat avec la Conférence des collectifs et des centres d’artistes autogérés (ARCA).

Nous voulons que Terres à traverser soit accessible à toutes nos communautés. C’est pourquoi l’inscription se fait seulement par contribution volontaire.
 

1. appels en français du Canada

SPOROBOLE lance un nouveau cycle de résidences de recherche-création-production et invite les artistes du Québec-Canada et de l’international* à soumettre des projets pour l’un ou l’autre des quatre programmes de résidences que nous proposons, et qui couvriront la période de septembre 2021 à juin 2023. 

Ce cycle sera axé sur les notions de réel / virtuel, leur frontière, leur porosité possible. La virtualisation quasi généralisée des communications, de l’éducation et de nombreuses activités culturelles et de loisir cette dernière année nous force à reconsidérer notre rapport au monde physique. Comment les échos de la matérialité dans l’univers numérique se manifestent-ils ? Sont-ils devenus nos nouveaux points d’attache ? Quelle forme cet espace liminal entre virtuel et réel peut-il prendre ?

Cet arrière-plan thématique guidera les choix du comité de programmation dans la sélection des projets. 

*Les transports hors Québec devront, a priori, faire l’objet d’une prise en charge par l’artiste appliquant. Cet aspect peut être discuté.  

Chaque résidence comprend :

Cachet de résidence et perdiems – 875$/semaine ;
Remboursement du transport (territoire québécois) ;
Hébergement privé ;
Assistance technique ;
Accompagnement réflexif.
Les conditions spécifiques (si applicables) suivent dans la description de chaque appel.

Les plages spécifiques de résidences seront discutées avec chacun des artistes et déterminées selon leur disponibilité.

Les dossiers reçus seront évalués par un comité de sélection et conservés pour une période de 2 ans.

Seuls les artistes dont les projets sont retenus seront contactés.

Date de tombée pour la réception des dossiers : 20 septembre 2021.

PROJETS ‘ART GAME’ – APPEL MULTI CENTRES 

PROJET ‘VR’

PROJET POUR UNE PLATEFORME D’IMMERSION SONORE VIRTUELLE

RÉSIDENCE PRIM – SPOROBOLE 

 

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La revue acadienne de création littéraire Ancrages cherche des textes et de l’art visuel

No 29. Éloge (paradoxal)
Date : 15 août 2021
Un éloge paradoxal est parfois décrit comme un texte écrit dans le but de louer un objet trivial, une personne ou un défaut qui sont habituellement blâmés par la société et ce, à des fins comiques ou satiriques. Des rigolos comme Rabelais (Éloge des dettes), Érasme (Éloge de la Folie) et Molière (Éloge du tabac) s’y sont essayé. Nous préférons voir cet exercice comme un chevaleresque effort pour défendre les mal-aimé.e.s, les mal-compris.e.s et autre veuf.ves et orphelin.es de notre époque (comme la sloche, la moule zébrée, les Irving, le réchauffement climatique, Rogersville, les MTS, la Ploye, l’Anglo Society of New Brunswick, « Être… ici on le peut »,  l’accord du participe passé des verbes pronominaux, Walmart, etc.)

En attendant vos contributions, récitons en cœur :   

Arrosez-nous !
Nos Irving qui sont aux Bermudes
Que votre Logo soit sanctifié
Que votre Règne ne finisse jamais
Que votre volonté soit faite sur la Terre comme aux Cieux
Donnez-nous aujourd’hui notre Papier de Toilette quotidien
Et les éditoriaux de vos journaux
Arrosez-nous encore, arrosez-nous plus, arrosez-nous mieux !
Faites gicler le glyphosate
Défoliez nos Feuillus dans l’œuf
Empoisonnez et rôtissez nos oiseaux Inutiles
Mangez notre blé en herbe
Protégez-nous de la Taxe Carbone
Et ne nous laissez surtout pas mal penser
Achetez encore plus de journaux, de radios
Et de politiciens !
Et vendez-nous…
Vendez-nous !
Vendez-nous Tout !


No 30  Échange avec la Revue Feux Follets
Date : 15 novembre 2021
Un appel à textes pour parler de la distance entre le Nord pis Sud. Entre le Coude pis Lafayette. Entre la Nouvelle-Orléans pis Bouctouche. Entre un homard pis un écrevisse. Entre le Bayou Lafourche et l’Atchafalaya. Entre Codofil, la Fane pis une ploye. Entre Emeline LaBiche et Évangéline, Gabriel Bellefontaine et Beausoleil. Rien de ça du tout ou tout en même temps.

Ou pour parler du rapprochement. D’y être. Des textes qui parlent des regards, des mines qu’on reconnait tout de suite. De la parenté. Du territoire qu’on habite.

Ou pour parler de chanter, de danser et de grouiller dans le mot de la langue. Dans tout ce que la chaleur peut inspirer.

Un appel à textes dans le français qui habite la personne.

En collaboration avec la revue Feux Follets.

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Veuillez envoyer vos textes à l’adresse appel [arobas] ancrages.ca . Prière de consulter le protocole de soumission. Merci d’indiquer dans l’objet du courriel le numéro de l’édition pour lequel vous soumettez.

Artistes visuel : La revue reçoit vos portfolios électroniques. Veuillez envoyer un lien vers votre site web.

Ancrage accompagne les auteurs et autrices et se réserve le droit, au terme de ce processus d‘échange éditorial, de publier ou non le texte conformément au contrat de publication signé avec l’auteur ou l’autrice.

Tous les détails ici.

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APPEL DE DOSSIERS 
POSTE AUDIO
PROGRAMMATION
HIVER-PRINTEMPS 2022 

DATE LIMITE : 15 AOÛT 2021


Le Centre CLARK invite les artistes, collectifs et commissaires à soumettre des propositions d’œuvres sonores pour le volet Poste audio de sa programmation annuelle. Cet appel vise à compléter le calendrier de programmation 2021-2022. Étant donné les circonstances exceptionnelles de l’année dernière, seulement trois (3) projets seront sélectionnés.

TOUS LES DÉTAILS ICI :
https://centreclark.com/fr/posteaudio/

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LAB_ARTENSO
31 août 2021
 
/ Montréal (Québec)
 
Le centre ARTENSO, affilié au cégep de Saint–Laurent, développe depuis 2019 une réflexion sur la médiation culturelle à l’ère du numérique à travers diverses activités de formation, de recherche et de transfert. Après plusieurs mois de gestation en temps de pandémie, le centre ouvre le LAB_ARTENSO, espace physique et virtuel dédiéà l’incubation, à la production et à l’expérimentation de dispositifs de médiations culturelles numériques.

Ce LAB accueillera, en octobre 2021, une première cohorte de 4 équipes pour mettre en commun idées, pratiques et modalités de cocréation et de prototypage d’expériences de médiation numériques portées par la thématique de la géolocalisation.Les 4 équipes (composées de 2 à 4 personnes) seront accompagnées sur une durée de 4 mois (octobre2021–janvier2022) à travers une série de rencontres et de temps de mentorat qui aboutira sur la réalisation de prototypes de projets visibles et expérimentables sur une interface web.

Date limite pour la soumission d’une candidature : 31 août 2021

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Appel de dossiers

La Vitrine 2021-2022
 
Artistes-commissaires recherché.e.s pour La Vitrine !

La Vitrine de L’imprimerie accueille en résidence des artistes-commissaires qui proposent un projet interdisciplinaire incluant plusieurs créateur.trice.s. En accord avec la mission et les valeurs du centre, la Vitrine est un prolongement de l’atelier s’ouvrant sur la rue Sainte-Catherine Est : une plateforme évolutive en recherche-création qui affirme d’emblée que « L’art commence où il se fait ». 
 
Les projets sélectionnés favorisent l’expérimentation, la prise de risque, l’hybridité des pratiques actuelles et doivent tenir compte de l’espace disponible. Une attention particulière est accordée aux projets qui entrent en dialogue avec le quartier Hochelaga-Maisonneuve et ses résident.es. L’activation de l’espace vise à faire connaître le centre à tous.tes créateur.trice.s et à d’autres publics.
 

Conditions d’accueil 
La résidence offre pour le projet sélectionné:1000$ de cachet pour l’artiste ou les artistes-commissaires par année ; 
2000$ de matériaux ; 
750$ de cachet par créateur.trice participant.e au projet pour un total de quatre par année ;
Une rémunération de 100$ chacun.e pour une activité de présentation du projet ;
Un accès privilégié aux services, équipements et installations de L’imprimerie pour tous les artistes du projet ;
 
*Il est à prévoir que les frais de déplacement et de subsistance ne sont pas couverts.*Une attention particulière sera accordée aux membres de L’imprimerie, aux personnes Autochtones (Premières Nations, Inuit, et Métis), racisé.e.s (y compris les artistes récemment immigré.e.s), aux membres des communautés 2SLGBTQQIPAA+, et/ou aux personnes ayant des capacités différentes ou vivant une situation de handicap ou de maladie chronique. L’imprimerie encourage l’auto-identification des artistes et créateur.trice.s concerné.e.s afin de favoriser une représentation plurielle des diversités au sein du centre d’artistes.

Consultez l’appel complet pour tous les détails.
 
Date de tombée : 6 septembre 2021

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Appel de candidatures
2022
Thématique 2022
VERS LE CIEL ET FAIRE RÊVER
Pour sa 8e édition, Beauce Art ouvre l’appel de dossiers pour le Symposium international de la sculpture de Saint-Georges 2022. Nous invitons tous les sculpteurs  de nous soumettre un projet correspondant à la thématique « Vers le ciel et faire rêver ». 

Vous avez jusqu’au 2 septembre prochain pour soumettre un projet. Le comité de sélection choisira les participants en fonction de la qualité des projets et de sa relation avec le thème de l’édition. Tout dossier jugé incomplet ne sera pas considéré.

Si vous avez des questions, adressez-les par courriel à info [arobas] beauceart [point] com

Thématique écrite et présentée aux sculpteurs par M. Joseph-Richard Veilleux, directeur artistique de Beauce Art : L’International de la sculpture

Lien

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APPEL AUX ARTISTES
Nous invitons tous les artistes professionnels à participer à la SEIZIÈME EXPOSITION INTERNATIONALE D’ESTAMPE NUMÉRIQUE MINIATURE.

L’édition 2021 de l’exposition a pour thème Racines quantiques, Des quarks aux étoiles. La commissaire d’exposition, Dominique Laurent, fera la sélection des œuvres et un jury composé de trois artistes réputés décernera trois prix en argent et des mentions d’honneur.

Les informations et les formulaires sont sur le site Web (http://voixvisuelle.ca).

 
Renseignements :
(613) 748-6954
ou voixvisuelle [arobas] gmail [point] com
www.voixvisuelle.ca

 

 

 

 

 

 

 

2. appels en anglais du Canada

Critical Mass Call for Artists
(Multiple opportunities for Residencies, Soundscapes, and Community-Focused Art Leaders & Innovators)

Submission Deadline : Sunday, August 8, 2021 by 11:59 p.m.

4 Artists in Residence : 4 weeks between (June 2022 & Sept 2022)
2 Sound Artists : Project begin Fall 2021 and launch by spring/summer 2022
2 Community Art Leaders : Begin asap (Summer 2021), end by Spring 2022.
2 Art Innovators : Begin Fall 2021, end by Summer 2022.

Stipends :
$5,000 per curator, artist or artist collective ;
$7,500 for soundscape artists (includes licensing agreement)

Location : Port Hope, Ontario

Critical Mass : A Centre for Contemporary Art is a Port Hope-based not-for-profit arts organization dedicated to bringing contemporary art experiences to our community, in Port Hope, Ontario.

All of our lives have been shaken by both the pandemic and the important cultural and social issues brought to the forefront this past year. We are now at a time and place of change.

Where do we go from here ?

As we move into our second decade as a centre for contemporary art, we are looking for artists to look widely, think deeply, discuss and lead new programming that addresses current societal shifts to expand our thinking and deepen our relationship with every member of the community. Critical Mass exists to generate interactive contemporary art experiences for all.

What have we learned ? How have we adapted ? What do we carry forward ? What do we leave behind ?

Join us in mapping our direction by addressing real change on a personal, collective and institutional level.

To reach our goals we are looking for multiple artists to lead us in generating conversations and safe community engagement art activities that shift all of our thinking about contemporary art and our place in the world. We are seeking 4 Artists in Residence, 2 Sound Artists, 2 Community Artist Leaders and 2 Artist Innovators who want the opportunity to examine these important issues with Critical Mass and the Port Hope community over the next year.

The Little Station – photo by Debbie Beattie

  1. A) Opportunity #1 : Artists in Residence (4 positions – Summer 2022, 1 month each)

We have 4 month-long artist residency opportunities for our 2022 season, which take place between June 2022 and September 2022. Artists in residence are asked to address the curatorial theme of emergence or “where do we go from here ?” in their residency project. How are you as an artist or artist collective addressing critical contemporary issues in your work ? What do you want to change ? How would access to our urban/rural audience make a difference in your practice ?

  1. B) Opportunity #2 : Sound Artists (2 positions – Begin work in fall 2021 for launch summer 2022)

How would access to our SoundWalks mobile app enhance your practice and further develop your thinking about important contemporary issues ? How would you address these in a soundwalk in Port Hope ?

  1. C) Opportunity #3 : Community Art Leaders (2 positions – Begin community consultations Summer 2021 with project completion by Spring/Summer 2022)

How would you use your community-based art practice to act as a catalyst of change within our urban/rural community ? What grassroots approach would you imagine trying that could excite interest and help our community recover from the pandemic and importantly connect with each other ?

  1. D) Opportunity #4 : Art Innovators (2 positions – Begin Fall 2021, end by Summer 2022)

As a curator, artist or artist collective do you have a vision for the future ? Is there a project you would like to initiate that can develop over time ? Consult with us so that together we can create new ways of presenting meaningful contemporary art experiences that resonate now and in the future.

You or your artist collective can apply to one, many, or all of our opportunities. The Critical Mass curatorial team will consider all proposals to curate a cohesive, meaningful/ healing/ thoughtful/ challenging, and visionary contemporary art program for the Port Hope community now and in the future.

The Little Station Gallery/Workspace – photo by Fiona Crangle

For more details on each of these opportunities and to submit your proposal visit criticalmassart.com.

Our Program Director will also host two information sessions over Zoom to discuss these opportunities in more detail and answer any questions. Attendees must register in advance.

Session 1 : Wednesday, July 21, 2021 @7PM
Session 2 : Wednesday, July 28, 2021 @7PM

Application Deadline : Sunday, August 8, 2021 by 11:59 p.m.

Critical Mass gratefully thanks the Ontario Trillium Foundation and the Municipality of Port Hope for funding of these projects.

Critical Mass is committed to cultivating and preserving a culture of inclusion and connectedness. We welcome the unique contributions that you bring.

The Little Station gallery and artist studio is a partially-accessible facility.

To apply, submit your application through our “Submittable” online application form.

For all inquiries, contact :

Debbie Beattie (she/her)
Program Director
Critical Mass Art
Port Hope, ON

Phone : 905-269-2120
Email : debbie [arobas] criticalmassart [point] com
Website : criticalmassart.com

Facebook : /CriticalMassPortHope
Instagram : @CriticalMassArt
Twitter : @CriticalMassArt

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Images Festival invites you to submit works to our 2022 Call for Submissions ! Check out our calls for ON SCREEN (including Student Submissions), OFF SCREEN + LIVE, and GUEST PROGRAMMER.
 
The 35th edition of the Images Festival will take place from April 21 – 27, 2022. Visit this link for more information on how to submit.
 
Deadline : October 15, 2021

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The James Black Gallery | CALL FOR SUBMISSIONS | AUG 1
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CALL FOR SUBMISSIONS –

In an effort to nurture connection and reconnection, The James Black Gallery will be
hosting 6 Pod Residencies with local artists throughout 2021 and into 2022. Each Pod
Residency will consist of 2-6 participants for a duration of two weeks to one-month.

Pods are encouraged to generate art that delves into the problems, conflicts, sources
of collective joy and inspiration that touch our communities. Our residency includes
work space, show space, and access to our tools. In addition, a $500 honorarium will
be offered to each group, thanks to support from the City of Vancouver.

Priority will be given to QTBIPOC+ artists, artists who are frontline workers, and/or
artists experiencing the impact of isolation throughout the pandemic. Additional
requirements and information may be found in the application.

Please complete the application via the Google Form.

Applications and proposals due : August 1st, 2021.

Submissions accepted at : https://forms.gle/1bHLe9BvkwpUozD98 and
thejamesblack.gallery/submit

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Submit Your Film to Available Light On-Demand !

Available Light On-Demand (ALD) is a strategic initiative intended to digitally distribute Yukon and northern Canadian films and media art. This service gives films a new online home among other works on an on-demand platform available to audiences around the world. Available Light On-Demand is a space for building a filmmaker’s audience and demographics through analytics and exhibition opportunities and is designed to be a one-stop shop for diverse, artist-driven Yukon and northern content.

Available Light On-Demand is a joint initiative between the Yukon Film Society and the Klondike Institute of Art and Culture and supported by the Canada Council for the Arts and Government of Yukon.

Eligibility

  1. All submissions must be created by a Yukon, NWT, or Nunavut resident. Filmmakers with films that have screened at a northern Canadian film festival (ALFF, DCISFF, YFF, DNFF) or member filmmakers of either YFS or KIAC are encouraged to submit.
  2. Submissions must not be freely available online in any form. Some prior SVOD and PPV distribution agreements are permissible. If your film is selected, you must be willing to remove the film from publicly-available channels.
  3. Must be in English, French, or subtitled in English. Any non-English/French language films, including works in First Nations languages, are eligible but will need to be submitted with an English transcript. Please contact the ALD Distribution Coordinator if this cannot be accommodated by the filmmaker, other arrangements may be available.
  4. Filmmakers must own or have cleared all rights/assets used in the submitted film. This includes music, images, logos, talent, and any other identifiable work/property in the film.

Notes

The information provided is private and will not be shared with anyone outside of the Available Light On-Demand team, including curatorial committee members. Available Light On-Demand reserves the right to keep the submission materials for subsequent editions of the initiative for future adjudication committees.

The filmmaker will be notified by the Distribution Coordinator if the future committee wishes to consider their film in subsequent years/selection windows.

Submission guidelines for ALD are subject to change. Yukon Film Society reserves the right to rule on all issues not expressly covered in these guidelines.

Works selected for distribution by ALD will be paid a licensing fee of $530 (based on IMAA recommended rates) as well as 75 % of the net rental/purchase revenue of their film once the licensing fee has been recouped.

For the purposes of eligibility, ALD uses the following definitions :

Feature-Length : 60 minutes or longer  Medium-Length : 30-59 minutes  Short : under 30 minutes

Rough Cuts/Fine Cuts : ALD will only accept works for 2021/2022 that will be completed by December 31st, 2021. If needed, the Distribution Coordinator will request an updated version before December 31st and will contact those filmmakers directly.

Programming Decisions

Applicants will be notified of programming decisions via email no later than September 30th, 2021. Final programming, categorization and scheduling of film releases will be determined by the Curatorial Committee with consideration from the Distribution Coordinator. Their decision is final.

Submissions

Please submit your film through this ALD submission form : https://form.zonefestival.com/?k=alff_f2

Deadline for 2021-2022 : September 15th, 2021

Contact

Questions or comments ? Please message the ALD Distribution Coordinator at programs [arobas] yukonfilmsociety [point] com.

We look forward to your submissions !

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Call for Proposals from First Nations, Métis, and Inuit Artists : Temporary Mural at Daniels Building, University of Toronto

The U of T Daniels Faculty, the Daniels Art Directive (DAD) and Elder Whabagoon are issuing a Call for Proposals for First Nations, Métis, and Inuit Artists living in the Greater Toronto and Hamilton Area (GTHA) to create a temporary mural on the north façade of the Daniels Building. We are answering the U of T Truth and Reconciliation Calls to Action #2 : “A strategy for the funding and placement of more Indigenous public art across all three campuses should be developed, in close consultation with local Indigenous communities.”

Supported By
This inaugural Indigenous mural project at the Daniels Building is guided by Elder Whabagoon, an Ojibway Elder who sits with the Loon Clan. She is a member of the Lac Seul First Nation, a Keeper of the Sacred Pipes, and a 60’s Scoop survivor. Elder Whabagoon is the inaugural First Peoples Leadership Advisor to the Dean at the Daniels Faculty.

The Daniels Art Directive (DAD) is a student-led group that creates exhibitions, workshops, and community projects. They curated the first mural on the Daniels Building : “Support Black Designers.” mural, with its designers and Daniels alumnae Ashita Parekh and Tolu Alabi, installed from October 2020 to May 2021.

The project is supported by the Daniels Faculty. We are hoping for more funding to support the Artist, the Advisory Panel, workshops, and consultations. If you’d like to support this initiative, please contact danielsartdirective [arobas] gmail [point] com.

Advisory Panel
The Indigenous Advisory Panel will select the Artist and guide the project team. We are grateful to the Advisory Panel for their guidance and service : James Bird, Melissa Deleary, Jaime Kearns, Robin Rice, Brenda Wastasecoot. The mural will contribute a greater understanding of Indigenous artistic expressions, peoples, and cultures.

Call for Proposals
We are pleased to share our Call for Proposals (included in the form). All interested artists should complete all three sections of the online form, or fillable PDF. The due date is Saturday July 31, 11:59 pm (EDT). We will support accessibility accommodations. Please save your form as you go. If you are submitting the PDF, please email : danielsartdirective [arobas] gmail [point] com.

Budget / Artist Fee
This art commission includes an Artist fee of $7000 and a materials budget of $5000. We are currently seeking more funding to expand the budget.

Templates for Submissions
We have included a drawing of the elevation of the Daniels Building north façade, available as a PNG, PDF, Illustrator (.ai), and Rhino (.3dm) file. Please use our supplied budget Excel spreadsheet template. Here is the folder of our templates.

Site History
The land of 1 Spadina Crescent has been the home and an important trail of the Mississaugas of the Credit, the Anishinaabe, the Chippewa, the Haudenosaunee, and the Wendat peoples. Spadina is synonymous with Ishpadinaa, meaning “a place on a hill” from Anishinaabe.

We are currently seeking more information from researchers at the University of Toronto and other institutions about the Borden Buildings (563 & 487 Spadina Crescent) where the Borden Dairy Company invested in malnutrition experiments on Indigenous children. The North Borden Building now houses U of T’s First Nation House.

1 Spadina Crescent, now the Daniels Building, was built originally to house Knox College – a Presbyterian theological school that was run by the Presbyterian Church of Canada, who ran 11 of the 130 residential schools in Canada. We will share this deeper history of the site as we receive the information from validated sources.

You can engage with Toronto’s significant Indigenous history and presence through the Driftscape app, for free on Apple and Android devices.

Information Session
We have hosted a virtual information session where we went through the Call for Proposals and answered questions. Please visit the Daniels Youtube to see a recording of this session.

For more information please visit :
www.daniels.utoronto.ca/outreach/daniels-mural-project

Contacts
If you have questions about this project or wish to support, please contact danielsartdirective [arobas] gmail [point] com (Facebook, Instagram, Website).

For media, please contact Hannah Brokenshire, Senior Communications and Media Relations Officer.

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I SPY… is a disposable camera mail art project created by UNIT/PITT. Inaugurated in 2020, this will be the second year of I SPY…After a turbulent year, we would like to know what you’ve seen. What have you witnessed ? In your communities ? Your everyday life ? Your dreams ? What have you not seen ? What do you hope to see ? 

Six selected participants will be mailed disposable cameras with return postage. Each individual will be given a unique crowd-sourced prompt that begins, “I spy with my little lens…” Participants will have one month to photograph whatever they choose, as long as one photograph in their roll responds directly to the prompt. Nine photographs from each roll will be published to UNIT/PITT’s website and social media, and selected for consideration in a future exhibition.

Applications will be juried by U/P’s Programming Committee. Successful applicants will receive $500, and high-resolution scans of their photographs.

Who can apply :

This program is open to post-secondary and graduate students from any area of study, and emerging and early career artists and cultural practitioners.* Eligible applicants must currently reside on or have strong connections to the unceded land belonging to the Musqueam, Squamish and Tsleil-Waututh First Nations, also known as Vancouver BC.

*Borrowing this definition from the British Columbia Arts Council, an emerging and early career artist or cultural practitioner is someone under 30 years of age, or someone who has completed a peer-recognized basic training in their discipline or art form within the last five years.

How to apply :

Email submit [arobas] unitpitt [point] ca with a short statement about yourself and your interest in this project (maximum 300 words), a curriculum vitae, and 3-5 links to view your work online. Deadline to apply is Monday July 26 at 4:00pm PDT.

All applicants will be notified of the outcome by Friday August 6, 2021.

Full call

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The New Works Grant is a project-based initiative aimed at supporting underrepresented
artists in our community. This year marks the second iteration of this initiative which, with
the generous partnership of Telus Storyhive, will award 4 peer adjudicated grants of
$2500 for Black filmmakers living on the unceded lands known as British Columbia.

Projects can vary from short to feature, from scripted to doc, from experimental to
animation. The funds are intended to support artist fees while working on a new project
but can be used as seen fit by the artist. Applications are open now until August 1st,
2021.

Application guidelines and submission page can be found here :
https://experimentalforest.ca/Community

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CALL TO ARTISTS
This is an invitation to all professional artists to participate in the SIXTEENTH INTERNATIONAL DIGITAL ART MINIPRINT EXHIBITION.

Quantum Roots, From the Quarks to the Stars is the theme of the 2021 edition of the exhibition. The curator of the exhibition, Dominique Laurent, will select the works, and a jury comprised of three renowned artists will decide on the cash prize winners and the honorable mentions.

Details and entry forms can be found on the website (http://voixvisuelle.ca/).
 
 
Renseignements :
(613) 748-6954
ou voixvisuelle [arobas] gmail [point] com
www.voixvisuelle.ca

 

 

 

 

 

3. appels internationaux

New Technological Art Award 2022
February 5–March 22, 2022

Application deadline : August 31

www.zebrastraat.be

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Call for Submissions
Critical Coding Cookbook
Deadline : August 15, 2021

Critical Coding Cookbook seeks work that illustrates how to interrogate, deconstruct, and decolonize the teaching and learning of code from an intersectional feminist lens. Contributions can take the form of assignments, activities, projects, code examples, collaborative tools, and/or case studies. An honorarium will be provided to all contributors.

https://parsonsdt.github.io/critical-coding-cookbook

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Appel à proposition 2022
 
L’appel à proposition pour les Rencontres Internationales Paris/Berlin 2022 est ouvert jusqu’au 31 juillet 2021. Événement incontournable dédié aux pratiques pratiques contemporaine de l’image en mouvement, les prochaines Rencontres Internationales Paris/Berlin se dérouleront à Paris en février 2022. Elles proposent chaque année une programmation internationale inédite, réunissant des oeuvres d’artistes et de réalisateurs reconnus sur la scène internationale aux côtés de jeunes artistes et de réalisateurs présentés pour la première fois.
 
Nous sommes très heureux d’annoncer que les Rencontres Internationales Paris/Berlin inviteront, pour la première fois, un jury international à décerner un prix à l’une des œuvres de la programmation. Ce prix transversal distinguera une œuvre singulière dans le domaine des images en mouvement.
 
 
Proposer une œuvre →
 
 
Film, vidéo, multimédia
 
 
Tout individu ou organisme peut effectuer une ou plusieurs propositions, sans limitation de provenance géographique. L’appel à proposition est ouvert, tant pour la programmation générale que pour la compétition, pour les cycles film, vidéo et multimédia, sans restriction de genre et de durée.
 
 
Film et vidéo
 
► Vidéo / Vidéo expérimentale
► Fiction, fiction exp. / Court, moyen, long métrage
► Documentaire, documentaire exp.
► Film expérimental
► Animation
Multimédia, expanded media
 
► Installation vidéo, installation multimédia
► Vidéo 360°, art VR, AR et XR
► Performance/concert multimédia
 
 
Pour faire une proposition
 
Quel que soit votre pays, vous avez la possibilité de choisir entre deux types d’inscription :
► Propositions pour la programmation générale (sans compétition). Les inscriptions sont gratuites.
► Propositions pour la compétition. Un jury international décernera le Prix lors de l’événement à Paris en 2022.
 
 
Lire plus sur notre site web →
 
 
Les inscriptions sont ouvertes jusqu’au 31 juillet 2021.

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Survival Tools in the Age of Ultra Anxiety

Deadline :
Monday, August 2, 11:59pm ET
Curated by Jeju Island

SUBMIT HERE

Collaborative team “Jeju Island” and Flux Factory are excited to announce an open call for the exhibition Survival Tools for the Age of Ultra Anxiety. 

This exhibition takes as its premise the state of ultra-anxiety our culture is functioning within due to the pandemic and worldwide social and economic upheaval. It questions whether our endlessly competitive society, which rewards selfish behavior over altruism, has given us the tools needed to survive or whether artists are needed to lead us away from the brink of extinction.

This group exhibition proposes physical, emotional and psychological survival through the adoption of tactics, methods and tools central to artistic creation but commonly marginalized by societies focused on expediency and short-term financial profit. Through tactics, gadgets, gizmos, interactive machinery, and video narratives a course forward will be explored that values and utilizes unfettered imagination, rampant invention, irrational systems, dream logic, humor and the impossible. This exhibition depends upon and makes the case for a world built on the notion that things are not fixed in their identities but are mutable and can be changed.

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CALL FOR PROPOSALS : Nomadic artist residencies / La Serre – arts vivants
Deadline date : August 8, 2021 ; Location : everywhere ; Source : La Serre
 
For the second year, LA SERRE – arts vivants offers a collective nomadic artistic residency program. Conceived as a collaborative research process, this laboratory stands as an intersectorial resourcing space based on expertise exchange and creation of ideas.

Through several meetings and activities spread throughout the year, the residency program invites eight live art practitioners to develop the prototype of an artistic project at the junction of several disciplines, knowledges and/or know-hows. Inspired from a working method developed together with L’Amicale de production, the creation of a prototype stands as an intermediary step in a creation process, which can open up unexpected and unusual bifurcations.
 
For more information : https://laserre.ca/en/workshops/local-residencies
 
ABOUT LA SERRE
LA SERRE originated from the essential need to rethink live arts creation and production support structures. It is an offshoot of the OFFTA festival, a defining arts event founded in 2007 that has become essential to ensure the vitality of the local live arts ecosystem. For over ten years, OFFTA has participated to the decompartmentalization of artistic disciplines and audiences, as well as to the promotion of over 600 emerging artists on the local, national and international levels. In 2015, in the framework of sustainable development and with the goal of better serving its community with its expertise, networks and tools, OFFTA changed its name and broadened its mandate to become LA SERRE – arts vivants.

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Call for applications for international funding collaborations in 2022

Application deadline : September 10, 2021

Phileas – A Fund for Contemporary Art
Schleifmühlgasse 1
1040 Vienna
Austria

www.phileasprojects.org
Instagram

Phileas is a philanthropic organisation based in Vienna, Austria, that enables ambitious projects within the field of contemporary art. Its activities focus primarily on international exhibitions by Austrian and Austrian-based artists.

Phileas co-produces new works and their presentation in museum exhibitions and biennials, as well as accompanying publications and symposia. Where possible, its support is extended to enable the acquisition of the works for public collections.

The deadline for applications for 2022 project collaborations is September 10, 2021. Applications must be submitted by institutions. Applicants will be informed of a decision in November 2021. For further details, please see our application form.

In addition to funding collaborations on exhibitions, Phileas provides curatorial assistance to museum and biennial curators and organises funded research trips to Austria to visit artists’ studios, foundations and museums. Phileas also assists museum trustee and patron groups with planning and organizing trips to Austria. Please contact visit [arobas] phileasprojects [point] org for further information.

Phileas was founded in 2014 by Jasper Sharp and Moritz Stipsicz. Its programme is managed by Margherita Belcredi, Hannah Marynissen, Christina Panholzer and Salvatore Viviano.

In 2021 Phileas is co-producing the following international projects :

–Ana Hoffner’s participation at the 5th Kochi-Muziris Biennale
–Angelika Loderer’s participation at the 5th New Museum Triennial
–Gernot Wieland’s participation at the 3rd Bienal de America del Sur
–Ines Doujak’s participation at the 11th Liverpool Biennial
–John Gerrard’s participation at the 13th Gwangju Biennale
–Philipp Fleischmann’s participation at the 34th Bienal de São Paulo
–(Artist to be announced) participation at the 17th Istanbul Biennial

–Friedl Kubelka vom Gröller’s exhibition at MACRO, Rome
–Katrin Hornek’s exhibition at ar/ge kunst, Bolzano
–Lazar Lyutakov’s exhibition at Simian, Copenhagen
–Paul Renner’s exhibition at the Contemporary Arts Museum, Houston
–Philipp Timischl’s exhibition at the Fondation Fiminco, Paris
–Sophie Thun’s exhibition at Kim ? Contempoary Art Center, Riga

 

 

 

4. résidences

Le Programme des artistes en résidence Doris McCarthy accepte les demandes pour 2022

TORONTO, le 8 juill. 2021 /CNW/ – La Fiducie du patrimoine ontarien accepte désormais les candidatures au Programme des artistes en résidence Doris McCarthy pour 2022. Les périodes de résidence sont disponibles tout au long de l’année 2022, avec des durées flexibles allant de un à trois mois. La date limite de candidature est le 30 septembre 2021.

Ce programme est ouvert aux artistes professionnels canadiens pratiquant un large éventail de disciplines. Les artistes auront l’occasion de vivre et de créer dans le cadre naturel inspirant du Centre des artistes en résidence Doris McCarthy, appelé le « Paradis d’une folle », les anciens studio et maison de la célèbre paysagiste canadienne Doris McCarthy.

Situé sur les falaises Scarborough à Toronto, le « Paradis d’une folle » offre un environnement tranquille aux artistes qui cherchent à s’évader, à se ressourcer et à se concentrer sur leur art – dans le sanctuaire où Doris McCarthy habitait.

Pour en savoir plus et remplir un formulaire de demande, rendez-vous sur www.heritagetrust.on.ca/pardm.

Le programme et l’utilisation du « Paradis d’une folle » permet à la Fiducie d’illustrer les nouvelles utilisations créatives et dynamiques des espaces patrimoniaux. Dans le cadre de la période de résidence, les artistes sont tenus d’offrir du mentorat pour favoriser le développement d’un ou de plusieurs artistes émergents.

Doris McCarthy a fait don de sa maison à la Fiducie en 1998 dans l’intention expresse de permettre à d’autres artistes d’avoir la même possibilité de vivre et de travailler sur le site qui a tant favorisé sa propre expression artistique. Elle y a vécu jusqu’à sa mort en 2010. La Fiducie a lancé le Programme des artistes en résidence en 2015 pour mettre en valeur l’héritage artistique et culturel de Doris McCarthy en montrant la valeur inspiratrice du paysage et en promouvant l’excellence dans les domaines de l’art, de la musique et de l’écriture canadiens. À ce jour, la Fiducie a accueilli 43 artistes au « Paradis d’une folle ».

La Fiducie accepte les demandes d’artistes pratiquant diverses disciplines créatives, ainsi que d’artistes issus de milieux sous-représentés. Ce programme est généreusement soutenu par le projet Artistes émergents RBC.

Faits en bref :

Doris McCarthy (1910-2010) était l’un des paysagistes canadiens les plus renommés de la seconde moitié du XXe siècle, qui a travaillé dans sa maison, le « Paradis d’une folle », pendant près de 70 ans.
Mme McCarthy a fait don du « Paradis d’une folle » à la Fiducie du patrimoine ontarien en 1998 afin d’en préserver les valeurs pittoresques, esthétiques, naturelles et culturelles, en souhaitant qu’après sa mort, il devienne un centre de résidence pour les artistes et un lieu d’activités patrimoniales.
À ce jour, 43 artistes ont obtenu des résidences au « Paradis d’une folle ».
La Fiducie œuvre avec la galerie Doris McCarthy (Université de Toronto à Scarborough), l’Université de l’EADO, l’Ontario Society of Artists et la Writer’s Union of Canada à la conception du programme.

 

 

 

 

 

 

 

5. art public

Call for Mural Artists for Haliburton’s Wall of Sports Heroes

Submission deadline : August 13, 2021 at 3:00 pm

The Municipality of Dysart et al is requesting proposals and quotations from artists to create murals on the Wall of Sports Heroes on the the A. J. LaRue Community Centre in the village of Haliburton.

Haliburton is well known for its hockey players, but we are also home to athletes with extraordinary talents in other sports.

Our community wants to honour Lesley Tashlin, Haliburton’s first Olympian, representing Canada in the sprint hurdles and relay in the 1986 Olympics and Taly Williams, the first graduate from Haliburton Highlands Secondary School and University of Waterloo to play in the CFL. with murals on the Wall of Sports Heroes.

 

Each mural will be 12 ft in height and 18.5 feet in width. The murals will be painted on panels which will be mounted on the wall. Images of the athletes provided.

Haliburton is located approximately 210 km northeast of Toronto in what is often known as “cottage country” The village of Haliburton, with a beautiful location on Head Lake, surrounded by forested hills, is also known as a centre for the arts, home to the Haliburton School of Art and Design and the Haliburton Sculpture Forest.

Submission deadline : August 13, 2021 at 3:00 pm

For more details about the project go to : www.dysartetal.ca/muralwall
For the Guidelines and Application : View PDF document here

For questions or to make a site visit :
Andrea Mueller, Manager Recreation and Events
705‐457‐1740 ext 635 | amueller [arobas] dysartetal [point] ca

Kate Butler, Director, Haliburton Highlands Museum
705‐457‐2760 | kbutler [arobas] haliburtonhighlandsmuseum [point] com

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The Town of Banff through the Community Art Committee is seeking Expressions of Interest (i.e Request for Qualifications) from midcareer and senior professional artists to create a permanent work of art in a newly re-envisioned public space in downtown Banff. This call is open to mid-career and established Canadian artists or artist teams possessing a demonstrated capacity for working effectively on public art projects and adhering to project timelines and budgets. Applicants from all backgrounds, identities and geographical locations across Canada are encouraged to apply.

Date limite : 6 août

https://banff.ca/DocumentCenter/View/12343/Call-to-Artists-Bear-Street-EOI

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10 Year Commemorative Commission

Call to Artists : Woodstock Hospital is inviting proposals for a sculpture to commemorate the 10th anniversary of the new hospital

Deadline : August 9, 2021
Budget : $10,000

About Woodstock Hospital :
Woodstock Hospital is a full-service community hospital, providing care to a population of 55,000 people and offering specialized care to nearly 110,000 people within Oxford County and area.

Mission :
Community-Oriented, Personalized, and Quality Care

Vision :
Working collaboratively to advance the health and well-being of our community.

Values :
Compassionate
Innovative
Resourceful
Collaborative
Leadership
Ethical

Value Statement :
We strive to serve others ; building on our collective strengths, expertise, and shared values ; for the betterment of our patients, their families, and our community.

Woodstock Hospital Courtyard Aerial View

PROJECT SUMMARY/ART OPPORTUNITY OVERVIEW
The Woodstock Hospital invites artists residing in Ontario to submit expressions of interest and qualifications to create a permanent public artwork to be displayed in the Woodstock Hospital Courtyard (Lower Level), located in the City of Woodstock, to commemorate the 10th anniversary of the new hospital.

The successful artist(s) will create permanent work to be displayed that will :

  • Reflect the Hospitals Mission, Vision and Values
  • Be original artwork (preexisting sculptures will be considered)
  • Be easily maintained (must consider seasonal change)

Woodstock Hospital is committed to equity and inclusion, and encourages applications from culturally diverse artists and artists with disabilities.

The Woodstock Hospital located in the City of Woodstock is situated on the traditional territories of the Indigenous Peoples and covered by the Upper Canada Treaties. We acknowledge the history of the traditional territory and respects the longstanding relationships of the local Indigenous groups, the Haudenosaunee, Lenape, and Anishinaabek of this land and place in southwestern Ontario. We also recognize the Indigenous communities in close proximity : Chippewas of The Thames First Nation ; Oneida Nation of The Thames ; Munsee-Delaware Nation ; Mississaugas of New Credit First Nation ; and Six Nations of The Grand (which consists of Mohawk, Cayuga, Seneca, Onondaga, Oneida and Tuscarora Nations).

SITE LOCATION and PLANS
Please refer to the attached photos and site plans for more details on the space.

The sculpture will be located in the Woodstock Hospital Courtyard (lower Level) which is a common outdoor space that is open to staff, patients and visitors. The installed artwork form and materials should not impede movement or pose any safety concerns. The artwork must also be robust enough and made with material to withstand the normal fluctuations of Ontario weather.

Woodstock Hospital Courtyard Site Plan

BUDGET
The budget for the design, fabrication of the artwork will be $10,000 and must cover ALL expenses related to the projects, including (but not limited to) artist fee(s) ; materials ; fabrication ; insurance ; installation ; documentation ; travel to and from the site.

ARTIST ELIGIBILITY
This is a provincial-wide call for proposals. Professional* artists and/or artist-led teams** residing in Ontario are encouraged to apply.

* Professional artist is defined as a person who is critically recognized as an artist ; possesses skill, training and/or experience in their artistic discipline ; is active in and committed to their art practice ; and has a history of public presentation.

** Artist-led teams must share the total commission of $10,000.

ESTIMATED PROJECT TIMELINE
Artist Call Opens : July 22, 2021
Site Visits : July 26, 2021
Submission Deadline : August 9, 2021
Award of Project : August 20, 2021 at the latest
Installation : November 8, 2021

SELECTION PROCESS and CRITERIA
Expressions of Interest will be reviewed by a Selection Committee at Woodstock Hospital comprised of art consultants/artists, Woodstock Hospital and Woodstock Hospital Foundation Board members, the Woodstock Hospital CEO and the Foundation Senior Development Officer.

The artist(s) selected for the final commission will be required to enter into an agreement with the Woodstock Hospital which will contain provisions including but not limited to rights of ownership and use and will include a warranty period up to 12 months covering all workmanship defects, accidental and environmental damage. The completed artwork will be the property of the Woodstock Hospital but the moral and copy rights remain with the artist(s). The selected artist(s) will also be required to create a maintenance manual for the final artwork. Please contact the Foundation office for a copy of this document.

Woodstock Hospital Courtyard View of Clock

APPLICATION REQUIREMENTS and FORMS
Artists wishing to be considered must submit the following details :

  • Complete Contact Form
  • Review and complete items detailed on the Application Checklist

The Contact Form and Application Checklist are available here

Complete applications must be received in the office or by email on or before Monday August 9, 2021 at 4:00pm (not a post-marked deadline). Incomplete, late or faxed applications will not be accepted.

APPLICATION DELIVERY and RECEIPT
All supporting materials must accompany the application. Incomplete and/or late applications will not be accepted. Faxed applications will not be accepted. The Woodstock Hospital and Woodstock Hospital Foundation will not be responsible for applications lost in transit. While all reasonable care will be taken in the handling of materials, the Woodstock Hospital and Woodstock Hospital Foundation will not take responsibility for lost or damaged materials.

It is the applicant’s responsibility to ensure the signed complete application package reaches the Woodstock Hospital Foundation by the deadline. All applicants will receive a notice by e-mail that their application has been received. If you have submitted an application and do not receive notification by August 11th, 2021 please contact the Woodstock Hospital Foundation.

Send applications : Via email to foundation [arobas] wgh [point] on [point] ca
with the subject line Woodstock Hospital 10 year Commemorative Commission

OR : Woodstock Hospital 10 year Commemorative Commission
Woodstock Hospital Foundation
310 Juliana Drive
Woodstock, ON, N4V 0A4

The Woodstock Hospital reserves the right to choose to not recommend any application, proposal or finalist and to terminate or re-advertise any project.

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La Ville d’Ottawa invite les artistes professionnels à soumettre une demande de qualification pour la conception, la création et l’installation de l’œuvre d’art permanente Portail dans la communauté de Vanier. Il s’agit d’un concours public en deux étapes, conforme à la Politique d’art public de la municipalité et aux éléments pertinents du Plan d’art public pour le chemin de Montréal et Vanier.

Date limite pour le dépôt des propositions : le 26 juillet 2021
Demande : Formulaire en ligne
Budget : 200 000 $ +TVH
Lieu : intersection du chemin de Montréal et du chemin North River, Vanier, Ottawa, Canada
Personne‑ressource : Allison O’Connor, programmedartpublic [arobas] ottawa [point] ca

Consultez les details ici

Vision du projet
Dans le cadre de la première phase du Plan d’art public pour le chemin de Montréal et Vanier, le portail servira de point de repère et correspondra à l’entrée ouest du quartier Vanier. L’œuvre doit faire état du passé, du présent et de l’avenir exceptionnels du quartier et en représenter la créativité, la résilience et l’exceptionnelle diversité. La conception de l’œuvre doit être sécuritaire pour le public, être sécuritaires pour le public, donc il est déconseillé d’installer des œuvres qui offrent des endroits où se cacher ou qui sont difficiles à voir. L’oeuvre doit être représentative du site en tenant compte de la rivière Rideau voisine et en s’illustrant parmi les nouveaux aménagements résidentiels et commerciaux attenants.

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In partnership with the German Federal Horticulture Show—BUGA 23—the Land Art Generator will launch a transformative renewable energy design challenge in March of 2022 with $40,000 in prize awards. To learn more, join BUGA 23 : Platform at 6 PM Central European Time (12 PM Eastern Time) on Thursday, June 24.
 
As a part of the German Bundesgartenschau (BUGA 23) that will open in Mannheim in 2023, the latest LAGI design challenge brings together a number of themes and ideas for inspiration.
 
Just as a garden is a productive landscape for nourishment that also brings us joy and pleasure, how can we re-imagine our energy landscapes so that they too bring joy and pleasure for our communities ?
 
LAGI 2022 will invite proposals for renewable energy systems designed with a social lens for a range of scales around the City of Mannheim—from the private garden to the city square.
 
LAGI 2022 Mannheim will expand what is possible using existing clean energy technologies to create beautiful, sculptural modules that can plug into the smart postcarbon city.

 
Selected design entries to LAGI 2022 Mannheim will be included in a new book to be published by HIRMER and featured in an exhibition at BUGA 23 with expected attendance in the millions. The top two designs as chosen by the jury will receive cash awards of $30,000 and $10,000 USD.
 

 
More about BUGA 23
The German federal garden show (“BUGA”*= short for “Bundesgartenschau”) will be taking place in Mannheim from April through to October 2023. BUGA 23 is a lot more than just a flower show : It will improve the sustainable quality of life and lifestyle in Mannheim. Over seven Kilometers long, a stretch of green, will create new places to walk, play and relax, at the same time improving the city’s air quality and climate. BUGA is also part of Mannheim`s North East Green Corridor Project, connecting 230 hectares of green areas forming a corridor stretching into the city centre.

One major highlight will be a 2 km long overhead cable car system spanning the river Neckar, and connecting Luisenpark with the new BUGA-Grounds.

Creating a healthy environment for Mannheim’s future, climate-neutral in harmony with the natural environment, BUGA 23 is an innovative experimental field for living together in the city sustainably. It complies with the UN Sustainability goals which are incorporated in Mannheim`s mission statement for 2030. Solutions to problems and challenges of our time will be explored relating to climate, the environment, sustainable agricultural production and food security.

 

 

 

 

 

 

6. pour commissaires

Directeur.trice général.e d’Est-Nord-Est

Date limite de réception des candidatures : 30 août 2021
Entrevues : Semaine du 6 septembre 2021
Date d’entrée en fonction : Dès que possible, septembre 2021
 

Poste de direction générale :
 
Sous l’autorité du conseil d’administration, la direction générale d’Est-Nord-Est poursuit le développement de l’organisme dans le respect de sa mission. Elle veille à l’élaboration et à l’implantation des orientations stratégiques adoptées par le conseil et soutient la mission, la vision et les valeurs de l’organisation. Elle s’assure qu’Est-Nord-Est ait les ressources financières, humaines et matérielles nécessaires à ses activités.

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Directeur.trice artistique d’Est-Nord-Est

Date limite de réception des candidatures : 30 août 2021
Entrevues : Semaine du 6 septembre 2021
Date d’entrée en fonction : Dès que possible, juin 2021
 

Poste de direction artistique :
 
Sous l’autorité de la direction générale, la direction artistique d’Est-Nord-Est poursuit le développement de l’organisme dans le respect de sa mission. Elle assure la direction artistique d’Est-Nord-Est, la mise en œuvre du plan de communication de l’organisme et la qualité des contenus.

Téléchargez en pdf

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le Centre Caravansérail est a à recherche d’un·e directeur·rice général·e et artistique.

Date limite 25 juillet 2021
Offre d’emploi


Présentation de l’organisme

Situé à Rimouski, le Centre d’artistes Caravansérail soutient la recherche et l’expérimentation en arts visuels actuels et se consacre à la diffusion et au rayonnement de la relève artistique et des pratiques émergentes au Bas-Saint-Laurent (QC). Il s’investit dans la professionnalisation des artistes de la relève et s’implique dans l’avancement de la carrière de ses membres, qu’ils ou qu’elles soient émergent·e·s, à mi-parcours ou établi·e·s. Sensible à l’hétérogénéité des publics, le Centre œuvre à la démocratisation de l’art actuel.


 Description du poste
Fonctions principales
Sous la responsabilité du conseil d’administration, la direction générale et artistique :applique les orientations de l’organisme ;
met en place et coordonne une programmation d’expositions en salle et d’activités artistiques de différentes natures en collaboration avec des artistes et des organismes culturels ;
consolide les partenariats entre le Centre et les institutions d’enseignement ;
développe des projets et des initiatives favorisant l’avancée des arts visuels actuels ;
assure la recherche, le développement et la gestion des ressources financières et matérielles ;
fait le montage financier des activités du Centre et rédige les demandes de subventions ainsi que les rapports qui y sont associés ;
développe des stratégies de développement du membership et consolide celles déjà en place ;
coordonne l’ensemble de l’organisation du travail ;
encadre les employé·e·s salarié·e·s et contractuel·le·s, fait annuellement les évaluations des compétences et du bien-être au travail et veille au besoin de formation ;
garde le conseil d’administration informé et veille à la saine gouvernance du Centre ;
promeut et représente l’organisme auprès de différentes instances et organisations.


 Profil recherché
Diplôme universitaire en arts visuels, en histoire de l’art et/ou en gestion d’organisme culturel ou tout autre combinaison d’études et d’expériences jugée pertinente ;
Personne dynamique, proactive et polyvalente ;
Aptitude au travail individuel et en équipe et capacité à collaborer avec les acteur·rice·s des milieux artistique, culturel, communautaire et scolaire ;
Excellent sens de l’organisation et des priorités ;
Connaissance du milieu artistique et culturel québécois et de ses pratiques ;
Connaissance des bailleurs de fonds publics ;
Connaissance de la structure d’un OBNL ;
Expérience en gestion des ressources humaines, financières et matérielles ;
Expérience en rédaction de demandes de subventions ;
Base de notions comptables, un atout ;
Intérêt marqué pour le contexte régional.

Conditions
Lieu de travail : Centre d’artistes Caravansérail (Rimouski, QC)
Horaire : 30 h/sem
Salaire : 20,50 $ à 23 $/h, selon l’expérience
47 semaines de travail par année
Entrée en poste : Dès que possible

Faites parvenir votre curriculum vitae accompagné d’une lettre de présentation à l’attention de Madame Karine Ouellet, présidente du conseil d’administration, par courriel au plus tard le 25 juillet 2021.

Veuillez noter que seules les personnes retenues pour une entrevue seront contactées et que celles devront fournir des références.

Consultez l’offre d’emploi sur le site web

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Associate Director : Collections

Catriona Jeffries is now accepting applications for the position of Associate Director :
Collections to start Fall 2021 in Vancouver, Canada.

Deadline : September 3, 2021

Job Description :

Associate
Director : Collections is a full-time position that will work directly with private,
public and museum collections in the communication and translation of gallery artists’
practices. This position will maintain, develop and grow relationships with collectors,
advisors, curators and institutions ; administering acquisitions by museum and private
collections in relation to the gallerys exhibitions, art fairs, and artists exhibitions.

Qualifications :

The candidate will have demonstrated exceptional organizational, written and social
communication skills, the ability to excel in a fast-paced environment, and a thorough
knowledge of art history and the contemporary international art world. They will be able
to clearly communicate the artists practices and develop comprehensive knowledge of
the historical, material and conceptual structures of the work. An undergraduate or
postgraduate degree in art history, curatorial studies or visual arts is expected. Prior
experience in a contemporary
gallery or museum and fluency in additional languages
is an asset. Proficiency in a Mac OS environment is expected. Remuneration is
commensurate with qualifications and experience and the position includes a six-week
vacation period.

How to apply :

Please send a cover letter detailing your qualifications and experience, as well as your
resume in a single PDF format by e-mail to gallery [arobas] catrionajeffries [point] com, subject
Associate Director : Collections by September 3, 2021. No telephone inquiries please,
only successful applicants will be contacted.

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OFFRE D’EMPLOI

COORDINATION DES PROJETS
Date de tombée = 3 août 2021

 L’Association Atlantique des centres d’artistes autogérés (Atlantis) a pour but d’appuyer et de promouvoir les activités des centres d’artistes de l’Île-du-Prince-Édouard, de Terre-Neuve-et-Labrador, du Nouveau-Brunswick et de la Nouvelle-Écosse. Atlantis est une entité composée d’organismes des provinces de l’Atlantique qui sont situés sur les territoires ancestraux non cédés des Peuples Beothuk, Mi’kmaq, et Wolastoqiyik, et des Inuits, Innus, et des Inuits du sud de Nunatukavut.

 Sous la direction des bénévoles qui forment le conseil d’administration d’Atlantis, la personne responsable de la coordination des projets fournira un soutien administratif à l’organisation. Cette personne sera chargée de superviser et de diriger la mise en œuvre de la phase finale du projet East of Where, d’administrer le développement professionnel des membres d’Atlantis, et jouera un rôle important en soutenant le conseil d’administration avec l’entretien administratif de l’organisation.

 Ce poste est ouvert à tout·e candidat·e résident·e au Canada Atlantique. Ce poste peut être occupé à domicile à l’aide d’une petite allocation de bureau/équipements ou le travail peut être fait à partir des bureaux de l’une des organisations déjà membre d’Atlantis. Il s’agit d’un contrat d’une durée d’un an à 30 heures par mois. Il n’y a pas d’heures de bureau fixes pour ce poste.

 

Responsabilités : 

Jouer un rôle de premier plan dans la mise en œuvre du projet de consultation sur l’élaboration des politiques d’East of Where, notamment en embauchant le/la ou les consultant·e·s et en assurant la liaison entre celleux-ci, le conseil d’administration d’Atlantis et les membres d’Atlantis
Envoi de communications régulières aux membres d’Atlantis pour promouvoir les activités du secteur et faire circuler les informations relatives aux divers systèmes d’appui et à la programmation d’Atlantis
Coordonner les rencontres thématiques trimestrielles des membres d’Atlantis
Soutenir le conseil d’administration dans la coordination des réunions mensuelles du conseil d’administration, y compris l’envoi de rappels et l’aide à la préparation des rapports et des mises à jour des membres
Travailler avec le conseil d’administration pour développer la programmation de la conférence annuelle APAGA/Atlantis
Soutenir la trésorerie d’Atlantis par les mises à jour des budgets de projets, d’exploitation et des comptes créditeurs

Aptitudes et compétences requises : 

Connaissance du domaine des arts et familiarité avec les centres d’artistes autogérés
Une connaissance du secteur culturel de la région de l’Atlantique est considérée comme
un atout
Expérience dans la gestion de projets et d’événements
Expérience ou volonté d’en apprendre davantage sur les pratiques antiracistes, anti-oppression et d’équité dans le domaine des arts
Maîtrise de l’anglais à l’oral et à l’écrit
La maîtrise du français à l’oral et/ou à l’écrit est considérée comme un atout
Bonnes capacités de communication et de rédaction
Maîtrise des outils de bureau et de communications publiques standards
Bonnes capacités interpersonnelles et capacité à travailler seul ou en équipe
Ouverture d’esprit, créativité, dynamisme et innovateurice
Une certaine familiarité avec des exercices budgétaires pour des organismes à but non lucratif et la capacité de travailler dans le cadre d’un budget
 

Rémunération et avantages sociaux : 

25 $ l’heure pour 30 heures par mois + une petite allocation de bureau à domicile
Un environnement de travail flexible avec des options de travail à domicile
Voyager dans les provinces de l’Atlantique
 

Veuillez envoyer votre curriculum vitae et votre lettre de motivation à l’attention du comité d’embauche d’Atlantis à aarcatlantic [arobas] gmail [point] com

https://www.aarcatlantis.art/blog/2021/7/15/job-call-offre-demploi

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APPEL DE PROPOSITIONS POUR
COMMISSAIRES AUTOCHTONES :
PROGRAMME VIDÉO 2021

DATE LIMITE : 15 AOÛT 2021


Pour la quatrième édition, CLARK, en collaboration avec l’Indigenous Curatorial Collective / Collectif des commissaires autochtones (ICCA) désire inviter les commissaires et artistes autochtones (Premières Nations, Métis ou Inuit), issus de n’importe quelle région du territoire que l’on nomme Canada, à déposer une proposition de programme vidéo présenté à la saison automne 2021. La personne sélectionnée pourra travailler à partir du thème de son choix à travers des œuvres vidéographiques (expérimental, courts métrages, documentaires) d’artistes autochtones du Québec ou d’ailleurs. CLARK et l’ICCA encouragent la personne sélectionnée à accompagner la projection d’une activité parallèle (discussion, performance, atelier, etc.).

TOUS LES DÉTAILS ICI :
https://centreclark.com/fr/appel-de-projets-pour-commissaires-autochtones-programme-video/

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Join the Owens Art Gallery’s team as our Colville House Curatorial Intern

The Owens Art Gallery at Mount Allison University, Sackville, New Brunswick, is seeking a graduate for the Colville House Curatorial Internship. Working closely with the Director/Curator and the rest of the Owens’ curatorial team, the Intern will play a key role in the administration and delivery of programming linked to Colville House, a small house museum located in the historic home of one of Canada’s best-known visual artists—renowned magic realist painter Alex Colville. The successful candidate will be given the opportunity to work on exhibition planning and design, curatorial writing, publication coordination, and public programming.

Candidates must have knowledge of contemporary museum and curatorial practices, ideally through study in a Fine Arts, Art History, or a Museums and Curatorial Studies program. Basic computer skills are required and a working knowledge of Adobe Creative Suite applications, particularly Photoshop, would be an asset, although the Owens can provide training and experience in these areas. Priority will be given to recent graduates of Mount Allison University.
Mount Allison University is committed to diversity and inclusiveness. We encourage applications from members of racialized communities, Indigenous persons, persons with disabilities, and persons of all sexual and gender identities. We seek candidates with qualifications and knowledge to contribute specifically to the further diversification of our campus community.

This position is funded by the Young Canada Works at Building Careers in Heritage program (Canadian Heritage), Mount Allison University, and the generous philanthropic support of Mount Allison University alumni Heather and Ian Bourne. Applicants must be recent post-secondary graduates and Canadian citizens or permanent residents entitled to work in Canada. Non-Canadian applicants holding a temporary work visa or awaiting permanent resident status are not eligible under the terms of the YCW program. You can find a complete list of YCW-BCH eligibility criteria here.
 
Term : 29 weeks, from 6 September 2021 to 25 March 2022
Salary is $20 per hour
Applications due : 3 August 2021

For full details please visit : young-canada-works.canada.ca
To apply, please submit a cover letter, resume through the Young Canada Works Application Portal. Questions can be directed to owens [arobas] mta [point] ca.

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We are hiring a Gallery Coordinator !

To apply for this position please email a current CV or resume and a statement of
interest outlining your relevant experience and how you aim to contribute the collective
to thefiftyfifty [arobas] gmail [point] com Subject line : Gallery Coordinator.
Please feel welcome to include examples of expertise relevant to your position of
interest.
Applications are due July 31, 2021.

Working with the fifty fifty arts collective is an excellent opportunity to become
immersed in Victoria’s contemporary creative arts community and to develop the
collective’s vision for impacting cultural exchange between artists, audiences, and
organizations within the city. The collective offers experience in the field
of art and
events coordination ; social media profile building ; operations and maintenance of a
small not for profit gallery space ; networking and liaising between artists and
organizations ; and the potential to increase the regional, provincial, and national
visibility of a collective-run arts organization.

The Gallery Coordinator will be offered a quarterly honorarium for their work. However,
the fifty fifty is adequately poised to apply for project funding in support of innovative
programs and projects and from there, potentially pursue capacity building or
operational funding, should gallery reps, collective members, and the board of directors
choose to pursue funding opportunities.

Gallery Coordinator Responsibilities :
Primary liaison between public, artists, and organizations (during busier months, this
can mean daily communications)
Keeping diligent record of expenses, donations, and sales
Ensuring programming space is stocked with appropriate materials for openings and
installations
Liaising between incoming and outgoing artists
Organizing programming schedules
Creating promotional text for media releases and social media
Liaising between artists and gallery support staff as well as the gallery board of
directors
Exhibition hosting and promotion
Maintaining effective communications between collective members
Must have a basic understanding of Gmail and associated applications such as
calendar etc.

Thank you for your interest. We will only be responding to persons with the relevant
skillset as properly outlined in their resume and cover letter. Preference is given to
artists already working in the scene.

the fifty fifty
2516 Douglas St. (@ Bay st.)

the fifty fifty board of directors consists of
Society Director
Jzero Schuurman

Gallery Coordinator
Nellie Lamb

Volunteer Coordinator
Don Chessa

Gallery Assistants
Trison Nguyen
Kassandra Morris
Macayla Yan
Jasper Davison

the fifty fifty arts collective respectfully acknowledges its programming space and collective members are situated on unceded Lekwungen-speaking territory, specifically the Songhees and Esquimalt First Nations.

contact : thefiftyfifty [arobas] gmail [point] com
web : www.thefiftyfifty.net

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Capture is hiring a TD Assistant Curator of Engagement !

Reporting directly to Capture Photography Festivals Executive Director, the TD
Assistant Curator of Engagement assists with
researching, developing, planning and
executing public programs, events and public-facing communications to offer
meaningful engagement with all aspects of the Festival. This role is one intended for
someone seeking growth opportunities within an arts organization. This position is
made possible with the support of Presenting Sponsor TD Bank Group through its
corporate citizenship platform The Ready Commitment, which is helping to amplify
diverse voices within cultural organizations.

Contract Terms : $25/hr, 2 days (on average 14 hours) per week (possibility of
increased hours as we get closer to the Festival). This position begins in October 2021
and ends May 31, 2022

Work Location : Vancouver, British Columbia, Canada. While we are currently working
from home, we anticipate working from the office by the time this position begins.
Please note the office is, unfortunately, not wheelchair accessible but accommodations
will be made for those with mobility issues.

Application Deadline :
July 23, 2021, 5 PM PST

Interview Dates : August-September, 2021

Capture Photography Festival sincerely thanks all those who apply, but only those
applicants selected for an interview will be contacted.

Interested candidates may submit a cover letter and c.v. in one document as a
PDF stating TD ASSISTANT CURATOR OF ENGAGEMENT in the subject line to
info [arobas] capturephotofest [point] com

For more information on the position of TD Assistant Curator of Engagement visit our
website at https://capturephotofest.com/capture-is-hiring-a-td-assistant-curator-of-engagement/